magnetron in keukenkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-08 14:32
Jaren lang geen magnetron/microgolf gehad, maar nu beginnen we het ding soms toch te missen...
Keuken staat er 2.5 jaar...... 8)7

Inbouwtoestel is momenteel geen optie: er staan nog andere, meer dringende, zaken op de budget/prio lijst

Vrijstaand dus.
Persoonlijk heb ik geen er probleem mee om een zwart vrijstaand toestel naast de koffiezet te zetten. Maar daar denkt niet iedereen in huis zo over..

Dus blijft over: in de kast.
Niet ideaal, maar mijn boerenverstand zegt dat dit wel moet kunnen als de kastdeur openblijft en er genoeg ruimte rondom het toestel vrijblijft.
meeste toestellen zijn zo'n 45 cm breed, dus aan de zijkanten zal er zo'n 5cm ruimte zijn. Boven is er meer mogelijk, is kast met losse planken. De kast heeft achteraan een rooster voor verluchting van de diepvries (diepvries zit onderaan).
Het zal sowieso een klassiek magnetron worden, zonder grill of hete lucht.

Wat denken jullie, doenbaar of totale afrader?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Doe het al jaren zo.. Nog nooit problemen gehad. Deurtje laat ik wel altijd open als de magnetron in gebruik is tho..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWGTQVskWtVmiKKFjoG6r1mjMPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bD5VqqIi6UhGguz4qrJid2bn.jpg?f=fotoalbum_large

Voornaamste reden is dat wij 'm niet super vaak gebruiken, en ik het echt zonde vind van de ruimte op 't aanrecht. Inbouw idem.

[ Voor 73% gewijzigd door Koekstra op 26-03-2024 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03

Klippy

Still Game

Ik heb een inbouw oven met magnetron, is ook nog een optie voor wanneer je meer budget hebt.
Dacht dat ik ook vaker zou tegen komen dat ik beiden tegelijk nodig had, maar dat komt eigenlijk zelden voor.
Dus ik had ook nog een losse magnetron een in de kast (inmiddels heb ik die in de berging gezet), kan prima. Ik zou inderdaad wel de deur open laten tijdens gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 26-03-2024 22:56 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-08 14:32
ok, thanks

Aan een combi-inbouw oven had ik ook gedacht, maar nogal prijzig... en jammer genoeg niet te betalen met ecocheques (iets van Belgische werkgever, jaarlijks €250) Of ik moet een handelaar vinden die niet al te nauw neemt met de regeltjes...