Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly93
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 25-04-2024
Hi!

Ik heb een webshop, zakelijke rekening, KvK, alles erop en eraan. Nu doe ik dit er een beetje bij (we verkopen ook maar 1 product) en komen we maandelijks ongeveer uit de kosten van de zakelijke rekening. (Yes I know, klinkt niet als booming business maar dat hoeft voor ons ook niet). Dus we dachten, wat als we die zakelijke rekening (waar we toch 14 euro per maand voor betalen bij Bunq) opheffen en hieromheen gaan werken?

Via Mollie is het in ieder geval niet mogelijk om zonder zakelijke rekening betalingen te ontvangen. Begrijpelijk maar we zijn toch nieuwsgierig of er systemen/betaalmethoden zijn die wel met een persoonlijke rekening (incl. aantonen van KvK) kunnen werken.

Laatste optie is om met betaalverzoeken te werken en die na een bestelling via mail te versturen, maar idealiter gebruiken we uiteraard een automatisch systeem. Goed om te weten is ook dat vooral onze eigen kennissenkring via onze webshop koopt.

Thanks!!

Edit: ik begreep dat zakelijke betalingen via persoonlijke rekeningen nogal tricky zijn. Dus tips voor goedkopere zakelijke rekeningen (we zijn een VOF) zijn uiteraard ook welkom!

[ Voor 12% gewijzigd door firefly93 op 27-03-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 15:39
Los van of er PSP-achtige systemen zijn die je kunt gebruiken met je particuliere rekening, mag je je particuliere rekening zakelijk gebruiken?

Als je met de verkopen net uit de kosten van je bankrekening komt, klinkt het niet als bijster winstgevende business.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
n26 is volgens mij gratis voor zakelijke rekening
https://n26.com/en-eu/free-business-bank-account

[ Voor 33% gewijzigd door TimDJ op 27-03-2024 10:18 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly93
wheel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:11:
Los van of er PSP-achtige systemen zijn die je kunt gebruiken met je particuliere rekening, mag je je particuliere rekening zakelijk gebruiken?

Als je met de verkopen net uit de kosten van je bankrekening komt, klinkt het niet als bijster winstgevende business.
Klopt, dat is ook waarom ik aangaf dat ik het een beetje erbij doe. :) Het is een product dat we leuk vinden om de wereld in te brengen, we hoeven er niet rijk van te worden. Maar net iets meer dan quitte spelen zou leuk zijn ;)

En goede vraag of je je particuliere rekening zakelijk mag gebruiken, dat ga ik uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:25
Rabobank heeft ook een zakelijke rekening (zzp rekening volgens mij?) waarbij je per transactie wat betaalt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Bij een zzp constructie mag je in ieder geval je privé rekening gebruiken of het handig is dat is een tweede.
Ik zelf zou het wel gescheiden houden

Kijk eens naar andere banken die zijn een stuk goedkoper zo kan je als voorbeeld bij Knab voor €7 terecht

[ Voor 27% gewijzigd door NicoHF op 27-03-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly93
Toen we voor een zakelijke rekening gingen kijken, konden we volgens mij niet bij Knab terecht omdat we een V.O.F. hebben 🤔 Daar waren we toen iig beperkt qua keuze.

Maar kan zeker geen kwaad om daar nog eens goed naar te kijken idd! Merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Zakelijke rekening kost 14 euro per maand en je bent maandelijks net uit de kosten van die rekening? Hoeveel transacties hebben we het dan over? Veel meer dan 1 of 2 kunnen dat toch niet zijn? Moet je daar dan een heel (betaal)systeem voor in de lucht hebben? Kun je die 1 of 2 transacties niet gewoon via overboeking of tikke oid regelen?

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 27-03-2024 13:19 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Als dat ene product ook altijd dezelfde prijs heeft: maak 1 keer een betaalverzoekje en kopieer + plak die gewoon per mail of app naar je vrienden wanneer ze iets kopen. Wat maak je het jezelf ongekend moeilijk als je daarvoor een compleet betaalsysteem gaat inrichten.

Of je dat dan via een zakelijke rekening of priverekening doet moet je zelf weten. Gezien de kleinschaligheid en zeer beperkte winst zou je het voorlopig privé kunnen houden. Naar zakelijk kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly93
naitsoezn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:17:
Zakelijke rekening kost 14 euro per maand en je bent maandelijks net uit de kosten van die rekening? Hoeveel transacties hebben we het dan over? Veel meer dan 1 of 2 kunnen dat toch niet zijn? Moet je daar dan een heel (betaal)systeem voor in de lucht hebben? Kun je die 1 of 2 transacties niet gewoon via overboeking of tikke oid regelen?
Klopt idd! Vandaar ook de laatste optie in het bericht om het via die weg te doen. Maar ik dacht, mocht er een eenvoudige oplossing zijn via een betaalsysteem is dat natuurlijk gebruiksvriendelijker en biedt dat meer potentie, mochten we toch iets willen uitbreiden.

Ik begreep wel na een tip hierboven dat het niet is toegestaan om zakelijke transacties via een privérekening te laten lopen, dus dat is dan misschien een beetje tricky met betaalverzoeken of overboeking via een webshop 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Revolut zou nog een partij zijn die je kunt overwegen, zelfs voor een BV is hun aanbod in de simpelste vorm gratis. Je levert wel in op wat mogelijkheden, een automatische boekhoudkoppeling kun je bijvoorbeeld schudden, maar goedkoop is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 23:26
firefly93 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:24:

Klopt, dat is ook waarom ik aangaf dat ik het een beetje erbij doe. :) Het is een product dat we leuk vinden om de wereld in te brengen, we hoeven er niet rijk van te worden. Maar net iets meer dan quitte spelen zou leuk zijn ;)
Als het om €15 -€20 per maand gaat en dat blijft zo, dan ga je nog verlies maken als je een boekhouder nodig hebt voor je winst-verlies rekening en je inkomstenbelasting. Of ben je daar van gevrijwaard via de KOR?
Pagina: 1