Ik zoek een?
Draadloze gaming headset. Mijn huidige Kingston HyperX Cloud dateert alweer van 2016. En ondanks dat deze nog perfect werkt, beginnen de hoofdsteun en oorkussens flink te slijten nu. En ik wil toch wel graag van die kabel af
Nu weet ik dat headsets heel erg persoonlijk zijn. Vooral qua geluid en hoe ze zitten, maar ik merk dat ik toch wat behoefte heb een input om een knoop door te hakken. Vandaar dit topic.
Wat is je budget?
Rond de 150 euro. Mag iets meer zijn, minder is natuurlijk altijd beter
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kingston bevalt mij erg goed, de oorschelpen zijn fijn en passen goed over mijn oren. Zodoende neig ik op dit moment naar de Kingston HyperX Cloud III Wireless.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoofdzakelijk voor een tweetal zaken. Allereerst natuurlijk gaming; ik speel graag Euro Truck Simulator, Farming Simulator en BF2042. Dit is bijna altijd met anderen via Discord.
Daarnaast werk ik af en toe thuis, dan gebruik ik hem voor calls via Teams of Google Meet.
Belangrijke punten:
Vragen die ik heb:
Draadloze gaming headset. Mijn huidige Kingston HyperX Cloud dateert alweer van 2016. En ondanks dat deze nog perfect werkt, beginnen de hoofdsteun en oorkussens flink te slijten nu. En ik wil toch wel graag van die kabel af
Nu weet ik dat headsets heel erg persoonlijk zijn. Vooral qua geluid en hoe ze zitten, maar ik merk dat ik toch wat behoefte heb een input om een knoop door te hakken. Vandaar dit topic.
Wat is je budget?
Rond de 150 euro. Mag iets meer zijn, minder is natuurlijk altijd beter

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kingston bevalt mij erg goed, de oorschelpen zijn fijn en passen goed over mijn oren. Zodoende neig ik op dit moment naar de Kingston HyperX Cloud III Wireless.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoofdzakelijk voor een tweetal zaken. Allereerst natuurlijk gaming; ik speel graag Euro Truck Simulator, Farming Simulator en BF2042. Dit is bijna altijd met anderen via Discord.
Daarnaast werk ik af en toe thuis, dan gebruik ik hem voor calls via Teams of Google Meet.
Belangrijke punten:
- Draadloos
- Bij voorkeur een muteknop op de headset
- Surround sound
- Verstelbare microfoon. Afneembaar mag, niet perse noodzakelijk
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Gaming headsets | HyperX Cloud III Wireless Zwart | € 131,56 | € 131,56 |
1 | Gaming headsets | Razer BlackShark V2 HyperSpeed | € 121,19 | € 121,19 |
1 | Gaming headsets | Steelseries Arctis 7+ Zwart | € 145,95 | € 145,95 |
1 | Gaming headsets | Steelseries Arctis Nova 7X | € 165,- | € 165,- |
Vragen die ik heb:
- Zit er noemenswaardig (veel) verschil tussen radiogestuurde draadloze verbinding of bluetooth?