Ik kan wel iemand bellen via WhatsApp maar niet gewoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleur1968
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-03-2024
Mijn vraag
...
Ik heb een vraagje of iemand daar ook last van heeft dat je iemand wel kunt bellen via WhatsApp maar niet gewoon
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
soms.

maar je geeft niet genoeg info.

simkaart in telefoon?
actief abbo?
gsm aan in de telefoon instellingen?
data gsmnetwerk aan?
wifi aan?
welke telefoon?
storing netwerk?
Welk netwerk?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleur1968
Ik praat met iemand die ik alleen via WhatsApp kan bellen en niet gewoon. Dan krijg ik een melding als ik gewoon bel dat het niet in gebruik is. Ik had dit bij Vodafone nagevraagd hoe dat kon en zijn zeiden dat het nummer spoofing is. Ik had hier nog nooit van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hm. Het is mogelijk dat een nummer buiten gebruik gaat, nadat dit gebruikt is om een WhatsApp account mee te activeren. Hoe dan ook klinkt het uitzonderlijk. Alarmbellen gaan toch wel een beetje af, in welke zin / met welke intentie ben je met deze persoon aan het praten?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Fleur1968 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:29:
Ik praat met iemand die ik alleen via WhatsApp kan bellen en niet gewoon. Dan krijg ik een melding als ik gewoon bel dat het niet in gebruik is. Ik had dit bij Vodafone nagevraagd hoe dat kon en zijn zeiden dat het nummer spoofing is. Ik had hier nog nooit van gehoord
dan heb je je antwoord, ik heb het soms. Maar dat komt dan door dat het gsm netwerk dood is gegaan in de omgeving. (laatste keer was iemand groenvuil aan het verbranden en heeft de mast perongeluk ook in de fik gezet.

is het wel een 06 nummer? of is het 088xxxxxxxx of een andere rare samenstelling?

[ Voor 16% gewijzigd door jack zomer op 26-03-2024 20:40 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleur1968
Het is een vriend in Amerika. Maar ik hoor verschillende berichten. De ene zegt dat het mogelijk is dat hij een nummer gebruikt van iemand die zelf geen whatsapp gebruikt maar natuurlijk wel met de goedkeuring van die persoon. Vodafone zegt dat het van een gehackt nummer kan zijn of nummer spoofing, weet jij wat dat precies inhoudt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb je deze vriend ooit in levenden lijve gezien?
Zo nee, pas je op dat je geen geld stuurt of zaken waarmee je afgeperst kan worden?

In principe kun je een nummer aan WA koppelen door WA te installeren op een telefoon met de simkaart aangesloten van dat nummer. Als je dan de SIM-kaart verwijdert, blijft WA werken totdat het nummer op een andere telefoon geactiveerd wordt. In de tussentijd kan het nummer dus wel gedeactiveerd worden door de provider (om wat voor reden dan ook).

Het is niet onrealistisch om te denken dat iemand te kwader trouw handelt, een simkaart via slinkse wijze heeft bemachtigd en hierna via WA mensen blijft contacteren terwijl de provider het nummer ingetrokken heeft. Pas hier wel mee op.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 19:29
Is het daadwerkelijk een Amerikaan of is het een Nederlander die daar op vakantie is?

Als het een Amerikaan is:
-Gebruik je wel de juiste landcode?
-Kan je überhaupt bellen naar het buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlennLB
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11:16
In Amerika heb je hier ook een tv programma over: Catfish. Daarin zie je vaak dat er in Amerika websites bestaan waarmee je random een telefoonnummer kan genereren, dat vervolgens gebruikt wordt om via berichten mee te communiceren. Als ze die nummers bellen krijgen ze ook vaak bericht dat het nummer buiten gebruik is of een bericht waarin de naam van de gebruikte website wordt genoemd.

Als het een “echte” vriend is die je ooit ontmoet hebt (in levende lijven) is het denk ik prima. Mocht het iemand zijn die je online hebt ontmoet, zou ik wel in je achterhoofd houden dat je wellicht niet te maken hebt met diegene waarmee je denkt dat je te maken hebt. Deel dan geen persoonlijke info (inclusief bepaalde foto’s) en maak nooit geld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:30
GlennLB schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 06:24:
In Amerika heb je hier ook een tv programma over: Catfish. Daarin zie je vaak dat er in Amerika websites bestaan waarmee je random een telefoonnummer kan genereren, dat vervolgens gebruikt wordt om via berichten mee te communiceren.
SMS- en telefoon-Spoofen deden we in de jaren '90 op school al via dubieuze websites :9
Maar dat werkt alleen om te zenden, daar zouden ze het Whatsapp verificatie smsje niet op kunnen ontvangen.

Ik gok op de simpele versie van Marco hierboven, het landnummer staat niet goed in de contactenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:22
In de USA kan je telefoonnummers koppelen aan een app om tekstberichten te versturen, maar dat nummer is dan niet als 'normaal' nummer te bereiken. Naast de suggestie over het correct opslaan van het nummer zou het ook zo'n tekst-app nummer kunnen zijn. Dat kan bij Vodafone 'nummer spoofing' heten. Het lijkt sowieso dubieus, dus wil je echt contact met iemand die niet op een reguliere manier te bereiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:01
Nummer is ooit gebruikt om Whatsapp mee te registeren, maar inmiddels vervallen. Whatsapp blijft dan gewoon werken maar bellen gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:21
Als het een vriend is, dan vraag je het gewoon toch als je dit wil weten?
Pagina: 1