Vage mobo problemen

Pagina: 1
Acties:

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Okee, ik gaat verbouwen en krijgt gelijk weer problemen :(

Ik koop 2x een ECS mobo :
1. ECS P6IWT-Me (Intel 810 M-ATX voor DVD speler)
2. ECS P6BAT-A+ (Via693A & 596B voor de bak van me zussie)

Nu heb ik hier een PIII 650 S370 kiggen om die troep te testen. Netje een testopstelling gemaakt met bord nummer 1 maar nu wil dat ding niet opstarten. Ik probeer ipv een 650 eens een 233 PII Slot 1 (bord heeft sl1 + s370) maar dat helpt ook geen zak. Ander geheugen geprobeerd en dat doet het ook al niet. Het stomme is dat het lampje op het mainboard wel gaat branden maar als ik de powerknop indruk gebeurt er niks, zelfs geen PSU-fan die gaat draaien :'(

Ik heb nu bord nr 2 erbij gepakt en die doet precies hetzelfde ook geen enkele reactie op de aan/uit knop. Nu heb ik bij www.ecs.com.tw gekeken voor bord nr 2 en daar staat dat het ding een Intel 810 Chipset moethebben, maar op de doos en het bord staat toch echt VIA.

Ik heb bij alletwee de borden al een andere voeding geprobeerd maar dat helpt ook niks.
Een schroevendraaier gebruiken ipv een powerknop heplt ook niks.

Zit er bij ECS iets ingebouwd wat je moet resetten of is dit gewoon stom toeval dat ik 2 kapotte borden koop ?

• Dreamstar
Helemaal niemand die mij uit de zeik kan helpen ???

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Op zondag 09 september 2001 13:25 schreef Da Joker het volgende:
Helemaal niemand die mij uit de zeik kan helpen ???
ECS heeft nog wel eens de vervelende gewoonte je CMOS-clear jumper in de 'clear' stand te laten staan... Bij mijn mobo zat nog een los blaadje van ECS zelf waarin ze aanraadden dat eerst even te checken (de jumper stond bij mij overigend goed & alles werkte in 1 keer). Het is maar een idee....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien wat vergezocht, maar als je het bij beide mobo's hebt en beide via lampje weten van standby stroom voorzien te zijn- heb je het knopje wel eens gecontroleerd. Probeer anders de twee pinnetjes op de mobo voor aan/uit met een schroevedraaier ofzo aan te raken. Als dat niet eens werkt, de grove methode (van boven paperclip in groen en een van de zwarte aansluitingen van de ATX connector duwen)

Oslik blyat! Oslik!

• Dreamstar
Op maandag 10 september 2001 13:24 schreef ziekloon het volgende:

[..]

ECS heeft nog wel eens de vervelende gewoonte je CMOS-clear jumper in de 'clear' stand te laten staan... Bij mijn mobo zat nog een los blaadje van ECS zelf waarin ze aanraadden dat eerst even te checken (de jumper stond bij mij overigend goed & alles werkte in 1 keer). Het is maar een idee....
Ik zal het eens ff gaan testen.
thnx