Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Lehman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-03-2024
Beste Tweakers community,
Afgelopen week heb ik mijn pc geüpgrade van een Nvidia 1660 Super naar een Radeon 7800XT (met bijbehorende upgrade van de voeding).
Na het overzetten kwam direct het probleem naar boven dat er geen beeld was bij het opstarten.
Er zijn twee problemen:
1. beeld via DisplayPort is niet mogelijk (kabel wordt wel herkent maar geen signaal)
2. beeld via HDMI lijkt niet mogelijk na eerst met DisplayPort te proberen.

Weet iemand wat hier gaande kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie tijd en expertise!
...

Processor: AMD 5600
GPU: AMD Radeon 7800XT
Monitor: Dell S Series S3422DWG
...

Na meermaals proberen kreeg ik wonderbaarlijk toch beeld en heb ik Windows een herstelproces uit laten voeren (meer voor de zekerheid dan wijsheid).
AMD drivers geïnstalleerd en Nvidia driver verwijderd.
DP kabel werkt niet meer sinds vervanging, HDMI soms.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:10
Heb je de GeForce drivers verwijderd met DDU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 18:13
Wel beeld als je in de bios bent? Pci connectoren goed aangedrukt? Kaart goed in de pci slot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Lehman
@Uszka Ik heb de drivers inderdaad verwijderd met DDU. Daarna is ook nog het herstelproces van Windows eroverheen gegaan (geen idee of dat uitmaakt).

@Falcon93 Het is lastig om in de bios te komen omdat ik een draadloze muis en toetsenbord heb. Hierdoor kan ik niet direct toetsen indrukken. Verder heb ik alle aansluitingen dubbel gecheckt of ze goed vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05 15:54
Jelle Lehman schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:09:
@Uszka Ik heb de drivers inderdaad verwijderd met DDU. Daarna is ook nog het herstelproces van Windows eroverheen gegaan (geen idee of dat uitmaakt).

@Falcon93 Het is lastig om in de bios te komen omdat ik een draadloze muis en toetsenbord heb. Hierdoor kan ik niet direct toetsen indrukken. Verder heb ik alle aansluitingen dubbel gecheckt of ze goed vastzitten.
Als je de SHIFT toets ingedrukt houd als je op RESTART klikt in Windows, zou je in het BIOS moeten komen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Lehman
@Wylana Bedankt! Heb jij tips wat ik kan doen in de BIOS om te verifiëren wat het probleem is en hoe ik hier vanaf kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05 15:54
Jelle Lehman schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:31:
@Wylana Bedankt! Heb jij tips wat ik kan doen in de BIOS om te verifiëren wat het probleem is en hoe ik hier vanaf kan komen?
In het BIOS staan vaak instellingen wat de primaire adapter zou zijn. Dit wordt vaak getoond als je CPU ook een integraded video heeft. Echter heeft jouw AMD 5600 dat niet.

Wat ik echter vreemder vind is dat je aangeeft dat het soms werkt. Dat zou eerder erop denken dat de kabel niet goed is of de aansluitingen niet. Dat kan dan zowel je monitor als je videokaart zijn.

Je kan dit uitsluiten door je oude videokaart er weer in te doen en dan dezelfde kabel gebruiken en dezelfde aansluiting op je monitor gebruiken. Als je dan gewoon prima beeld krijgt, ligt het vrijwel zeker aan de nieuwe videokaart.

Verder zou ik kijken of je de optie hebt om je monitor instellingen te resetten naar default. Mogelijk dat deze ingesteld staan op een instelling die niet lekker werkt met je nieuwe kaart.

Hopelijk kan je hiermee weer voort.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Lehman
Bedankt iedereen voor de hulp!
Toen ik mijn monitor resette merkte ik bij het terug aansluiten van alle kabels dat bij de geringste beweging van mijn DisplayPort het beeld begon te flikkeren. De oorzaak is daarmee gevonden en ik ga een nieuwe kabel bestellen.
Pagina: 1