Slimme stekker met schema's op datum

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Schoenend00s
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-12-2024
Het onderwerp zegt het al, ik ben opzoek naar een slimme stekker waar bij ik schemas kan instellen met datums. Ik heb deze van Hombli en Tapo geprobeerd met diversen apps maar helaas zijn de schemas enkel per week in te stellen.

Dus wat wel kan: iedere dinsdag 16u aan 20u uit.
Wat ik zoek: woensdag 7 juli 2024 16u aan en 8 juli om 12u weer uit.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Alle reacties

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 13:32
Ik gooi Home Assistant icm met welke slimme stekker dan ook er alvast wel in :)

[ Voor 30% gewijzigd door Thomas18GT op 27-03-2024 15:45 ]

• Schoenend00s
Zou het daarin moeten werken?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Schoenend00s zeker, de mogelijkheden daarmee zijn 'eindeloos'. Of je nu Home Assistant gebruikt, of Domoticz, o.i.d.

Maar misschien een gekke vraag, maar waarom wil je een stekker schakelen specifiek op één moment?

• Schoenend00s
Ik lees dat je daar aan de slag moet met nog een los apparaat. Dat gaat me snel boven de pet vrees ik.

Het is voor een vereeniging waar eens in de maand een koelkast koud moet zijn.

Hopelijk zijn er eenvoudigere oplossingen.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Schoenend00s schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:09:
Ik lees dat je daar aan de slag moet met nog een los apparaat. Dat gaat me snel boven de pet vrees ik.

Het is voor een vereeniging waar eens in de maand een koelkast koud moet zijn.

Hopelijk zijn er eenvoudigere oplossingen.
Je zal er toch naar toe moeten om de deur van de koelkast open/dicht te maken als hij niet in gebruik is anders heb je een mooie schimmel kast als het tegenzit.

Mijn profiel op Discogs

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:43
Geen idee wat het kost en waar te koop.
Er zijn wel slimme schakelaars met een SIM kaart waardoor ze zijn te bedienen via het mobiele netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door JukeboxBill op 28-03-2024 19:05 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Schoenend00s
In de koelkast ligt alleen frisdrank en bier uit blik en glas, dus dat zal wel loslopen.

Via wifi bedienen kan met beide die ik heb geprobeerd, maar zult altijd zien dat die wordt vergeten aan te zetten en dan zitten we met warme drank. Hopelijk nog iemand anders een idee!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:54

Kheos

FP ProMod
Schoenend00s schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:50:
In de koelkast ligt alleen frisdrank en bier uit blik en glas, dus dat zal wel loslopen.
daar zou ik toch echt niet te hard van uitgaan.
een vochtige afgesloten donkere ruimte is een paradijs voor schimmels

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:33
Shelly stekker kan dit wel. Heb je wel Wifi nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XprHXHz_uvqXC-UxtMFZbKgefX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjXcALWbAej8yt35TypkSIzQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 13:32
Schoenend00s schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:50:

Via wifi bedienen kan met beide die ik heb geprobeerd, maar zult altijd zien dat die wordt vergeten aan te zetten en dan zitten we met warme drank. Hopelijk nog iemand anders een idee!
Dan zou ik een slimme stekker aan homekit zien te koppelen (zijn er genoeg te vinden) en een opdracht maken. Ik zie dat je die op een dag in de maand kan uit laten voeren (bijvoorbeeld altijd de 3e vd maand).

Waarschijnlijk ben jij op zoek naar iets wat elke 2e donderdag (oid) van de maand moet draaien, en daar heb je toch gewoon iets slimmers voor nodig dan wat standaard in die stekkers zit en dan kom je al snel uit bij Home Assistant.

Of je zet gewoon een notitie in je agenda waardoor je een melding krijgt dat je de koelkast van afstand aan en uit zet wanneer nodig ;)

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-11 13:08
als je zelf niet al te handig bent met programmeren ed (domotics/homeassistant/etc) dan zou ik een simpele wifi stekker zonder schema installeren en een task in je telefoon zetten dat je hem even aan/uit zet, misschien nog met een widget die aangeeft of hij al dan niet aan staat.

Volgens mij moeten deze stekkers met tasmota het ook gewoon zonder home assistant kunnen:
https://mediarath.de/prod...smota-optional-calibrated
Zelf als ze op dat moment geen wifi hebben als ik het goed heb. Hoe lang ze blijven weten hoe laat het is zonder wifi weet ik niet

[ Voor 37% gewijzigd door hfolkers op 03-04-2024 15:38 ]

Pagina: 1