Google Account Country Settings aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Hi Tweakers,
Ik probeer al de hele ochtend een frustrerend probleem op te lossen met betrekking tot het Google/Gmail account van mijn dochter. Ik heb voor haar een gmail account aangemaakt toen ze geboren werd. We woonde toen in de Verenigde Staten. Inmiddels zijn we verhuisd naar Nederland. Ik probeer haar account nu onder te brengen in mijn Google Family. Zodat ik ook enige supervisie heb. Echter, lukt dit niet. Ik krijg continu de melding dat onze beide accounts niet dezelfde country settings hebben. Ik heb heel het internet geraadpleegd en overal gezocht maar het wordt mij niet duidelijk welke country setting ik heb en welke zij heeft en hoe we dit kunnen wijzigen zodat het dezelfde is.
Waarschijnlijk is er een Amerikaans en de ander Nederlands?

Een ander probleem waar ik tegen aan loop is dat het account herstel telefoonnummer van het google account van mijn dochter nog mijn oude Amerikaanse nummer is. Ik heb hier geen toegang meer toe. Gelukkig kon ik dit wel wijzigen en heb ik nu mijn Nederlandse nummer ingevoerd. Als ik naar haar beveligingsinstellingen ga in haar Google Account zie ik dit telefoonnr ook staan.

Echter, blijft Google continu het oude Amerikaanse telefoonnr gebruiken voor verificatieberichten. Waarom? Wat doe ik verkeerd? Ik heb dit telefoonnummer van haar account verwijderd.

Gezien het bovenstaande vroeg ik me af of het mogelijk is met een customer service van Google in gesprek te komen. Danwel per telefoon, danwel per chat. Ik kan een dergelijke optie nergens vinden.

Hopelijk kunnen jullie me uit de brand helpen.Ik werk op een Windows laptop en heb geen Android devices.
Ik ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5udQIgjlBpfIdI_w2VOCWPl2Kg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9XEnd45eYJ96WD44HkEWjxfA.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 12:04
Land instellingen weet ik niet, maar mijn advies zou sowieso zijn om je kind niet onder te brengen in Google Family. Tenzij er een echte geboortedatum is ingevoerd in het account van je dochter. Dan heb je het misschien nodig om nog iets toe te staan.
Mijn zoon is nu 14 en je hebt totaal geen controle meer over wat jij vindt wat wel en niet mag. Tot grote frustratie bij mijn zoon aan toe. Wat je krijgt is dat ze te zijner tijd een nieuw account gaan maken om de boel te omzeilen. Google Family is roomser dan de paus. En als ouder heb je het nakijken.
Ondanks dat er enige voordelen zijn, zoals controle wat wel en wat niet, en waar je kind uithangt, denk ik dat je daar andere oplossingen voor kunt hebben, beginnend met een goed gesprek.

Edit: Misschien dat hier de oplossing staat voor het landenprobleem?

[ Voor 14% gewijzigd door ahbart op 26-03-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Goed te weten dat Google Family niet per se gewenst is. Ik kan dan inderdaad overwegen te omzeilen.

Echter, lukt het mij nog steeds niet het probleem met de land instellingen op te lossen. Ook niet als ik die cryptische gelinke post probeer te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:14
In de instellingen van de play store kun je een land aanpassen, ik weet alleen niet of dit afdoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check ook de info op https://myaccount.google.com/, op de verschillende 'tabbladen'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Ok misschien moet ik die landeninstellingen even laten voor wat het is.
Maar waarom blijft Google verifieren met het oude Amerikaanse telefoonnummer ipv het onlangs geupdate Nederlandse telefoonnummer.

Heeft Google een customer service die je kan bellen voor hulp?
Pagina: 1