Beeldkwaliteit Canal+ lijkt er op achteruit gegaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marconlx
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-04-2024
Kort geleden is Canal Digitaal Canal+ geworden.
Ik werk zelf voor een kleine Glasvezelprovider die een reseller is van nu Canal+.
Voor mij lijkt het dat de beeldkwaliteit via decoders achteruit is gegaan.
Het lijkt de zelfde beeldkwaliteit als de app.
Zijn er meer mensen die die ervaring delen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC83
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07 19:58
k wil graag mijn ervaring delen over de verplichte overstap van Canal Digitaal naar Canal+. Hier zijn mijn bevindingen van de wijzigingen:

Verplichte App Overstap:
Ik werd verplicht om de rode Canal Digitaal app te deinstalleren en over te stappen naar de zwarte Canal+ app. Na de de-installatie kon ik de rode Canal Digitaal app niet meer gebruiken. Deze verandering werd mij zonder alternatief opgelegd.

Chromecast:
Jammer genoeg dat mijn Samsung TV met Tizen (2016) heeft alleen nog maar de rode Canal Digitaal app op smart TV ondersteunt. Tizen is verouderd en wordt niet meer door Samsung ondersteund.

Om de problemen met de nieuwe rode Canal Digitaal+ app te omzeilen, heb ik een Chromecast HD aangeschaft voor mijn Samsung TV. Hierop kan ik de "zwarte" app Canal+ installeren.

Deze extra aankoop leverde helaas geen oplossing op voor het live tv casten. Ik betreur dat ik op kosten ben gejaagd zonder verbetering.

Verschil tussen TV's:
Op een andere Philips TV met de laatste Google TV update kan ik probleemloos live tv casten via Canal+.
Dit duidt erop dat in tegenstelling dat het niet aan mijn internetverbinding of apparaat ligt, maar specifiek is voor de interactie tussen de zwarte Canal+ app in combinatie met mijn Samsung TV met Tizen.

Dezelfde GUI:
Hoewel de zwarte Canal+ app dezelfde grafische interface (GUI) heeft als de vorige rode app, zie ik geen nieuwe features. Het laadscherm is alleen veranderd.

Ik ervaar op mijn Samsung TV aanzienlijke stabiliteits- en kwaliteitsproblemen. De problemen uiten zich in het niet kunnen behouden van een stabiele verbinding, random player foutcodes die verschijnen en een regelmatige uitval van de stream. Dit gebeurt zelfs binnen twee of minder dan een minuut. Bovendien crasht de player vaak.

Gebrek aan klantenservice en transparantie:
Ondanks meerdere pogingen om opheldering te krijgen via de klantenservice, heb ik geen duidelijkheid gekregen over de interne problemen bij Canal Digitaal of Canal+. Ik moest mijn wachtwoord resetten en een hard reset doen. Het lag aan mijn wifi volgens hun. Het gebrek aan transparantie over deze kwestie heeft mijn frustratie verder vergroot.

Conclusie:
- Ik kan geen TV meer kijken op mijn Samsung TV met Tizen.
- Er lijkt sprake van framedrops. De beeldkwaliteit en vloeibaarheid op andere smart TV's is daarmee aanzienlijk lager dan voorheen, terwijl het op mijn telefoon wel goed gaat.
- Met de app RUKU of YouTube heb ik dat niet.
- De app crasht regelmatig op de nieuwe omgeving /organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Pruttelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 17:39
Marconlx schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:46:
Kort geleden is Canal Digitaal Canal+ geworden.
Ik werk zelf voor een kleine Glasvezelprovider die een reseller is van nu Canal+.
Voor mij lijkt het dat de beeldkwaliteit via decoders achteruit is gegaan.
Het lijkt de zelfde beeldkwaliteit als de app.
Zijn er meer mensen die die ervaring delen?
Hier dezelfde ervaring. De beeldkwaliteit van de stb is achteruit gegaan maar van de canal+ app juist vooruit.
Mijn ervaring is dat beide van dezelfde (te lage) kwaliteit zijn. Teleurstellend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Wij hebben internet en tv van Fiber. Fiber werkt samen met Canaal Digitaal nu inmiddels Canal+
Canaal digitaal was via het bijgeleverde kastje al slecht maar ook de apple tv app en de lg oled tv app is de beeldkwaliteit slecht. Mijn apple tv is 1000/1000 mbit en paar ms ping
Met canal+ geen verbetering en de apps ondersteunen geen tv gids mode.

Ik zit er over na te denken alleen nog maar internet van fiber en tv via iets anders te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Toevoegen:
Airplay via app werkt ook geen mooi beeld
Chromecast werkt niet goed