Dag allemaal. Ik werk met jongeren en een jongere heeft mij gevraagd of ik zijn vraag kan stellen op het Tweakers-Forum. Hierbij zijn vraag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebelanceerd systeem waarmee ik op normale setting de games kan spelen die ik leuk vind. Ik speel voornamelijk CSGO en Valorant. Streamen en Videobewerken doe ik niet. Ik had eerst een PC waarop ik prima kond doen wat ik leuk vond. Ik kon toen wel rond 120fps halen. Ik ben op zoek naar een vergelijkbare PC. Deze onderdelen zijn wellicht verjaard en er zullen vast betere alternatieven zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is niet gigantisch. Ik zou eigenlijk het liefst onder de 600 uitgeven voor een nieuwe computer. Een low-end-PC is prima voor mijn doeleinden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een monitor met een goede refreshrate. Verder hebben ik een toetsenbord en muis en koptelefoon. Het gaat mij echt om de kast met inhoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat ik een vergelijkbare/betere computer heb voor weinig geld.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Wellicht hebben jullie betere suggesties. Ik heb aangehouden wat ik toen (ongeveer) had.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebelanceerd systeem waarmee ik op normale setting de games kan spelen die ik leuk vind. Ik speel voornamelijk CSGO en Valorant. Streamen en Videobewerken doe ik niet. Ik had eerst een PC waarop ik prima kond doen wat ik leuk vond. Ik kon toen wel rond 120fps halen. Ik ben op zoek naar een vergelijkbare PC. Deze onderdelen zijn wellicht verjaard en er zullen vast betere alternatieven zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is niet gigantisch. Ik zou eigenlijk het liefst onder de 600 uitgeven voor een nieuwe computer. Een low-end-PC is prima voor mijn doeleinden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een monitor met een goede refreshrate. Verder hebben ik een toetsenbord en muis en koptelefoon. Het gaat mij echt om de kast met inhoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat ik een vergelijkbare/betere computer heb voor weinig geld.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Wellicht hebben jullie betere suggesties. Ik heb aangehouden wat ik toen (ongeveer) had.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 78,57 | € 78,57 |
1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 66,90 | € 66,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3050 EAGLE OC 6G | € 200,01 | € 200,01 |
1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow Zwart | € 86,90 | € 86,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-8GVKB | € 32,49 | € 32,49 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 650 - V2 - Full Modular | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 74,52 | € 74,52 |
Totaal | € 619,29 |
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.