Auto verkopen voor export

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 09:08
Ik heb mijn auto te koop gezet op de gekende websites, en uiteraard veel telefoontjes voor export.
(Ben van Belgie)

Nu heb ik het volgende voorstel:

- een spanjaard zegt hij de auto wilt kopen en dat hij familie heeft in Belgie.
- hij biedt 1500 euro meer dan wijkopenautos.
- de broer contacteert mij dat hij komt kijken.
Ik geef aan dat de prijs vast is, en dus geen onderhandelingen ter plaatse.
Ze zijn akkoord.
- het plan is:
1. Ze komen kijken
2. Indien akkoord betalen ze cash, rijden we samen naar bankautomaat voor storting en maken we overeenkomst.
3. Ik geef de papieren mee
4. Ze komen later de auto halen met een takelwagen.

Tot hier toe zag ik nog geen rode vlag. (Enkel twijfel met export, buitenland, broer van)

Dan kwam het voorstel dat ze een contract willen met een veel lagere prijs, om minder export te betalen.

(Voor mij rode vlag, maar als ze de juiste som cash betalen, maakt het dan uit? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Maar wat is dan nu je vraag exact? :) Ik zou gewoon voorstellen om je eigen stappenplan aan te houden en anders te negeren.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
Of dit een scam gehalte heeft of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 13:49
Oplichtingstruc met export motoren?
Vergelijkbaar draad recent voorbij gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:20
Even los van of het een scam zou kunnen zijn ja of nee, als je hierin meegaat pleeg je fraude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:16

martijn v o

Certified by Enphase.

En indien je punt 2 doet om vals geld te voorkomen, let op de automaat slikt alles in en het lijkt gestort.
Het geld wordt later gecontroleerd. Is het vals dat wordt het zo weer van je rekening af getrokken.
Dan is de auto waarschijnlijk al opgehaald of meegenomen.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Om wat voor een auto gaat het als ik vragen mag?
Overigens wel goede ervaring met export. 12 jaar geleden een Mazda 626 verkocht aan een paar jongens die hem gingen exporteren naar Algerije. Geld per direct overgemaakt en gevrijwaard aan de deur.
Wat ik zou doen:
-Geld laten overmaken d.m.v. betaalverzoek
-Over laten schrijven
-Prettige dag wensen

Cash met een overeenkomst en je papieren mee geven zou ik echt nooit doen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
Een mercedes gla 220

Het valse contract zou ik zoiezo nooit doen.

Cash en direct op de bank zetten heb ik in het verleden wel al gedaan. (Maar ik wist niet dat de automaat vals geld niet detecteerd)

De bank contacteerde mij toen wel vrij snel om een contract aan te leveren ivm zwart geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 07:53
Informeer eerst goed hoe het met grotere bedragen cash storten gaat, als ik snel zoek ook in B max 10000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Pieterve schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:50:
Een mercedes gla 220

Het valse contract zou ik zoiezo nooit doen.

Cash en direct op de bank zetten heb ik in het verleden wel al gedaan. (Maar ik wist niet dat de automaat vals geld niet detecteerd)

De bank contacteerde mij toen wel vrij snel om een contract aan te leveren ivm zwart geld
Waarom zouden ze die uit Nederland halen? Het is geen heel unieke auto. Ik zou verwachten dat ze er eentje uit Duitsland zouden importeren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:21
Als ze die auto toch komen halen met een takelwagen dan zou ik hem bij de belgische RDW meteen afmelden/exporteren. Dan heb jij het bewijs voor als er iets misgaat later in het proces.

Verder gewoon doen, zo werken die jongens al jaren. Als jij inderdaad maar je geld + vrijwaring hebt. Papieren (en verzekering?) op jouw naam meegeven zou ik écht niet doen. Jij moet er geen aansprakelijkheid meer van hebben zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:36

-CJ

Not remastered

-tom-562 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Waarom zouden ze die uit Nederland halen? Het is geen heel unieke auto. Ik zou verwachten dat ze er eentje uit Duitsland zouden importeren
Goed punt, daarom halen ze 'm ook uit België.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

-CJ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:43:
[...]

Goed punt, daarom halen ze 'm ook uit België.
Opmerking geldt in dat geval nog steeds :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Een tip… niet aan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 14:49
Bij dit soort bedragen, nee, geen risico lopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pieterve
Een update:

Ik ben toch op het voorstel ingegaan.
Wel volgens de volgende procedure:
- ik heb veel foto's doorgestuurd via whatsapp, ook van alle gebreken.
- prijs is onderhandeld via whatsapp en ik heb duidelijk gemaakt dat er geen onderhandeling ter plaatse mogelijk is.
- ze zijn naar de auto komen kijken (zeer snel, niet eens een proefrit..)
- Contract getekend en ze zijn vertrokken met enkel het contract. (contract met de correcte prijs)
- Geld is overgemaakt de dag zelf, en stond de dag erna op mijn rekening.
- Ik heb de auto afgemeld
- Ze komen de auto halen met een takelwagen voor export

Ik denk niet dat ze overgeschreven geld kunnen terughalen.
Het enige wat kan misgaan is identiteitsfraude of een driehoeksverkoop. (maar het geld kwam wel degelijk van de persoon met wie ik het contract heb getekend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik kan echt met de grootst mogelijke moeite niet met mijn pet erbij waarom je hiermee in zee bent gegaan.

Is dat extra beetje geld al deze moeite, zorgen en risico echt waard?

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 29-03-2024 14:21 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 00:30
8)7 8)7 8)7 8)7

Wat stond er precies in het contract?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 11:36
Pieterve schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:15:
Een update:

Ik ben toch op het voorstel ingegaan.
Wel volgens de volgende procedure:
- ik heb veel foto's doorgestuurd via whatsapp, ook van alle gebreken.
- prijs is onderhandeld via whatsapp en ik heb duidelijk gemaakt dat er geen onderhandeling ter plaatse mogelijk is.
- ze zijn naar de auto komen kijken (zeer snel, niet eens een proefrit..)
- Contract getekend en ze zijn vertrokken met enkel het contract. (contract met de correcte prijs)
- Geld is overgemaakt de dag zelf, en stond de dag erna op mijn rekening.
- Ik heb de auto afgemeld
- Ze komen de auto halen met een takelwagen voor export

Ik denk niet dat ze overgeschreven geld kunnen terughalen.
Het enige wat kan misgaan is identiteitsfraude of een driehoeksverkoop. (maar het geld kwam wel degelijk van de persoon met wie ik het contract heb getekend)
hulde _/-\o_ , in deze tijd roepen mensen al snel scam, maar vergeten dat het ook gewoon normaal kan gaan.
als je gewoon netjes alles hebt gecheckt kan er weinig misgaan, volgens mij is een IBAN overschrijving niet zomaar ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik heb zelf in het verleden (inmiddels zo'n 8 jaar denk ik) een bus verkocht aan twee Roemenen. De bus was al vrij oud, ook ivm. met geldende milieubeperkingen etc was het niet raar dat hij geëxporteerd werd.

Uiteindelijk werd alles netjes geregeld, proefritje (zelf meegereden), betaald (cash en direct samen gestort) en samen overschreven. Bus werd opgehaald door takelwagen waar al meer auto's opstonden.

Communicatie was vooral telefonisch lastig maar toch blij dat ik het doorgezet heb toen, vanuit Nederland werd er stuk minder geboden en waarschijnlijk alleen maar door verkopers bedoeld om direct door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
wErudite schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:20:
8)7 8)7 8)7 8)7

Wat stond er precies in het contract?
Modelcontract zoals er veel op internet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Pieterve schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:00:
[...]

Modelcontract zoals er veel op internet staan.
En wat denk je daar aan te hebben

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
-tom-562 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:22:
[...]

En wat denk je daar aan te hebben
- bewijs voor bank waar het geld vandaan komt
- koper verklaart auto getest te hebben en kent de staat en gebreken
- officieel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:24

MsG

Forumzwerver

Hahn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:18:
Ik kan echt met de grootst mogelijke moeite niet met mijn pet erbij waarom je hiermee in zee bent gegaan.

Is dat extra beetje geld al deze moeite, zorgen en risico echt waard?
Want wat is precies de red flag? Het valt me op dat op Tweakers iedereen bij elk Engels berichtje bij wijze van, meteen scam!!111 schreeuwt, zonder zinnige onderbouwing.

TS heeft het geld al overgemaakt gekregen. Knappe jongen die dat weer terughaalt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23:01
MsG schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:23:
[...]

Want wat is precies de red flag? Het valt me op dat op Tweakers iedereen bij elk Engels berichtje bij wijze van, meteen scam!!111 schreeuwt, zonder zinnige onderbouwing.

TS heeft het geld al overgemaakt gekregen. Knappe jongen die dat weer terughaalt.
Dat TS z'n geld heeft betekent niet dat het allemaal koek en ei is. Nog steeds best kans dat TS al dan niet onbewust bijgedragen heeft aan illegale handel.

Daar zal TS hopelijk/hoogstwaarschijnlijk geen last van ondervinden, maar mij zou het niet lekker zitten als het gaat om een koper die de auto direct wil exporteren en met contracten enzo aan komt zetten.

Heeft helemaal niks met Engelse berichtjes te maken, ik handel vaak genoeg met mensen die geen Nederlands spreken, maar dan gaat het wel op een normale manier.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:28

RvV

Ik heb dit jaar nog mijn BMW verkocht aan een stel Bulgaren. Van te voren een prijs afgesproken waarvoor ze hem zouden kopen als hij OK was. De koper stuurde zijn broertje die weinig van auto's wist. Via whatsapp videobellen hebben ze samen de auto bekeken.
Daarna een proefritje gemaakt, contant afgerekend en direct doorgereden naar de supermarkt om over te schrijven. Vanuit de supermarkt heb ik gevraagd of ze mij bij de pinautomaat/geldmaat konden afzetten zodat ik het gelijk op mijn rekening kon storten. Geen probleem en hij accepteerde de briefjes gewoon. :)
Toen hebben ze mij thuis afgezet en heb ik ze succes gewenst. Een week later was de auto volgens de RDW geexporteerd.
Het bod van een lokale NL autohandelaar was nog niet de helft van die Bulgaren. Volgens de handelaar was dit Bulgaarse bod wel een realistische particuliere verkoopwaarde. NL handelaren hebben niet zo'n trek in auto's met een hoge kilometerstand +diesel. Het zou mij niet verbazen dat zo'n teller weer een paar 100k terug gaat zodra hij de grens over is.

Alleen dat rare contract snap ik niet zo. Ze kunnen toch zelf ook een nep contract maken als ze dat zouden willen. Alsof iemand jouw handtekening gaat controleren?

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat ik even niet snap: Je zegt dat je een Mercedes GLA 220 in de verkoop hebt. Een relatief jonge, waardevolle en courante auto die je zo kwijt bent, maar toch ben je aan het leuren met de handelaren op wijkopenautos en een paar Spanjaarden die hem nu aan je deur willen ophalen tegen cash betaling...

Waarom ruil je dat ding niet in bij de Mercedes dealer of zet je hem zelf op bijv autotrader?

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 30-03-2024 02:55 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Als ik rond mij kijk is Inruilwaarde bij merkdealers (op voorwaarde dat je er een auto koopt) gewoon slecht. Zoals hoger vermeld kan je bij diesels met veel km maar met goede staat en/of veel opties in mijn beperkte ervaring beduidend (vb 19k ipv 11k of 11k ipv 7k) meer halen in export naar vb Spanje of Bulgarije, of als je geluk hebt en tijd , een particuliere koper te vinden die precies de combinatie wenst en de meerwaarde ervan inziet.
Gecertificeerde bankcheque of overschrijving op voorhand zijn voor mij betere keuzes, cash was goed te doen toen je nog bij een lokale bank het geld kon laten valideren , maar vind tegenwoordig maar een bankkantoor die je verwelkomt zonder afspraak en contant aan een balie aanvaard, überhaupt zijn bankkantoren nog zeldzamer dan slagers en bakkers geworden 😜

[ Voor 4% gewijzigd door road rebel op 30-03-2024 04:11 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ik zette laatst mijn Subaru Forrester te koop, reageerde er een Oekrainse man die wilde het kopen voor het leger. Toen heb ik ook wel eens bedact of ik dit nou wilde.
Man wilde komen kijken, ik voor de zekerheid mijn broer erbij gevraagd want je wet niet wat er komen gaat.
Telefonisch contact in wat moeilijk nederlands..

Toen de man kwam was ie keurig op tijd, hij had zijn vrouw mee, gezellig gepraat, proefritje gemaakt, langs overschrijf balie, via bank app geld overgemaakt, dat stond direct op mijn rekening. Man en vrouw naar Oekraïne met dat ding.
Twee weken later kreeg ik een foto geappt van onze auto met 3 lachende soldaten ernaast.

Het kan ook allemaal prima gaan als je er aan het begin je bedenkingen bij hebt. Iedereen koopt shit van over de hele wereld bij volslagen onbekenden.
Maar als iemand uit een ander land een auto wil kopen dan zou het ineens allemaal diefstal en bedrog zijn.

Chill, er zijn ook nog normale eerlijke mensen op de wereld net als jij en ik.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 18:44
Hahn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:54:
[...]

Dat TS z'n geld heeft betekent niet dat het allemaal koek en ei is. Nog steeds best kans dat TS al dan niet onbewust bijgedragen heeft aan illegale handel.

Daar zal TS hopelijk/hoogstwaarschijnlijk geen last van ondervinden, maar mij zou het niet lekker zitten als het gaat om een koper die de auto direct wil exporteren en met contracten enzo aan komt zetten.

Heeft helemaal niks met Engelse berichtjes te maken, ik handel vaak genoeg met mensen die geen Nederlands spreken, maar dan gaat het wel op een normale manier.
Normale manier? Ik hou ook niet van belasting hoor, ik had ook om die aanpassing gevraagd als ik de Spanjaard was. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Makkelijk schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:24:
[...]

Normale manier? Ik hou ook niet van belasting hoor, ik had ook om die aanpassing gevraagd als ik de Spanjaard was. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Als we pakketjes uit Amerika en Japan laten komen vragen we toch ook om een bon met lagere kosten zodat we minder invoerrechten moeten betalen :) Dat is toch hetzelfde ja

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieterve
MadMarky schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 02:55:
Wat ik even niet snap: Je zegt dat je een Mercedes GLA 220 in de verkoop hebt. Een relatief jonge, waardevolle en courante auto die je zo kwijt bent, maar toch ben je aan het leuren met de handelaren op wijkopenautos en een paar Spanjaarden die hem nu aan je deur willen ophalen tegen cash betaling...

Waarom ruil je dat ding niet in bij de Mercedes dealer of zet je hem zelf op bijv autotrader?
Ik ben bij meerdere dealers geweest en ook heb meerdere inruiloffertes ontvangen, maar dit aanbod was het beste.

Een diesel is niet meer zo aantrekkelijk in de benelux, zeker met 170k en 10j oud. Er was ook was parkeerschade aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

No Hands schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:54:
[...]

Als we pakketjes uit Amerika en Japan laten komen vragen we toch ook om een bon met lagere kosten zodat we minder invoerrechten moeten betalen :) Dat is toch hetzelfde ja
Eigenlijk niet. Niet iedereen pleegt een misdrijf voor zijn eigen gewin ;)

offtopic:
ik moest van de week ook afrekenen over een engelse bestelling. Vind ik niet leuk, maar hoort erbij. De regels zijn duidelijk

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 30-03-2024 10:12 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
No Hands schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:54:
[...]

'we' ??

Jij misschien...Ik in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberPiet
Goed bezig Pieterve, niet te gek laten maken door alle boehoehoe scam, illigale activiteiten roepers. Wat je ook nog even zou kunnen doen is de koper erop attenderen dat ze bij export ook nog de afgedragen BPM mogen terugvragen bij de Nederlandse fiscus. Samsam doen natuurlijk he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:17

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

GabberPiet schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:20:
Goed bezig Pieterve, niet te gek laten maken door alle boehoehoe scam, illigale activiteiten roepers. Wat je ook nog even zou kunnen doen is de koper erop attenderen dat ze bij export ook nog de afgedragen BPM mogen terugvragen bij de Nederlandse fiscus. Samsam doen natuurlijk he ;)
Gaat alleen om stukje rest BPM ......
Geldt alleen voor NL auto's |:(

[ Voor 3% gewijzigd door 964C2 op 30-03-2024 10:35 . Reden: Verduidelijking n.a.v. terechte post van YakuzA ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GabberPiet schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:20:
Hoe gaan ze bij de NL fiscus BPM terug vragen voor een Belgische auto? :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberPiet
YakuzA schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:23:
[...]

Hoe gaan ze bij de NL fiscus BPM terug vragen voor een Belgische auto? :p
Ohja... Dat wordt lastig, daarom was het natuurlijk ook een goeie deal, België heeft die nare fratsen allemaal niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Pieterve schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:09:
[...]

Ik ben bij meerdere dealers geweest en ook heb meerdere inruiloffertes ontvangen, maar dit aanbod was het beste.

Een diesel is niet meer zo aantrekkelijk in de benelux, zeker met 170k en 10j oud. Er was ook was parkeerschade aan.
Dus het is een hele vroege en een diesel, dan begrijp ik het wat beter. Dacht al dat er iemand even 30K kwam aftikken bij je voordeur :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijden terug ook een keer een Audi A6 aan Polen verkocht,interieur was prachtig maar lak was in mindere staat en 3 liter diesel dus niet zo makkelijk te verkopen. Kreeg al snel een goed bod van een Poolse handelaar en die heeft ook iemand langs gestuurd om te kijken en dat ging vrij snel, ook even klein rondje gereden waar ik gewoon bijzat. Contract opgemaakt en op de afgesproken dag kwamen ze de wagen ophalen (ze waren die nacht vertrokken uit Polen!) en gelijk betaald gekregen, ging allemaal heel vriendelijk. Wagen zou daar overgespoten worden wat daar vrij goedkoop kan en gelijk de verkoop weer ingaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:21
Bij dit soort verhalen moet ik weer terugdenken aan de Utrecht “Veemarkt” autohandel. Daar stonden in de jaren ‘90 of net daarna elk weekend het parkeerdek vol auto’s die vaak niet of nauwelijks meer de weg op mochten en alleen veelal verkocht werden voor export. Je kon geen proefrit maken, starten en latne lopen voor een check mocht geloof ik wel. Soms kwamen er dan mensen uit Macedonië met vijven in een busje gepropt en die reden dan met meerdere gekochte auto’s (in twijfelachtige staat) datzelfde weekend nog 2000+ km terug naar huis. 😀
Pagina: 1