Toon posts:

HPT370 RAID-controller config weg --> data weg??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een RAID0 config met 2 HD's op m'n onboard HighPoint 370 RAID controller. Nu heb ik per ongeluk 1x geprobeerd te booten terwijl 1 van die schijven geen stroom kreeg |:( Toen ik daarna het powerplugje er weer in had gedaan, was dus m'n RAID0 config ineens weg. :(
Is dat normaal?
Hoe kan ik nu m'n data weer terug krijgen, want als ik probeer dezelfde RAID0 config opnieuw te maken zegtie dat al m'n data gewist zal worden. Is dat de enige mogelijkheid waarop ik m'n data zou kunnen recoveren? Wie weet wat een RAID controller precies doet als je een nieuwe RAID config maakt? gaat hij dan ook de HD formateren oid (wat ik me niet voor kan stellen, want hij weet toch niet wat voor filesystem je wilt hebben)?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want het was bestwel veel en belangrijke data :(

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
euh.
hiernaartoe mailen: support@highpoint-tech.com
zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nu gedaan, maar is er niemand die een oplossing heeft? :?
Ik heb namelijk het idee dat een reply van die gasten nog wel ff kan duren :(

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22

Pocketware

Heb ik ook gehad (met vier schijven in raid 0 opstelling); was dus alles kwijt!

Later wel een beschijving op internet gevonden die een mogelijke oplossing geeft om de data te recoveren, maar dan heb je nogmaals het aantal schijven nodig dat je in de raid opstelling had zitten.

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-04 13:24
Waarschijnlijk heb je hier wel wat aan:

http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqhpt370.htm

De onderste vraag (en het antwoord) is op jouw situatie van toepassing. Veel succes!

Ik had met die Abit ook nogal wat problemen, oa met RAID. Nu ben ik de gelukkige eigenaar van een MSI K7T Turbo :) Wat een verademing...

Verwijderd

Ik heb wel een keer me'n schijven van een bx-133raid naar een kt7a-raid overgezet, toen bleef alles gewoon bewaard!

Ik denk dat ie de config ergens op de schijven wegzet en maar deels in de controller!

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 18:53
Op zondag 09 september 2001 18:12 schreef ______________ het volgende:
Heb ik ook gehad (met vier schijven in raid 0 opstelling); was dus alles kwijt!
joh, je nick heeft het ook niet overleefd... :P

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

Verwijderd

Als het goed is dan staat je oude config er nog gewoon op, zoek maar ff goed in de bios van de raidcontroller.

Het is namelijk zo dat die configuraties op de schijven worden gezet, dat is vrij universeel. Als je de raidcontroll (bij add in) zou vervangen door een andere van hetzelfde merk dan werkt het nog steeds.

Is de config wel echt weg ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 18:25 schreef finnyhut het volgende:
Waarschijnlijk heb je hier wel wat aan:

http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqhpt370.htm

De onderste vraag (en het antwoord) is op jouw situatie van toepassing. Veel succes!

Ik had met die Abit ook nogal wat problemen, oa met RAID. Nu ben ik de gelukkige eigenaar van een MSI K7T Turbo :) Wat een verademing...
Hey bedankt, ik heb het nu geprobeerd en het is gelukt!
het enige probleem was dat de partitie nog niet geactivate was toen hij door testdisk gerecovered was, maar dat heb ik toen maar met de PQ Partition Magic 5.0 recovery disk gedaan.
Ik kan nu m'n data weer accessen en ga nu maar snel backups maken.. :) :)
thx again!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Whew.. zou dat ook met de Promise FT100 werken :?
Effe bookmarken hoor! :)
Pagina: 1