Damn, moeilijk keus Harde schijf 60 gig.

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe 60 gig hd :D, maar er zijn echt wel te veel keuzes nml:

IBM 60GB (60 GXP, 7200rpm) -> F 525.-

Maxtor 60GB (DMax 60 Plus, 7200rpm) -> F 469.-

Seagate 60GB (Barracuda IV, 7200rpm) -> FL 525,-

Western Digital 60GB (600BB, 7200rpm) -> FL 469,-

Allemaal High Performance harde schijven dus, en ze presteren ook allemaal vrij goed (Zie hier)

Ik weet het echt niet meer welke ik nou moet nemen.... :? :? Veel te veel keuze....... :{

edit:
typo

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou sowieso de IBM niet nemen > hoog uitvalpercentage.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 11:53 schreef Bobbert het volgende:
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe 60 gig hd :D, maar er zijn echt wel te veel keuzes nml:

BM 60GB (60 GXP, 7200rpm) -> F 525.-

Maxtor 60GB (DMax 60 Plus, 7200rpm) -> F 469.-

Seagate 60GB (Barracuda IV, 7200rpm) -> FL 525,-

Western Digital 60GB (600BB, 7200rpm) -> FL 469,-

Allemaal High Performance harde schijven dus, en ze presteren ook allemaal vrij goed (Zie hier)

Ik weet het echt niet meer welke ik nou moet nemen.... :? :? Veel te veel keuze....... :{
Ik heb de dmax 60 gb 5400 rpm, prima ding :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 11:53
Ik zou de WD of de maxtor nemen; Gewoon omdat ik zelf veel maxtor-schijven heb gehad die tot op heden allemaal nog werken en omdat er in mijn omgeving een aantal WD schijven die snel, stil en betrouwbaar bleken te zijn.

IBM zou ik uit voorzorg niet nemen :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik zou de maxtor nemen
goedkoop, goed, stil en snel :)

maxtor is zekers wel fijn :)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Nou als ik kijk naar de snelheid is de seagate over het algemeen het snelst, aangezien de minimale doorvoorsnelheid.
Ook is de Seagate het stilst van de 7200rpm drives, maar dat is gemeten in idle situatie, hoe zit dat met stressed situaties :? Is tie dan wel lawaaierig? Wie heeft deze seagate al en kan der een antwoord op geven?

Maar als ik dan weer kijk naar de temperatuur dan wordt de seagate 49 graden en de maxtor 41 graden. Scheelt 8 graadjes is dat veel op de 41 :? :?

IBM ga ik denk ik ook niet nemen aangezien als die verhalen :{ :'(

tja en WD die hangt weer tussen de maxor en de seagate in, hij maakt minder herrie dan de Maxtor maar meer dan de seagate, ook met de snelheid hangt hij er tussen in.

En de betrouwbaarheid wat is daar over te zeggen? IBM is slecht, maar van die andere hoor je niets dus ik neem aan dat ze dan ook allemaam even betrouwbaar zijn?

Ik ben er nog steeds niet uit wat ik nou moet kiezen.... :? Help my!!! :o

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ALTIJD IBM Hd's gehad en die zijn nooit kapot gegaan.....alleen dat zijn wel oudere Dextar HD's (een 8-gigger, twee 4.3 giggers en een 2.1 gigger).. Ze zijn heel erg stil en nogaltijd lekker rap - ondanks dat het oude HD's zijn. (Ik moest vroeger altijd mijn oor tegen mijn kast leggen om te horen of die HD's nog liepen :) ).

Maar als ik die verhalen nu hoor van al die IBMs die kapot gaan.. dan heb ik zoiets van.. laat maar. :'( En dat vind ik heel erg want ik was altijd een enorme voorstander van IBM HD's.

Ik heb toen es een 18 Gig Quantum Fireball gekocht, een 7200 rpm geval, en die bevalt mij ook heel erg goed. Is erg snel maar maakt wel wat lawaai.. maar goed, ik vind dat geluid wel lekker :) Maar nou is Quantum overgenomen door Maxtor geloof ik?

Ik heb zelf enige jaren bij diverse PC winkels gewerkt op de TD en vooral de Maxtor (en later bepaalde versies WD) HD's waren niet super betrouwbaar.. we hadden vooral van de 1.6 en 2.0 gig versies nogal veel uitval. Daarom sta ik ook niet te springen om een Maxtor te kopen. Maar is Maxtor nu Quantum? En zijn die nieuwe Maxtors nu eigenlijk Quantum Fireballs? Weet iemand hoe dat zit?

Want ik zelf niet echt meer welk merk HD's ik nou moet kopen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Zeker die maxtor nemen. kan je ook in extra stille modus zetten. Hel betrouwbaar. Ik ga dezelfde halen. Waar is ie 469?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 02:07
Ik heb zelf die IBM, gekregen nadat mijn DTLA 45GB het had begeven. Hij maakt nu al vreemde geluiden :(. Ik zou daarom geen IBM GXP of DTLA serie meer kopen. Zou zelf voor die van Maxtor kiezen.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 16:26
Nah, Bob..

Je weet wat ik vind.
Ik d8 zelf het meest aan de Seagate, door die nieuwe technieken van ze.
En ik heb zelf een Barracuda III die erg lekker werkt.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Ik zou zelf persoonlijk geen maxtor nemen. Waarom zal je nu denken ? Ik heb al 3 hdd's gehad van maxtor die binnen 2 maanden crashen...de 30 gb en 40gb. De andere (4e dus) bleef gewoon draaien en heb er voorderest geen problemen mee. IBM Deskstar drives zijn betrouwbaar, snel en stil. Ik heb er nu drie inhangen en die doen het uitstekend!
Western Digital...tjah...die maken niet meer de kwaliteit drives zoals ze die vroeger maakten, ik zou voor de ibm gaan, scheelt maar weinig geld.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Tegen en voorstanders van elke schijf... :) alleen niet van de Seagate, niemand hier slechte ervaringen mee?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tegen en voorstanders van elke schijf... alleen niet van de Seagate, niemand hier slechte ervaringen mee?
ik heb erg slechte ervaringen met de barracuda ata II. erg hoog uitvalspercentage, een hoop herrie, en niet bijzonder snel. de 'cuda III is een stuk beter qua snelheid en geluid, de betrouwbaarheid weet ik niet omdat we gestopt zijn met seagate 7200 rpm schijven te verkopen sinds de 'cuda II. ik heb echter in de III wel redelijk vertrouwen en de verhalen over de IV zijn erg goed.

verder: de WD BB series zijn erg mooie schijfjes. ook hier weinig ervaring met de betrouwbaarheid.

van Maxtor weet ik gewoon zeker dat ze goed zijn, hier hebben we 100en van verkocht.

al met al is mijn favo schijfje van het moment de WD BB series.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 09:44
Ik heb die 60gb Seagate Barracude IV, en dat ding is echt STIL... Je hoort m echt nauwelijks... Verder prima schijf, komt bij veel tests als beste uit de bus, dus een aanrader!

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Op maandag 10 september 2001 19:04 schreef smvs het volgende:

...verder: de WD BB series zijn erg mooie schijfjes. ook hier weinig ervaring met de betrouwbaarheid...

...al met al is mijn favo schijfje van het moment de WD BB series.
Van mij ook dus, en betreft de betrouwbaarheid is misschien interesant om te weten dat de twee servers van www.storagereview.com lopen op WD400BB's
YES

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 10 september 2001 10:14 schreef ikbenveldmuis het volgende:
ik zou de maxtor nemen
goedkoop, goed, stil en snel :)

maxtor is zekers wel fijn :)
idd, kan het niet beter zeggen.. :)

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
ik heb de 60 gb van IBM (60 gxp)....
ben er super blij mee...
had al een 13,5 gb IBM schijf en deze is stukken sneller en beter.. en uitval van de IBM schijven gebeurt vooral onder de 30 en/of 40 Gb schijven....
Ik zou absoluut voor de IBM gaan... heb ik ook gedaan >:)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• PreDaTorY
  • Laatst online: 30-03 12:25
ik heb zelf de maxtor besteld maar was zelf vanplan de maxtor te kopen... alleen omdat ik via stage de seagate voor heel stukkie goedkoper kan krijgen heb ik deze genomen... want voor 483 piek is dat wel te doen =)

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 18:20

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ik heb zelf een WD 600BB 60 GB schijfje. Deze heb ik al een 1 1/2 maand en bevalt nog steeds. :)
Het is een snel en stil schijfje. :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op dinsdag 11 september 2001 10:43 schreef Lord_T het volgende:
ik heb de 60 gb van IBM (60 gxp)....
ben er super blij mee...
had al een 13,5 gb IBM schijf en deze is stukken sneller en beter.. en uitval van de IBM schijven gebeurt vooral onder de 30 en/of 40 Gb schijven....
Ik zou absoluut voor de IBM gaan... heb ik ook gedaan >:)
Dat zij ik vorige week ook :'( nu is de mijne gecrashed :'( hij heeft het een half jaar volgehouden :(

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Denk dat Seagate dan toch het beste is .... :)

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 19:53
Seagate 60GB (Barracuda IV, 7200rpm) -> FL 525,- :)

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03

Predator

Suffers from split brain

De seagate is iets sneller maar nog moeilijk te verkrijgen.
Dus als je die niet kunt vinden ga dan maar voor de WD

vergelijkende test

:)

Koop geen IBM ( na al 2 slechte reeksen HD's wil je toch niet een HD uit de volgende rotte reeks kopen )

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Mijn Maxtor bevalt zeer goed en die zou ik je dan ook van harte aanraden.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 20:25 schreef Pr3d4t0r het volgende:
De seagate is iets sneller maar nog moeilijk te verkrijgen.
Dus als je die niet kunt vinden ga dan maar voor de WD

vergelijkende test

:)

Koop geen IBM ( na al 2 slechte reeksen HD's wil je toch niet een HD uit de volgende rotte reeks kopen )
Die test had ik ook een linkje van hierboven gezet, daarin komt idd de seagate het beste uit de bus. Ik hoor nu toch meer mensen zeggen seagate. Ik denk dat ik toch voor de seagate ga dan. :)

Enige probleem is misschien ja, moeilijk verkijgbaar, is er nog maar bij 2 winkels... ach ja ik kijk het nog even aan maar bestel deze week wel denk ik :+

Verwijderd

Ik zou voor maxtor gaan, ze zijn heel stil en er is goede software voor verder is de garantie en service prima.

I Afbeeldingslocatie: http://www.mgfun.com/stuffforothersites/love.gif Maxtor

Verwijderd

[Dubbel post sorry]

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Damn, als je deze test leest dan zie je dat die seagate die als beste uit de andere test kwam in 1 keer in deze test onderhand als laagste er uit komt.... om het makkelijk te houden is dat denk ik |:(

Verwijderd

IBM -> neem voor lieve dat er een hoog uitval percentage is
Seagate -> idem
Western Digital -> Zijn ook veel problemen mee geweest gaat beter maar deze HD is wel het langzaamst van alle 4...
Maxtor -> Perfect hij is net niet het snelst maar wel het meest betrouwbaar...

Greetz,

Breez

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 20:32 schreef Breez-r het volgende:
IBM -> neem voor lieve dat er een hoog uitval percentage is
Seagate -> idem
Western Digital -> Zijn ook veel problemen mee geweest gaat beter maar deze HD is wel het langzaamst van alle 4...
Maxtor -> Perfect hij is net niet het snelst maar wel het meest betrouwbaar...

Greetz,

Breez
Seagate zo'n hoge uitval??? ;( Das nieuw, nog niet eerder gehoort, maar dus eigenlijk weer een stem voor maxtor.

Verwijderd

ik zou western digital nemen, wrom ? nog nooit problemen mee gehad en lekker snel. Ik draai hier een 10 en een 40 zonder fans en et werkt allemaal prima. Oudere wd schijven die ik had in ouder pctjes zijn ook nog nooit gecrashed en werken nu nog steeds.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42
ik heb die maxtor,
goed ding hoor, niks over te klagen :)

Verwijderd

die maxtor is echt stil, heb er zelfs 2.
alleen is de ene bij mij 61gb en de andere 60gb,das echt raar.. terwijl het type hetzelfde is.

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb zelf ook de MAxtor, ben idd erg tevreden mee

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

[flamen]
Pff... koop gewoon die IBM.. als ie werkt dan trek je elk ander merk eruit :P
[/flamen]

ik heb geen last van uitvallende ibm's ( zie sig ) me schijffies worden wel altijd gekoeld door 1 van me 12cm fans, die is voor de hd's.

Ik raad je wel meteen om de DRIVE fittness test te draaien van IBM.. komt die OK uit.. dan is ie ook OK...

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik zou ook *zeker* de IBM nemen, ik heb zelf een ibm 40 gig (60gxp) en hij loopt prima nooit problemen mee gehad, muisstil, snel en nooit problemen mee gehad, ik gebruik geen extra coooling ofzow prima HD volgens mij

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 14:59
Ik heb de Maxtor 60GB 7200 rpm zelf ook.. Bevalt me heel goed, maar als ik het over zou moeten doen nam ik misschien wel de seagate :)
WD zou ik niet nemen (geen goede reden voor)
IBM kan wel, maar koel dat ding dan zo goed mogelijk. Anders is het bijna vragen om problemen..

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Op zaterdag 22 september 2001 23:12 schreef ShaDoW het volgende:
Ik raad je wel meteen om de DRIVE fittness test te draaien van IBM.. komt die OK uit.. dan is ie ook OK...
hmm ik heb anders van meerdere mensen gehoord dat die DFT vaak niks meldt, terwijl ie toch kapot bleek te zijn. Ook bij mij was DFT veel te optimistisch...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Ik heb een IBM 45GB die nog steeds perfect functioneert, maar sinds IBM inderdaad veel problemen heeft zou ik dat niet doen.
Ik heb zelf ook al 6 WD hdd's ten grave gedragen, dus die zou ik niet nemen (minderwaardige kwaliteit v/d platters ofzo).
Maxtor zie ik regelmatig op de td bij ons.

Dus Seagate blijft over.

Makkelijke keus :)

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Je kan het ook van de andere kant bekijken, wat IBM betreft.

Ik heb al 2 kapotte ibm's gehad, 75gxp serie 45 gig allebei. Voor die 2e die kapot ging heb ik een 60gxp 60 gig terug gehad. Daar zit nu ook weer 3 jaar garantie op. Van mij mag die andere 45 gig over n jaartje ook wel overlijden. Ga het natuurlijk niet expres doen, maar mocht dat gebeuren, dan krijg ik waarschijnlijk weer een snellere/grotere terug.

Het is wel klote van de data die erop staat, maar ik heb eigenlijk toch alleen maar non-essential data.

Verwijderd

Heb de IBM 40Gb variant hier... totaal (nog) geen problemen, muisstil (hoor je echt niet) en schijnt érg snel te zien.

Maar zou die toch niet nemen, maar dat wist je prolly al.

Ik zou voor de Maxtor gaan ;)

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 20:58 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

idd, kan het niet beter zeggen.. :)
Same here!

• Rick2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

:z

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Rick2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

IBM it is...........

Ik heb zelf ook 3 x zo'n 45gig defect gehad.
Nu de nieuwe serie loopt goed.
Gewoon volhouden en IBM niet opgeven.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

en dan zeg ik weer seagate =]

ik vind eigenlijk de maxtor het minstte van deze 4 schijven. Seagate is iig heel stil 2.4bell als ie aan het schrijven of lezen is. seagate is ook de eerste schijf die echt ata 100 nodig heeft aangezien zijn doorvoer snelheid 69MB is. De ibm doet geloof ik 61. WD weet ik niet zo deze is wel snele al geloof ik iet zo snel als ibm of seagate.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
* wacko zegt Maxtor.

IBM is in het algemeen wel wat sneller, maar Maxtor wat betrouwbaarder.

• Wok
  • Laatst online: 10:18

Wok

Dakloos...

Gezien de hoge uitval van IBM's de laatste tijd blijven over WD, Seagate en Maxtor.

Wat betreft Seagate: het zijn goede schijfjes, snel, redelijk stil en betrouwbaar, maar niet geschikt voor een RAID-opstelling: dan schijnen ze retetraag te worden. (voor zover ik weet bij Barracuda IV serie). (laatst gelezen, maar kan de link niet meer vinden)

Van Maxtor en WD kan ik niet veel zinnigs zeggen: niet veel ervaring mee. Weet alleen dat WD vroeger SUPER schijfjes maakte. IMO is Maxtor gewoon een veilige aankoop.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Wok
  • Laatst online: 10:18

Wok

Dakloos...

Op maandag 10 september 2001 12:27 schreef tazzman het volgende:

<knip>

Maar is Maxtor nu Quantum? En zijn die nieuwe Maxtors nu eigenlijk Quantum Fireballs?

<knip>
Quantum is inderdaad overgenomen door Maxtor. Op de bovenkant van de schijf staat een sticker met de mogelijke jumper-instellingen. Heb gisteren een nieuwe Maxtor in mijn pc gehangen en vandaag had ik een oude Quantum-schijf in mijn handen. De stickers waren identiek (zelfde aanduidingen, zelfde lettertype en zelfs op dezelfde plaats geplakt). Ik weet niet of het tweede ook waar is, maar inderdaad, de schijf die ik vandaag in handen had, was een Quantum Fireball.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1