Processor klokt agressief terug en blijft daar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiJerno
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-03 06:26
Halo

In deze HP laptop zit een RYZEN 3700U met RX VEGA10 chip.
Echter, wat je ook doet, na een tijdje klokt hij zich agressief terug naar 0.39GHZ.

Na veel observeren valt het mij op dat hij dit heeft wanneer er een grotere takenlast komt op de GPU.

Dat hij omwille van powermanagment terugclockt kan ik begrijpen, maar zo agressief dat hij onwerkbaar wordt is toch niet de bedoeling. Soms kan hij er van zichzelf uit, andere keren dan weer niet. CPU temp hangen rond de 50 graden, onder een hogere belasting rond de 70. Wanneer hij daalt wil dit niet zeggen dat hij terug hoger clockt.

Herkennen jullie dit probleem?

32gig ram
512 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Herkent hij de power adapter niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiJerno
Herken van de adapter is geen probleem. Echter is er wel iets anders vreemd. regelmatig wil hij gewoonweg niet opladen. Hij steekt dan wel in maar opladen wil hij niet, de accu loopt dan verder leeg. Wanneer je de adapter dat uitneemt valt de pc gewoon uit en laad hij zelfs niet meer op. Dit heb ik enkel nog maar meegemaakt wanneer de accu zich onder de 20% bevindt. Ik let hier nu dus goed op dat hij niet onder de 20% komt, staat ook zo ingesteld, en dan heb ik nergens last van wat opladen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:49
Ik zou je power settings ook even nakijken. Ik heb er nooit iets aan verandert maar toen ik de settings opende zag ik dat de standaard settings voor power savings aan springen op 20%, dat lijkt geen toeval te zijn lijkt mij zo. Dat de laptop ook niet meer kan opladen als hij onder de 20% komt, klopt gewoon niet. Dat lijkt mij hardware falen wat in dit geval dus wel een relatie lijkt te hebben met de power saving setting van 20%. Als je deze setting op 0 of 10% zet, heb je dan hetzelfde issue als de batterij voor 15% geladen is?

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiJerno
Daar heb ik al veel mee liggen spelen. Ook dat helpt niet. Eender welk percentage, hij doet gewoon zijn zin.
Nu staat hij ingesteld dat hij bij 40% al een melding geef. Zo kan ik hem op tijd aan de lader hangen. Toch, dan kan hij nog agressief terug klokken.