1 ster beoordeling en nare berichten.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.868 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBytes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-08 13:49
Goedemorgen!
Naar aanleiding van een V&A advertentie op ons bedrijfsaccount hebben wij een bericht gekregen van een Tweaker die de veiling gewonnen had. Echter hadden wij hetzelfde artikel ook op marktplaats staan, waar een hoger eindbedrag van de veiling is bereikt.
Dit hebben wij netjes naar deze tweaker gecommuniceerd, plus hem de kans gegeven om met een hoger bod te komen, maar hier krijgen wij een 1 ster beoordeling en een niet zo aardig berichtje op terug. "Ben je helemaal besodejanust.. Wat een praktijken.. Tief op naar marktplaat dan en laat hier echte tweakers dingen verhandelen.. smh.."
Het gaat om deze tweaker: bolluserectus
Wij zouden het op prijs stellen als deze persoon op zijn gedrag kan worden aangesproken en de onterechte beoordeling van ons profiel kan worden verwijderd, aangezien er geen overeenkomst was. Dit staat zo ook in de algemene voorwaarden van Tweakers.
Voor de samenvatting, zo zagen onze DMs er uit:
Bericht 1 : Bolluserectus geeft aan de veiling te hebben gewonnen
Bericht 2 : Wij geven aan een hoger bod via Marktplaats te hebben ontvangen en geven de kans om met een hoger bod te komen.
Bericht 3 : besodejanust (tegelijk met een negatieve beoordeling)

Met vriendelijke groet,
Sander
Het PolarBytes Team

[ Voor 23% gewijzigd door PolarBytes op 26-03-2024 11:42 ]

Reparatie, onderhoud, verkoop, eerlijk advies op maat

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even los van het minder aardige berichtje, kan ik mij de reactie wel voorstellen. Nergens in je veilig geef je aan dat je het product ook elders hebt gepromoot. Dus als je als 'winnaar' van de veiling dan te horen krijgt dat je bent overboden op een ander medium, dan snap ik dat er zo gereageerd wordt.

De winnaar had misschien nog wel €5,- extra willen bieden om daarmee de veiling te winnen, maar was niet op de hoogte van een bod op een ander medium.

Persoonlijk vind ik dat dus ook niet zo netjes.

Aangezien dit verder een V&A geval is, ga ik dit topic verplaatsen naar het juiste forumdeel. Vraag & Aanbod feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBytes
Beste,

Daar kan ik mij ook wel in vinden, los van dat een bod niet direct bindend is. In het vervolg zal ik proberen er aan te denken om dit in de advertentie te vermelden om misverstanden te voorkomen.
In het berichtje heeft mijn collega wel aangegeven dat we op marktplaats een hoger bod hebben, met de tekst
"Het klopt dat u de veiling gewonnen heeft, alleen hebben wij hem ook via marktplaats aangeboden en hier hebben wij een bod van €15,-
Mocht u dat bod willen overschijven is hij van u anders gaat hij naar de koper van marktplaats."
Dit is overigens de Marktplaats advertentie: https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2081777032 (om te laten zien dat wij de prijs niet bewust op proberen te drijven en er daadwerkelijk een hoger bod is geplaatst)
Pas nadat wij van Bolluserectus het minder nette bericht plus de negatieve beoordeling hebben ontvangen hebben wij de andere bieder op Marktplaats een berichtje gestuurd dat hij het product mag overnemen. Wij kregen nog niet eens de kans om op het bericht te reageren, er stond al direct een negatieve beoordeling.
Dit topic heb ik overigens aangemaakt via de DM onderaan de pagina, "Spam of anderszins ongewenste berichten kan je hier melden." vanwege het taalgebruik. 2 losse topics aanmaken leek mij een beetje onnodig. Bedankt voor het verplaatsen naar de juiste plek!

Met vriendelijke groet,

Sander
Het PolarBytes Team

[ Voor 29% gewijzigd door PolarBytes op 26-03-2024 11:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:50
Ik zou als koper al gelijk afhaken en kan me voorstellen dat hij zich besodemieterd voelde. Nergens staat aangegeven dat je het artikel ook op Marktplaats hebt aangeboden en vervolgens heeft deze Tweaker de veiling gewonnen maar geef je aan dat je op Marktplaats een hoger bod hebt gekregen, of hij nog even 15 euro of meer wil overbieden (bovenop de zogenaamde gewonnen veiling). Niet erg netjes.

Je zou bijna denken dat je het eindbod niet hoog genoeg vond en op deze manier nog even wat extra's eruit probeert te halen, kan me voorstellen dat het ook zo overkomt op de koper.

Heb je trouwens wel aangegeven dat je als een bedrijf handelt op VA? Want je reageert hier wel als bedrijf maar geen idee of je dat ook aangeeft in je advertenties en afhandeling..

Zucht...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

PolarBytes schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:14:
In het berichtje heeft mijn collega wel aangegeven dat we op marktplaats een hoger bod hebben, met de tekst
[...]
Bij mij zou het bericht overkomen als een manier om de prijs verder op te drijven.
Voor hetzelfde geld zijn er nog lopende veilingen op 3 andere plekken voor hetzelfde product.

Ik snap de reactie van meneer Erectus wel. Daarnaast ga ik ‘Besodejanust’ toevoegen aan mijn dagelijkse vocabulaire.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:00
Los van het schelden, lijkt dit me een vrij terechte 1-ster review.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:58
Wat ik zo lees gebruiken jullie dus ook met meerdere mensen dit account? Dit is sowieso tegen de regels. Je spreekt over ''collega''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:29
Inverted_World schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:34:
Los van het schelden, lijkt dit me een vrij terechte 1-ster review.
volgens mij, en zo paste tweakers dit in het verleden toe, heeft er geen verkoop plaatsgevonden en kan er daarom ook geen feedback worden achtergelaten. (dit is namelijk alleen voor een voltooide verkoop).
Reptielenbrein schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:37:
Wat ik zo lees gebruiken jullie dus ook met meerdere mensen dit account? Dit is sowieso tegen de regels. Je spreekt over ''collega''
Het is overduidelijk een bedrijfsaccount @Reptielenbrein

[ Voor 28% gewijzigd door Wannial op 26-03-2024 11:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:50
Wannial schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:37:
[...]

volgens mij, en zo paste tweakers dit in het verleden toe, heeft er geen verkoop plaatsgevonden en kan er daarom ook geen feedback worden achtergelaten. (dit is namelijk alleen voor een voltooide verkoop).
Ik zou het wel waarderen als deze review zou blijven staan. Transparantie is belangrijk en helemaal op VA waar steeds meer 'rotzooi' en 'handelaren' voorbij komen.

Zucht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OptimusChill
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-09 00:04
Ik sluit me eerlijk gezegd bij de rest aan. Ik zou ook boos zijn en niet meer met je willen handelen. De reden dat er geen verkoop is, is namelijk dat de aanbieder niet transparant is geweest en het vertrouwen heeft geschaad.

Het schelden is uiteraard niet ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:34

watercoolertje

Untertitel

Helemaal eens dat de bieder zich genaaid voelt, normaal deel je spelregels vooraf en niet achteraf.

En als je dan als bieder uitkijkt naar het moment dat de veiling afloopt (want je staat immers bovenaan en wilt dat product dus ook graag hebben), dan is echt wel een enorme domper om te horen dat je nog even wat extra mag gaan betalen of verder mag gaan zoeken.

Ik had een vergelijkbare review achter gelaten in ieder geval, misschien iets netter maar zeker geen hoger cijfer...

[ Voor 37% gewijzigd door watercoolertje op 26-03-2024 11:45 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:12
@SgtElPotato Een kleine nuance. Het gaat om een winnend bot van 15 euro, niet over een bot dat 15 euro hoger ligt.

Mits het plaatsen op meerdere veilingen ook volgens de voorwaarden van Tweakers mag, is dat niet geen probleem. De gemene deler is helder volgens mij, op zijn minst had vooraf duidelijk moeten zijn dat het product op twee (of meer) plaatsen wordt aangeboden (met links, zodat bieder het kan volgen als dat de moeite is). Begrijpelijk dat koper boos wordt als dat achteraf blijkt en een negatieve reactie plaatst. Schelden is natuurlijk nooit ok.

TS geeft aan erop te gaan letten dat het de volgende keer vermeld staat (en dus het leven te beteren). Als dat daadwerkelijk het geval is dan kan de kous hiermee toch wel worden afgedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 26-03-2024 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:47
SgtElPotato schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:21:
Ik zou als koper al gelijk afhaken en kan me voorstellen dat hij zich besodemieterd voelde. Nergens staat aangegeven dat je het artikel ook op Marktplaats hebt aangeboden en vervolgens heeft deze Tweaker de veiling gewonnen maar geef je aan dat je op Marktplaats een hoger bod hebt gekregen, of hij nog even 15 euro of meer wil overbieden (bovenop de zogenaamde gewonnen veiling). Niet erg netjes.

Je zou bijna denken dat je het eindbod niet hoog genoeg vond en op deze manier nog even wat extra's eruit probeert te halen, kan me voorstellen dat het ook zo overkomt op de koper.

Heb je trouwens wel aangegeven dat je als een bedrijf handelt op VA? Want je reageert hier wel als bedrijf maar geen idee of je dat ook aangeeft in je advertenties en afhandeling..
Ja is als bedrijf: v&a aangeboden: Dawicontrol DC-2976UW PCI SCSI Controller + Kabel + Adapter

OT: Lekker je bedrijfsnaam te grabbel gooien voor een of andere knaken kaart uit 1900 die 5 euro meer oplevert op Marktplaats. :')

Die 1 ster review had je van mij in ieder geval ook gekregen. Doe dat gewoon niet en zorg dat je het op 1 plek aanbied of zet het er zeer duidelijk bij dat het op meerdere sites staat, met links naar alle advertenties. Nu lijkt het heel erg op een trucje om meer geld uit iemand te persen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PolarBytes schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:45:
Echter hadden wij hetzelfde artikel ook op marktplaats staan, waar een hoger eindbedrag van de veiling is bereikt.
Fijne naaistreek d:)b Terecht die slechte beoordeling.

Laat dat lekker de volgende keer even achterwege of vermeld dat op voorhand in de advertentie hier.

"Play stupid games, win stupid prizes"

:w

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 26-03-2024 11:54 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Je zou van mij ook een 1 ster review krijgen. Een veiling is een veiling en als je winnaar bent dan hoor je het product te krijgen voor het eindbedrag. Als je dan nog met allerlei "Ja, maar's" komt is dat verre van netjes.

Als je al zoiets doet zul je dat heel goed moeten aangeven of gewoon een link naar de veiling die gehouden wordt, maar doe dat dan op één plaats.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

SgtElPotato schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:21:
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/
Zakelijke verkopers
Voor gebruikers die producten aanbieden in de uitoefening van beroep of bedrijf (verder: Zakelijke verkopers), geldt de volgende verplichtingen:

Invullen van de complete bedrijfsgegevens in het Tweakers-profiel, waaronder het e-mailadres, telefoonnummer, KvK-nummer en BTW-nummer. Deze gegevens worden automatisch in de advertentie getoond bij de bedrijfsgegevens.
@PolarBytes wellicht snel even KvK en BTW-nummer aan je profiel toevoegen voordat een mod doorheeft dat het niet in je profiel staat :)

Verder is het bij Tweakers wel zo dat een veiling niet bindend is, verkoper had ook kunnen zeggen:
"Excuses, we hebben besloten om toch niet het artikel via Tweakers te verkopen."
De reden dat ze het niet meer via Tweakers verkopen, is m.i. niet relevant.

En ja, als hoogste bieder voelt dat 'oneerlijk' omdat een 'veiling winnen' op andere platformen vaak bindend is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
V&A is geen eBay of veiling platform waarbij een bod enige juridische waarde heeft.

Als verkoper komt het ook regelmatig voor dat er geen reactie volgt op een bod, of dat een bod mag worden ingetrokken.

Mogen de verkopers dan voortaan ook 1 ster reviews plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TheGhostInc schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:54:
V&A is geen eBay of veiling platform waarbij een bod enige juridische waarde heeft.

Als verkoper komt het ook regelmatig voor dat er geen reactie volgt op een bod, of dat een bod mag worden ingetrokken.

Lijkt me wel toch?

Van beide kanten is dat een kutstreek.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:47
TheGhostInc schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:54:

Absoluut wat mij betreft. Waarom bied je op iets om dan niet te reageren? Ik doe niet aan veilingen, maar als ik dat zou doen en de winnaar laat mij zitten, dan krijgt die ook zeker een 1 ster review van mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 18:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik ga de discussie hier stoppen. Binnen de V&A feedback is het niet de bedoeling om te reageren in topics van zaken waar je zelf geen onderdeel van uitmaakt. Hoe goed bedoeld dat dan ook is.

Zie ook: Reageren in een lopend topic? Lees dit eerst!.

Het is nu even wachten op de lokale V&A crew om hier iets van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:35
Die 1 sterren review is terecht. User wint veiling en krijgt het item niet voor de geboden prijs. Bedrijf had hierin transparant moeten zijn, of nog beter maar op 1 plaats het item voor veiling aan moeten bieden.

Gedrag van user slaat natuurlijk ook helemaal nergens op. Er bestaat ook nog zoiets als omgangvormen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBytes
Goedemorgen,

Wij zijn inderdaad een (klein) bedrijf(je) en dit staat ook aangegeven onder de advertentie met alle benodigde bedrijfsgegevens. (bedrijfsaccount).

Wij betreuren het dat we niet de mogelijkheid hebben gekregen om er over te praten met Bolluserectus maar er direct een grof bericht en een negatieve beoordeling volgt.
Dit is dan ook de reden van het verzoek om de beoordeling te verwijderen - er heeft geen overeenkomst plaatsgevonden en wij konden ons niet "verdedigen".

Voor ons was het een prima oplossing geweest als Bolluserectus €15 voor het product had willen geven en ons op een nette manier had medegedeeld dat het niet handig was dat deze info in de advertentie ontbrak.
Of wanneer hij aangaf dat €10 het maximale bedrag was wat hij over had voor dit product.
Hier hebben wij simpelweg niet aan gedacht en enkel de omschrijving van het product in de advertentie gezet. Dit was geen bewuste keuze. Van fouten leert men!

Met vriendelijke groet,

Sander
Het PolarBytes Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 18:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik sluit dit topic even totdat de lokale crew de kans heeft gehad om hier naar te kijken. @Microkid

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb even naar de betreffende recensie gekeken. Hoewel een veiling niet bindend is vind ik de gehanteerde werkwijze absoluut niet netjes. Hoewel er altijd reden kan zijn om niet over te gaan tot verkoop nadat een veiling is beëindigd vind ik het wedden op verschillende paarden ten koste van onze gebruikers not done. Dit verdient absoluut geen schoonheidsprijs.

Een ieder, en zeker als je zakelijk handelt, behoort netjes met de veilingmogelijkheid om te gaan. Aanbieden op een ander platform om vervolgens meer geld te vragen vind ik daar niet bij horen.

Deze reactie is wat mij betreft spot on: Equator in "1 ster beoordeling en nare berichten."

Ik laat de recensie in kwestie dan ook staan.

Voor iedereen behalve de direct betrokkenen: gelieve niet te reageren wanneer je geen direct deel uitmaakt van deze case.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 26-03-2024 12:56 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBytes
Goedemiddag

Wij vinden het erg jammer zoals het is gelopen, dit is een wijze les voor de toekomst.
In het vervolg zullen wij dit dan ook zeker anders aanpakken.
Wel vind ik het bijzonder dat er hier een uitzondering wordt gemaakt op de algemene voorwaarden, is dit iets wat vaker gebeurd?
Is het voor ons hierdoor ook toegestaan om een eerlijke en gepaste V&A beoordeling terug te plaatsen (als reactie) op het profiel van bolluserectus, ondanks dat er geen overeenkomst is geweest? Dit om duidelijkheid te bieden voor mensen die afvragen waar deze beoordeling op ons profiel vandaan komt.

Met vriendelijke groet,

Sander
Het PolarBytes Team

[ Voor 8% gewijzigd door PolarBytes op 26-03-2024 13:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PolarBytes schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:11:
Goedemiddag

Wij vinden het erg jammer zoals het is gelopen, dit is een wijze les voor de toekomst.
In het vervolg zullen wij dit dan ook zeker anders aanpakken.
Wel vind ik het bijzonder dat er hier een uitzondering wordt gemaakt op de algemene voorwaarden, is dit iets wat vaker gebeurd?
Is het voor ons hierdoor ook toegestaan om een eerlijke en gepaste V&A beoordeling terug te plaatsen (als reactie) op het profiel van bolluserectus, ondanks dat er geen overeenkomst is geweest? Dit om duidelijkheid te bieden voor mensen die afvragen waar deze beoordeling op ons profiel vandaan komt.

Met vriendelijke groet,

Sander
Het PolarBytes Team
Er is al langere tijd geen overeenkomst meer nodig voor je een review mag achterlaten. Je mag bijvoorbeeld ook een review achterlaten wanneer iemand niet of erg traag reageert. In dit geval is de communicatie en handelswijze niet wat wij op Tweakers verwachten. Ik acht daarom een review in dit geval toegestaan. Zie ook punt 47 van onze voorwaarden. Een (tegen) review bij de betreffende gebruiker lijkt mij niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 26-03-2024 13:47 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Modbreak:Zie de eerdere:

Voor iedereen behalve de direct betrokkenen: gelieve niet te reageren wanneer je geen direct deel uitmaakt van deze case.

[ Voor 101% gewijzigd door Bor op 26-03-2024 16:30 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:28

sapphire

Die-hard pruts0r

never mind.

[ Voor 95% gewijzigd door sapphire op 26-03-2024 14:17 ]

Gabriël AM5

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.