Toon posts:

kluitje in het riet, simlocks en nummerbehoud

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik ben in het bezit van een kpn swing met een prepaid abo, die overigens rond de 2œjr oud is.
Nu wordt de telefoon wat slechter dus wilde ik een nieuw toestel (prepaid en met mijn ŽoudeŽ nummer). Ik ben naar de stad geweest om wat info in te winnen.

Primafoon: ŽJe hebt een sim-kaart van het type-X en dat werkt niet in een andere telefoon. Je kunt het nummer op geen enkele manier behouden!Ž

T for telecom / phonehouse: ŽNummerbehoud is mogelijk mits je een abonnement van Libertel neemt.Ž Nokia 3310 kostte dan 430 gulden en omzetten nummer nog eens 50 tot 100 gulden plus dat het omzetten 10dgn tot 1mnd zou duren.

LetŽs Talk: ŽGeen probleem zolang je bij kpn blijft.Ž

Ik heb toen een telfort pak&bel gekocht met een nokia 3310.
Nu vertelde iemand mij dat het mogelijk is om de simlock van de nokia (en van de swing) te verwijderen, zodat de nokia met het nummer en het netwerk van kpn werkt.

Nu is mijn vraag de volgende:
- kan dat en waar/bij wie?. (de search zegt dat je het kan laten doen)
- wat heeft een simkaart type-X voor betekenis?

Ik zou dan het telfort pak&bel op de swing willen zetten zodat ik iemand hier mobiel bereikbaar mee kan maken.

Ps. In de search las ik over een proefproces over het unlocken vs aanbieders. Er stond Žze hebben verlorenŽ maar er was niet duidelijk wie er verloren had: de unlockers of de aanbieders.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat simkaart-X verhaal heeft te maken met de letter waarop je simkaart nummer eindigt. Veel oude KPN telefoons hadden een nummer dat eindigde op X, maar nieuwere hebben een nummer dat eindigt op S en voor een gelockte telefoon zijn dat 2 verschillende kaarten.
Ik heb het probleem zelf ook gehad, toen heb ik de winkelier naar KPN laten bellen om voor mij speciaal een S kaart te bestellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat heeft een x-kaart dan voor gevolgen. Werkt een nieuwe telefoon dan niet met een x-kaart en heeft het laten u locken dan sowieso geen zin
Kan ik eventueel een X-kaart om laten zetten naar een S-kaart?

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt de simlock van de Swing nu gratis laten verwijderen, door er een code voor op te vragen bij de KPN. Dat kan al na 1 jaar na aanschaf.

Over het verwijderen van de simlock van je nieuwe Nokia mogen we het hier niet uitgebreid hebben (zie FAQ). Vaak doen mensen op de zwarte markt dat wel, of je kunt zelf iets proberen met een datakabel en software op je PC.

edit:

Je kunt het unlocken van je Nokia natuurlijk ook via Telfort regelen. Daarvoor worden kosten in rekening gebracht (F 350,--).

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-03 23:11
Toevallig gister om hetzelfde aan het shoppen geweest.

Bij T for Telecom begreep die kerel er eerst niks van. Waarom zou je je nummer willen houden (duh) Toen kwam ie met een verhaal van een telefoon zonder abo/prepaid kopen. Die zouden altijd simlock vrij zijn. Kosten voor een 33zoveel rond de 800,- en een Siemens postbank ding rond de 450,-

Toen naar Primafoon. Meneer u heeft een simkaart met een X dat gaat niet lukken. Voor een geeltje konden ze het ding opsturen naar KPN en dan zetten ze het nummer op een nieuwe Simkaart. (met een S hoop je dan maar) Dan moest ik wel een Prepaid ding bij Primafoon kopen. En die hadden mijn smaak niet. :(

Dus.. geen nieuwe telefoon.. blijf nog effe sjouwen met mijn samba :)

Sidekick out..

Verwijderd

je Swing is een GSM-900 toestel, Telfort is GSM-1800, dus je Telfort kan niet in je Swing (2.5 jr terug was dat 1800-netwerk er toch nog niet ?). Min oude Ericcson GF768 heeft ook geen GSM-1800 ondersteuning en die is 1.5jr oud.. dus dat omruilen gaat niet zo makkelijk als jij hoopt.

Dat type-X heeft te maken met de 'serie' zal ik maar zeggen. Toestellen worden vrij 'strak' gelocked tegenwoordig, bij KPN kan in een nieuw toestel alleen de SIM-kaarten die daar ook aan voldoen (type N als ik het goed onthouden heb), dus een bij dat type X moet je zelfs bij KPN vragen om je nummer over te zetten naar de nieuwe SIM.

Zelf heb ik Libertel en die kan je gelukkig nog wel overzetten, ik heb dus de kaarten van mn GF768 en 3310 omgewisseld en heb 2 werkende toestellen :)

Wat je nu moet doen is bellen met Telfort en vragen of dat nummer over te zetten is.. maar dat kan alleen als je de nieuwe SIM niet hebt geactiveerd (althans dat staat me bij.. een vriend van me doet het precies andersom: 3310 met KPN dichtlaten in verpakking, KPN bellen om het Telfort nummer over te laten zetten).

Tot zover wat ik er van weet :)

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Als je belt met de telfort klantenservice zullen ze je vertellen dat met een nummerporterings formulier ze jou KPN nummer kunnen porteren naar Telfort.
Volgens mij zitten daar ook geen kosten aan verbonden. maar zeker weten doe ik het niet.
vraag en antwoord pak&bel van telfort

Verwijderd

Topicstarter
thanx speedyb
Pagina: 1