Mijn huidige pc is ondertussen 15 jaar oud (met een upgrade 10 jaar geleden) en doet het voor alle huis tuin en keuken taakjes nog best goed eigenlijk. Wat minder goed gaat is (casual) gamen en daarom wil ik nu toch uitkijken naar iets nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal dus weer gebruikt worden om van thuis te werken en alle normale dingen mee te doen, maar vooral om terug weer meer te gaan gamen. Spellen die ik graag speel of wil spelen zijn: Factorio, Grounded, Raft, Helldivers 2, Baldur's Gate 3.
Ik verwacht dat het systeem me weer minstens 10 jaar verder helpt en dat recente spellen op hoge settings te spelen zijn. Ik hoop over 5 à 6 jaar nog steeds vlotjes spellen te spelen maar dan op lagere settings, zoals ik nu doe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had maximum 1500 euro in gedachten, maar minder is beter. Belangrijk voor mij is prijs/kwaliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een van m'n dochters zal de oude pc erven, dus ik heb alle componenten nodig
.
Ik heb alle randapparatuur en het scherm dat ik nu gebruik is een Viewsonic VP2770-LED 27". Die laatste wil ik op termijn wel vervangen, mogelijks door een ultrawide. Dit is momenteel echter niet aan de orde.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Liever geen RGB dan wel. Of op zijn minst af te zetten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC staat in de woonkamer, dus als het kan graag een relatief stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie mening over onderstaande systeem.
Ik weet niet goed of de Ryzen 5 7500F een goeie keuze is als ik zo lang met het systeem wil doen. Langs de andere kant zal ik dan over een jaar of 5 misschien wel sneller voor een upgrade kiezen.
Voor de grafische kaart heb ik de 7900GRE gekozen omdat het prijsverschil met een 7800XT niet zó groot is en het toch weer wat scheelt in prestaties en hoe lang ik met die kaart denk te kunnen doen. Er is nu wel weer die cashback actie van ASUS wat een 7800XT toch net weer iets aantrekkelijker maakt.
Ook voor de voeding heb ik wat opzoekingen gedaan deze komt er overal goed uit... alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal dus weer gebruikt worden om van thuis te werken en alle normale dingen mee te doen, maar vooral om terug weer meer te gaan gamen. Spellen die ik graag speel of wil spelen zijn: Factorio, Grounded, Raft, Helldivers 2, Baldur's Gate 3.
Ik verwacht dat het systeem me weer minstens 10 jaar verder helpt en dat recente spellen op hoge settings te spelen zijn. Ik hoop over 5 à 6 jaar nog steeds vlotjes spellen te spelen maar dan op lagere settings, zoals ik nu doe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had maximum 1500 euro in gedachten, maar minder is beter. Belangrijk voor mij is prijs/kwaliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een van m'n dochters zal de oude pc erven, dus ik heb alle componenten nodig
Ik heb alle randapparatuur en het scherm dat ik nu gebruik is een Viewsonic VP2770-LED 27". Die laatste wil ik op termijn wel vervangen, mogelijks door een ultrawide. Dit is momenteel echter niet aan de orde.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Liever geen RGB dan wel. Of op zijn minst af te zetten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC staat in de woonkamer, dus als het kan graag een relatief stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie mening over onderstaande systeem.
Ik weet niet goed of de Ryzen 5 7500F een goeie keuze is als ik zo lang met het systeem wil doen. Langs de andere kant zal ik dan over een jaar of 5 misschien wel sneller voor een upgrade kiezen.
Voor de grafische kaart heb ik de 7900GRE gekozen omdat het prijsverschil met een 7800XT niet zó groot is en het toch weer wat scheelt in prestaties en hoe lang ik met die kaart denk te kunnen doen. Er is nu wel weer die cashback actie van ASUS wat een 7800XT toch net weer iets aantrekkelijker maakt.
Ook voor de voeding heb ik wat opzoekingen gedaan deze komt er overal goed uit... alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 184,90 | € 184,90 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB GDDR6 | € 599,94 | € 599,94 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 81,55 | € 81,55 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 114,26 | € 114,26 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x SHIFT ATX3.0 | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 124,90 | € 124,90 |
| Totaal | € 1.498,45 | |||