Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-05 16:18
Ik heb een Airco met de app Easy Home AMS. Deze app is spontaan verdwenen uit de (ios) app store. Nu heb ik een nieuwe telefoon en krijg de app dus niet meer geinstalleerd.

Iemand een idee of er een andere app is. Leverancier/importeur geeft niet thuis.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:25

jurroen

Security en privacy geek

Op Android is de app ook al twee jaar niet meer geupdate.

Welke airco is het? Dat maakt hierbij natuurlijk gigantisch uit en is een detail die je hebt weggelaten in je TS.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Klopt idd. Betreft een Fluo Artico.

Op IOS was hij ook al jaren niet meer geupdate. Maar werkte nog wel.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IHVD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-03 20:19
schmm schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:14:
Klopt idd. Betreft een Fluo Artico.

Op IOS was hij ook al jaren niet meer geupdate. Maar werkte nog wel.
Ik probeer dus net vandaag ook iets te vinden over mijn fluo airco, deze zat al geïnstalleerd toen ik dit appartement kocht.
Ik kwam er net achter na bladeren door de handleiding dat er een app bestaat. Ik wil de airco eigenlijk aansluiten op Home Assistant, en blijkbaar heeft deze een wifi module, dat maakt het misschien makkelijker om met dat ding te verbinden via HA.

Heb jij inmiddels iets gevonden m.b.t jouw Fluo? Ik vond het zelf namelijk al erg verdacht dat ik niks op google kan vinden rondom mijn fluo, en t enige wat ik zag ging over de website skyworth-ac, die inmiddels uit de lucht lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Helaas. Hier nog niet verder. Ik ben aan het kijken of ik met een IR zender met HA

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IHVD
Ik ga kijken of die smart wifi module die er in zit te reverse engineeren valt, iemand in de ESPHome discord zei nog dat ik eventueel met de UART poort de wifi module kon vervangen met een ESP, of een andere wifi module van bijvoorbeeld Tuya ofzo.

Een ander heeft blijkbaar goede ervaringen met deze IR Blaster, hier zal ik binnenkort ook es naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schmm
Dat zou heel fijn zijn.

De IR blaster die ik heb werkt op zich goed. alleen het inleren van de afstandsbediening er erg veel werk. Omdat hij in ieder IR commando alle settings meestuurt. (lijkt het). dus ik kan niet speciefiek zeggen, zet de temp een graad hoger of lager, maar dan stuurt hij altijd de "modus, blaas stand, temperatuur, ....... mee). dus je moet voor ieder commando wat er op de afstandsbedinging zit een IR commando maken. dat is bijna geen optie.

Dus ik ben nog zoekende. Zeker naar een goede HA integratie. ;)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IHVD
@schmm Gebaseerd op een video van YouTube ga ik het nu toch met deze proberen. Meer ook omdat ik mijn huidige airco niet open wil breken om op die UART poort te kloten incase iets stuk gaat en het bedrijf dan niet meer bestaat :P.

Hopen dat deze niet alle waardes en settings mee gaat sturen, anders moet ik daar maar wat anders op bedenken met helpers oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
En? Al iets opgeschoten? @IHVD

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IHVD
Helaas niet, kwam er achter dat mijn "airco aan" IR code neerkwam op "koud 18 graden blabla", dus ik had niet veel geluk.
Moet er gewoon een keer voor gaan zitten en kijken of ik met scripts variabelen kan updaten etc.
Pagina: 1