Prusa Slicer tekent 'zwevend' support materiaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:29
Mijn vraag

Ik heb een stuk uitgetekende met verschillende kanalen in die samenkomen in 1 kanaal.

maar zoals je kan zien op onderstaande afbeelding is er volgens mij op de uiteinden te veel 'overhang'
daarom heb ik gezegd dat hij 'support' materiaal mag printen.. maar dan doet de slicer iets raars.. hij tekent precies 'zwevende' stukken support..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqHRzc_rMPBdx_asSCV88x1dW8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pJCnLCubIL8OJmFIkTwWvFS.jpg?f=fotoalbum_large

hoe kan ik dit oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik weet niet precies wat dit kan veroorzaken maar onlangs had ik een aantal vage artifacts welke in PrusaSlicer 2.7.3-beta1 niet meer voorkomen. Mogelijk dat je daar al mee geholpen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:25
Bij support die nu op "everywhere" staat even op
"Supports from build plate only" zetten

[ Voor 27% gewijzigd door 3dmazter op 26-03-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
melvinnie schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:18:
Ik weet niet precies wat dit kan veroorzaken maar onlangs had ik een aantal vage artifacts welke in PrusaSlicer 2.7.3-beta1 niet meer voorkomen. Mogelijk dat je daar al mee geholpen bent.
ik zit met versie 2.7.2 te werken inderdaad, maar heb nog nooit eerder dit soort dingen gezien met 'supports'
3dmazter schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:18:
Bij support die nu op "everywhere" staat even op
"Supports from build plate only" zetten
het rare is:
als ik 'none' selecteer als support maeriaal krijg ik de 'print stability issue' warning.
als ik deze op 'support on build plate only' zet krijg ik deze warning niet (terwijl hij nergens extra support materiaal tekent...)

Ik zal eens proberen 'build plate only' (ookal print hij dan geen support materiaal)
en zien wat het resultaat is..

[ Voor 3% gewijzigd door thomke op 26-03-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
Die print stability warning is ook maar een waarschuwing. Ik heb die ook regelmatig gekregen en dan komt de print er zonder problemen uit.

Je kan het natuurlijk proberen zonder support maar als die gaten er in horen krijg je denk ik geen mooie resultaten op de punt.

Misschien kan je het proberen met de support op organic of juist niet als je die al gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
ik heb het geprint op 0.1mm ipv 0.2mm.
op 0.1mm kreeg ik geen 'warning'.

Resultaat van de print was zeer goed.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1