Oude NAS gebruiken als multi media server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheDutchRitual
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-03 14:26
Hi allemaal,

Ik wil graag een nas aansluiten op mijn netwerk om het te gebruiken als een multi media server.

Wat doe ik er mee?
- Grote bestanden er op zetten voor opslag
- films en series op zetten vanaf mijn p.c zodat mijn smart tv kan kan afspelen.

Nu de vraag:

Ik heb deze oude NAS Conceptronic CH3SNAS gevonden op marktplaats. hij heeft D-link. (70 euro met 4Tb aan HDD's er in)

Kan ik deze nas gebruiken als multimedai server of is die te oud?

Alle reacties

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:28

Cyphax

Moderator LNX/AI
Die is wel erg oud, die doet oob maar smb1, daar zou ik niet aan beginnen. (Heb er zelf toevallig eentje in de kast liggen :+)

Saved by the buoyancy of citrus

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-06 23:21
Tenzij je de boel compleet afsnijdt van het internet zou ik hem niet aan mijn netwerk hangen.

• TheDutchRitual
duidelijk bericht heren!

zou deze voldoen aan mijn wensen?

v&a aangeboden: Synology DiskStation DS115j

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:28

Cyphax

Moderator LNX/AI
Dat zou wel heel goed kunnen, die kan DSM7 draaien, dus die is wat dat betreft modern genoeg, en de reviews in Pricewatch zijn positief. Er past wel maar 1 schijf in, maar misschien is dat geen nadeel voor jouw use case :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 26-03-2024 15:24 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• TheDutchRitual
Cyphax schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:23:
[...]

Dat zou wel heel goed kunnen, die kan DSM7 draaien, dus die is wat dat betreft modern genoeg, en de reviews in Pricewatch zijn positief. Er past wel maar 1 schijf in, maar misschien is dat geen nadeel voor jouw use case :)
Ja dit past prima bij mij. een kleine nas waar ik een beetje mee kan spelen tot dat ik naar de grotere jonges kan gaan :)
Pagina: 1