50" TV koopadvies (prijs range 400-700)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 15:03
Ik zoek een?
50" TV

Wat is je budget?
400 - 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken via Ziggo Next + apps gebruiken als viaplay

Wat heb je zelf al gevonden?
- TCL QLED 50C643 (2023)
- TCL 50P731 (2022)
- TCL QLED 50C803 (2023)
- TCL 50P635 (2022)
- Sony Bravia KD-50X75WL - 50 inch - 4K LED - 2023

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben op zoek naar een nieuwe 50" TV. Eigenlijk zoek ik gewoon een goede prijs/kwaliteit TV. Eisen zijn niet extreem hoog. Hij wordt gebruikt voor TV kijken (veel sport). Verder wordt er niet op gegamed oid. Ik kwam zelf door zoeken op dit forum terecht bij het merk TCL. Deze werd beschreven als een goede bangforbuck.

De sony bravia staat ook in het lijstje omdat deze nu ook gebruikt wordt (ouder model). Maar ik denk dat deze toch een stukje duurder is dan de TCL apparaten, maar niet perse beter is.

Kan iemand mij helpen met argumenten om de keuze te maken? Oftewel wat is de beste 50" TV momenteel kijkend naar prijs kwaliteit in de range 400-700 euro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou beginnen met een keus maken tussen IPS en VA en aan de hand daarvan je lijst verkorten. Een televisie waar een VA-paneel in zit heeft minder last van stoorlicht dan een televisie waar een IPS-paneel in zit, maar heeft slechtere kijkhoeken. Het kijkhoekprobleem van VA kan gemigiteerd worden door middel van een diffusiefilter, in dure televisies zit daarom doorgaans een VA-paneel met diffusiefilter. Bij jouw prijssegment is een diffusiefilter buiten bereik.

Als je altijd recht voor de televisie zit, zou ik een model met VA-paneel nemen. Als je met de famillie om de televisie heen zit, neem je een IPS-paneel. Als beiden gewenst zijn (dus én goede kijkhoeken en weinig stoorlicht), dan je budget verhogen en een televisie met diffusiefilter+FALD of OLED kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
Bedankt voor je antwoord.

Misschien een domme vraag, maar zijn de QLED voorstellen automatisch VA en de rest IPS schermen?
Ik vind het helaas in de specs niet terug..

Kijkhoek is inderdaad wel van belang, zitten inderdaad om de tv heen en niet enkel recht ervoor

[ Voor 22% gewijzigd door fifa4ever op 26-03-2024 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-05 12:36
Ik heb de Sony KDF-50WE655, top geluid en prijs. Niet kapot te krijgen en heeft HDMI kan je er een chromecast op kwijt. Houd je nog veel geld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Alle 50" modellen hebben een VA paneel, weet niet of ze die nog maken maar voor IPS zou je naar 49" modellen moeten kijken (of de goedkoopste 48" OLED tv. Af en toe komen ze in het aanbiedingen topic voorbij voor of in de buurt van de €700)

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 26-03-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Alle genoemde televisies zijn VA, omdat zoals hierboven gezegd, 50" VA is. Omdat je erom heen zit, zou ik niet voor deze modellen gaan. Je kunt dus simpelweg terug naar 49" voor een IPS-paneel.

Rest de vraag of IPS acceptabel voor je is. Ben je gevoelig voor stoorlicht van LCD's? Je weet wel, de grijzige gloed in donkere delen van het beeld. Valt vooral in de avonduren op en is overdag minder een probleem.

Zo nee? Dan een IPS-televisie kopen. Zo ja, moet je naar een hoger segment televisie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
Bedankt voor jullie input. Ik ga zelf nog eens verder op onderzoek uit wat voor ons nu echt de harde eisen zijn.
Pagina: 1