E-208, DuoSida gestuurd met HA, 20kWh aangestuurd met OBC, 9kWp (28x330wp) OZW SolarEdge 5kW met optimizers, Daikin airco 8kW en warmtepomp 8kW.
Herken van de adapter is geen probleem. Echter is er wel iets anders vreemd. regelmatig wil hij gewoonweg niet opladen. Hij steekt dan wel in maar opladen wil hij niet, de accu loopt dan verder leeg. Wanneer je de adapter dat uitneemt valt de pc gewoon uit en laad hij zelfs niet meer op. Dit heb ik enkel nog maar meegemaakt wanneer de accu zich onder de 20% bevindt. Ik let hier nu dus goed op dat hij niet onder de 20% komt, staat ook zo ingesteld, en dan heb ik nergens last van wat opladen betreft.
E-208, DuoSida gestuurd met HA, 20kWh aangestuurd met OBC, 9kWp (28x330wp) OZW SolarEdge 5kW met optimizers, Daikin airco 8kW en warmtepomp 8kW.
Ik zou je power settings ook even nakijken. Ik heb er nooit iets aan verandert maar toen ik de settings opende zag ik dat de standaard settings voor power savings aan springen op 20%, dat lijkt geen toeval te zijn lijkt mij zo. Dat de laptop ook niet meer kan opladen als hij onder de 20% komt, klopt gewoon niet. Dat lijkt mij hardware falen wat in dit geval dus wel een relatie lijkt te hebben met de power saving setting van 20%. Als je deze setting op 0 of 10% zet, heb je dan hetzelfde issue als de batterij voor 15% geladen is?
3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+
Daar heb ik al veel mee liggen spelen. Ook dat helpt niet. Eender welk percentage, hij doet gewoon zijn zin.
Nu staat hij ingesteld dat hij bij 40% al een melding geef. Zo kan ik hem op tijd aan de lader hangen. Toch, dan kan hij nog agressief terug klokken.
Nu staat hij ingesteld dat hij bij 40% al een melding geef. Zo kan ik hem op tijd aan de lader hangen. Toch, dan kan hij nog agressief terug klokken.