Bticino schakelaars vervangen door smart schakelaars

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stellion
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-04 18:54
Mijn vraag
...Beste,
Mijn huis is voorzien van Bticino light schakelaars. Ik heb op de meeste plaatsen in huis verlichting van hue. Alleen de enkelvoudige schakelaars in huis zijn al doorgelust of voorzien van een hue smart schakelaar.
In de leefruimte heb ik 3 schakelaars samen met dimmers in de schakelkast voor 3 kringen met hue lampen. Hoe kan ik die schakelaars nu smart maken en ook blijven gebruiken zoals een klassieke schakelaar? Zo een dimmer switch of tap van hue ernaast kleven vind ik geen mooie oplossing..

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kun je meer informatie geven? Die BTcino-dingen, zijn dat reguliere schakelaars of pulsschakelaars? Welk ecosysteem, moet alles binnen Hue werken of mag het ook een ander platform zijn?

Verder snap ik niet hoe (en waarom) je Hue-lampen achter een dimmer hebt zitten. Hue's dim je niet met een externe dimmer.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Stellion
Die bticino schakelaars zijn inderdaad pulsschakelaars. De dimmers zitten nog in mijn schakelkast en was origineel zo en hier dim ik uiteraard mijn hue lampen niet mee..Deze dimmers staan nu continue vol open en eigenlijk nog geen probleem mee gehad. Nu toch al een jaartje of 5 zo zonder problemen. Dit hoeft niet per se allemaal via hue te werken. Ik wil gewoon een oplossing om mijn schakelaars te bedienen eventueel vervangen door iets anders. Eventueel My home van Bticino zelf maar ik vind daar bitter weinig info van online.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:16

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je door het hele huis al Hue apparaten hebt, dan is het inderdaad het handigste om gewoon Hue te gebruiken?

Ben je niet gewoon op zoek naar een: "Philips Hue wall switch module"?

Meerdere verschillende ecosystemen doorelkaarheen maakt het niet mooier, je kunt het wel allemaal verstoppen achter een smarthome laagje. Persoonlijk heb ik liever een bekabeld systeem of tenminste een systeem met niet een single-point-of-failure.

Maar het is ook maar net wat je zelf voor een eisen hebt, maar dat lees ik in de TS ook niet terug.

• Stellion
Die hue wall switch heb ik al in enkele kamers met een enkelvoudig schakelaar. Ik vind het spijtig dat deze op batterij werken.. Iets bekabeld zou toch mijn voorkeur hebben. En in de woonkamer moet ik dan 2 wall switchen wegwerken achter die afdekplaat + enkele wago klemmen. (3 lichtkringen) Dat wordt een krappe boel..

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:16

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Stellion schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 05:22:
Die hue wall switch heb ik al in enkele kamers met een enkelvoudig schakelaar. Ik vind het spijtig dat deze op batterij werken.. Iets bekabeld zou toch mijn voorkeur hebben. En in de woonkamer moet ik dan 2 wall switchen wegwerken achter die afdekplaat + enkele wago klemmen. (3 lichtkringen) Dat wordt een krappe boel..
In je topicstart heb je het over een schakelkast, daar kun je dan toch ook de Hue wall switches neerhangen?

Daarnaast geloof ik dat de batterijen van de Hue wall switch wel lang mee gaan?

Daarnaast, bekabelde systemen hebben ook ruimte nodig.
Je kunt je huidige dimmers bijvoorbeeld vervangen voor KNX, Lutron, DALi, Loxone, Shelly Pro of iets zelfbouw.
Maar dat hangt sterk af van je voorkeuren, budget, beschikbare ruimte, e.d.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Plaats een draadloze wandschakelaar op het afdekraam.
https://www.elektramat.nl...studiowit-2cka006710a0010
Hebben geen batterij, werken als de Tap met een piezo element.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-03-2024 07:24 ]

Pagina: 1