Brandveilig scherm/tablet op houten wand Home Assistant.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AvdL1234
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-05 22:28
Goedemorgen!

Thuis heb ik al een tijdje een Fibaro HC2 en Homeassistant draaien.
Nu wil ik al heel lang erg graag in de keuken een scherm waarop we Homeassistant kunnen bedienen en camera's inzien.

Wat ik ermee wil doen:
-Soepele weergave/bediening Homeassistant, DSCam met 8mp camera('s)
-Voorkeur voor Android i.v.m. apps zoals macrodroid/Kiosk mode
Dit heb ik nog niet verder onderzocht maar dan zou je het scherm aan kunnen laten gaan als de frontcamera beweging ziet, en bv. automatisch de camera app openen als de buitencamera beweging ziet.

Mijn vraag:
De ideaale locatie is op een houten holle wand (lijkt underlayment/multiplex), verdiepingsvloer is hout.
Handig om voedingkje maken voor een normale tablet, maar met al die filmpjes met accu's die in de brand vliegen lijkt mij dit geen strak plan.
Nu zou ik de lader kunnen inschakelen bij laag accupercentage, en uit als deze vol is.
Maar dit geeft mij nog geen goed gevoel.

In deze wand is alleen netspanning aanwezig, geen data.
Ik zou als het niet anders kan vanaf hier kabels kunnen leggen naar de CV ruimte waar alle ruimte is e.e.a. weg te werken, maar dan moet wel het gestucte plafond in de bijkeuken open (geen kruipruimte).
Maar ook bij de CV is nu geen data verbinding aanwezig.

Ik zoek:
-Een scherm/tablet zonder accu die bovenstaande kan.
-Formaat +- middelgrote tablet zodat camerabeelden op paar meter afstand ook nog enigszins te zien zijn.
-Zou leuk zijn dit met iets van <2,5-400E op te lossen.
-Liefst redelijk kant en klaar zonder (veel) programmeerwerk.
-Of bv een bouwkundige oplossing zodat ik rustig kan slapen zonder het gevoel te hebben dat de hut in de fik vliegt.
-Een ander goed idee :-)

Alvast bedankt!

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-11 10:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan ook iets als een Pi met android nemen en modulair opbouwen wat je nodig hebt (touch screen, camera/lidar sensor etc). Mocht je ooit data daar naartoe halen kan je zelfs met PoE werken en/of booten vanaf netwerk (PXE).

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 27-03-2024 12:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Tehlo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-11 15:09
Ik snap dat je inderdaad iets acculoos zou willen, maar ik heb hier al een aantal maanden zonder problemen een Lenovo Tab P11 aan de muur hangen welke op basis van accupercentage in/uitgeschakeld gaat laden. Ding wordt niet warm en ik monitor wel de temperatuur etc mocht er iets mis gaan. Aan als accu onder 20% komt, uit als accu boven 80% komt. Voor acculoze oplossingen zal je echt iets met een extern scherm + NUC/RPi moeten doen denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Tehlo op 27-03-2024 11:36 ]