SUV occasion

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik bij mij aan het oriënteren op een occasion met de volgende specificaties,

Prijs: max 25k
km: max 80.000
Verwachte km per jaar: 25.000
Type: SUV of hogere modellen
Deuren: 4/5 deurs
Bouwjaar: vanaf 2019
De auto moet van sterke komaf zijn en redelijk energiezuinig zijn

Ik zit momenteel de kijken naar types: Renault Captur, Kia Stonic, Volkswagen Taigo, Volkswagen T-roc, oyota Yaris Cross. Op dit moment neig ik het meest naar een volkswagen T-roc vanwege het betrouwbare merk.

Ik ben benieuwd naar ervaringen hier

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 11:36
draadstalig schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:50:
Ik bij mij aan het oriënteren op een occasion met de volgende specificaties,

Prijs: max 25k
km: max 80.000
Verwachte km per jaar: 25.000
Type: SUV of hogere modellen
Deuren: 4/5 deurs
Bouwjaar: vanaf 2019
De auto moet van sterke komaf zijn en redelijk energiezuinig zijn

Ik zit momenteel de kijken naar types: Renault Captur, Kia Stonic, Volkswagen Taigo, Volkswagen T-roc, oyota Yaris Cross. Op dit moment neig ik het meest naar een volkswagen T-roc vanwege het betrouwbare merk.

Ik ben benieuwd naar ervaringen hier
Als je het voor betrouwbaarheid doet zou ik bij Volkswagen weg blijven. Meerdere modellen gereden en nog nooit zoveel problemen met auto's gehad. Mijn klomp brak al helemaal toen ik destijds bij een spliternieuwe polo bij 10K op de teller ineens niet meer kon schakelen en afgevoerd moest worden. De volkswagens die ik gereden heb die stonden meer bij de garage dan dat ik er zelf in reed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Betrouwbaarheid is vooral marketing en loopt altijd 5+ jaar achter. Ongeacht welk merk, elke fabrikant maakt fouten en heeft missers, hoe daar mee omgegaan wordt is belangrijker dan hoe vaak het misgaat.
VW heeft daar niet altijd de beste papieren, heb je bijvoorbeeld 8 jaar garantie ipv 5, dan weet je dat je nog 3 jaar kunt rijden zonder (te) veel risico.

Let vooral op bij 'down-sized' motoren, met kleine turbo's. Die motoren worden zwaarder belast en een turbo is een duur onderdeel en heeft niet het oneindige leven. Goed googlen op exact je motor type is belangrijk. Het kan zijn dat 1 motor enorme problemen heeft, terwijl in hetzelfde model een ander type motor nooit problemen geeft.
En let ook op het type problemen. Een beetje dorstig naar olie is misschien €25 per jaar aan kosten. Een vastloper kost je 100x zoveel. Misschien is de kans ook 100x kleiner, maar als het gebeurd....

O ja, en kijk ook naar 'incourante' broertjes & zusjes. Exact dezelfde auto (technisch) met een ander merk erop. Kan gunstig zijn voor de prijs.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 09:54

mso

Ik zou vooral ook eens bij Mazda gaan kijken naar de CX-5 en CX-3. Erg betrouwbaar merk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:10

Metalfreak

Hoije woh!

Op dit moment neig ik het meest naar een volkswagen T-roc vanwege het betrouwbare merk.
Waar haal je dit fabeltje vandaan?

Zie ook:
https://www.consumentenbo...ts-reizen/automankementen
Volkswagen staat op plaats 27... Daarbij heb je in Nederland te maken met een schofterige importeur die fabrieksfoutjes niet erkent en dus ook niet oplost, waar diezelfde mankementen in andere landen wel gefixt worden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Honda HR-V, of Lexus UX als het iets meer mag zijn. Alhoewel beide wat groter zijn dan de voorbeelden die je noemt, wat normaal gesproken de running cost (verbruik/MRB) verhoogt. Het kwaliteitsniveau van deze twee is van een andere orde dan de genoemde types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:29
Geen enkele van de auto's die je noemt zijn echte SUV's, met uitzondering van de T-roc zijn het allemaal crossovers. De Yaris Cross is gewoon een hatchback op stelten.

Captur zou ik echt overslaan, mijn ouders hebben zo'n ding en heb er wat gehad als leenauto, vreselijke auto's. Met de robot automaat helemaal drama maar los daarvan is het allemaal goedkoop plastic, olieverbruik en gewoon geen lekker rijdende auto.

En Volkswagen is al jaren niet meer betrouwbaar. Kijk naar Mazda CX3 of 5. Die hebben een heel andere strategie aangehouden. Waar alle fabrikanten zijn gaan downsizen met hun motoren heeft Mazda gewoon gewerkt aan het verder optimaliseren van grotere motoren met als gevolg de 2-liter SkyActive(X) motoren die qua uitstoot gewoon dezelfde cijfertjes halen als die kleine motortjes met turbo. Verbruik ook redelijk gelijk.

Bijkomend voordeel is dat zo'n 'grote' 2 liter 4 cylinder veel minder werkt hoeft te verzetten om de auto in beweging te brengen en houden. Minder slijtage, minder stress op het blok en onderdelen etc.

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 26-03-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:54

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Op dit moment neig ik het meest naar een volkswagen T-roc vanwege het betrouwbare merk.
Zit er bij Skoda niet een wagen in de line-up die je aanstaat? :)

Karoq of Kamiq?

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 26-03-2024 10:54 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-05 14:42
Een Peugeot 2008 of een Ford Puma zouden ook nog in dit rijtje passen. Vind zelf de 2008 een prima auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Suzuki Vitara, niet de mooiste, wel de beste :-) En voor een niet al te grote meerprijs heb je ook nog een AWD. Wat totaal alsnog goedkoper is dan een instap T-Roc.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 26-03-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:50
Lynk en Co 01? Als occasion tegenwoording onder de 25K te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:21
Als je je budget iets kunt rekken heb je ook een Toyota Rav4 2.5 hybrid (2019 model). Die zijn erg betrouwbaar, groot en ook best zuinig. Praktijkverbruik ligt op 6,11 liter op 100km, erg netjes voor een niet-plugin hybrid van dit formaat.
Maar wellicht juist weer te groot voor wat je zoekt.
En indien ze zijn onderhouden volgens schema krijg je tot wel 10 jaar garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door Headshot_NL op 26-03-2024 10:56 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:37

ThunderNet

Flits!

Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:54:
Suzuki Vitara, niet de mooiste, wel de beste :-) En voor een niet al te grote meerprijs heb je ook nog een AWD. Wat totaal alsnog goedkoper is dan een instap T-Roc.
AWD helpt natuurlijk niet bepaald qua zuinigheid.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:07

FreakNL

Well do ya punk?

FastFred schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:40:
Geen enkele van de auto's die je noemt zijn echte SUV's, met uitzondering van de T-roc zijn het allemaal crossovers. De Yaris Cross is gewoon een hatchback op stelten.

Captur zou ik echt overslaan, mijn ouders hebben zo'n ding en heb er wat gehad als leenauto, vreselijke dingen. Met de robot automaat helemaal drama maar los daarvan is het allemaal goedkoop plastic, olieverbruik en gewoon geen lekker rijdende auto.

En Volkswagen is al jaren niet meer betrouwbaar. Kijk naar Mazda CX3 of 5. Die hebben een heel andere strategie aangehouden. Waar alle fabrikanten zijn gaan downsizen met hun motoren heeft Mazda gewoon gewerkt aan het verder optimaliseren van grotere motoren met als gevolg de 2-liter SkyActive(X) motoren die qua uitstoot gewoon dezelfde cijfertjes halen als die kleine motortjes met turbo. Verbruik ook redelijk gelijk.
De TROC is ook geen SUV...Hij is nog kleiner dan mijn Jeep Renegade en dat vind ik ook geen volwassen SUV..

Wat mij betreft begint het bij een CX5 of RAV4... Ook een CX3 is een crossover...

Ik ben zelf 1.98 en heb wat ervaring in het crossover/SUV segment;

T-ROC (twee keer als rental gehad)
Opel Grandland (rental)
Opel Mokka (rental)
Cactus (zelf gehad, oud model met bumps)
Renegade (eigen auto)
CX5 (auto van mijn ouders)

De twee opels waren op zich prima. Ik heb daar beide keren een week mee rondgereden in Spanje. Heel eerlijk, allemaal vlak terrein dus niet spannend. Ruimte is best okay voor iemand van 1.98. Kofferbakruimte ook adequaat maar in mijn herinnering bij de Grandland wel meer als bij de Mokka.

De Cactus is voor het geld een prima auto. De binnenruimte is ook indrukwekkend in zijn segment. Ik had wel een (betrouwbare) HDI, je moet oppassen met de benzine-variant. Kofferbak-ruimte is prima.

Ik heb twee keer een T-ROC gehad met een 1.0 3-cilinder, als rental. Echt, wat een kut-auto. In Italie kwam ik een flinke helling dichtbij ons appartement niet eens op, moest ik elke keer omrijden.. En dat lag echt niet aan mijn rijvaardigheid. Het was (toegeven) een flinke helling ( zoiets als dit) en ik heb alles geprobeerd.. Koppeling slippen, andere versnelling. Ding wilde gewoon niet omhoog. Mijn Jeep zou daar geen enkele moeite mee hebben. Tevens vind ik de binnenruimte krap voor zijn segment. En ik vind hem veel te laag maar dat is bias...

Mijn eigen Jeep, ik ben natuurlijk bevooroordeeld; Binnenruimte ongeëvenaard, zeker voorin. Ik heb veel meer been en hoofd-ruimte dan in de CX5 van mijn ouders. Ook achterin is er meer hoofdruimte (veel!). De kofferbakruimte laat te wensen over maar is voor ons voldoende en als je de hoedenplank eruit haalt kan er alsnog veel in door de vierkante carrosserie. Motorisch (1.4 Multiair, automaat) prima maar de automaat is soms wat zenuwachtig. Hij lust ook een flinke slok. Zit wel lekker pit in. Betrouwbaarheid is okay, heb weinig issues tot nu toe. Infotainment moet wel iedere twee maanden gereset vanwege vastlopers.. Qua model fantastisch (IMO), lekker eigenwijs.

De CX5 van mijn ouders is al uit 2012 maar mankeert nog helemaal niks. Er zit een 2.0 SkyActive motor in met ik geloof 160 of 165PK. Dat rijdt bijna als een diesel. Lekker rustig ook maar toch krachtig. En vanwege het ontbreken van een turbo ook betrouwbaar. Ik vind wel dat ik voor zo'n grote auto te weinig beenruimte voorin heb. Zelf minder dan in een Cactus.. En ik ben geen fan van de radio/infotainment.. Maarja, ding is ook uit 2012. Kofferbak-ruimte is indrukwekkend.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 26-03-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:19
Ik heb de Mokka gehad als rental paar weken terug maar ik kon er gewoon niet goed in zitten. De steun voor je linkervoet zit zo ver naar voren (en ik ben net geen 1.80). Verder wel een vlot ding en redelijk compleet uit te rusten, maar je moet wel je houding er in vinden. Kan het ook absoluut geen SUV noemen, amper een crossover.

[ Voor 6% gewijzigd door sigmundfreund op 26-03-2024 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draadstalig
Dank iedereen voor de input. Ik zoek inderdaad een crossover, dat is een fout vanuit mij.

Verder kwam ik op een site tegen dat de VW T-roc goed presteerde: https://www.adac.de/rund-...eistung-ranking-autotest/

Maar lees hier dat de ervaringen tegen vallen. Ik vind de Mazda CX3 erg mooi en ziet er goed uit, daar zal ik nog wat meer over lezen. Het is een auto voor met name mij en af en toe een kind maar meer dan dat valt opzich mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Op die site gaat het over een 1.5 T-roc... Dat zal best beter rijden dan die 1.0 gebakjes die ik kreeg als rental...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:04

-CJ

Not remastered

Zuinig en hoog/SUV gaan sowieso niet samen. Het is óf zuinig, óf hoog.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Een Toyota CHR? Zuinig (ik haal makkelijk 1/19), hoge zitting en de 2.0 is ook vlotjes en natuurlijk de betrouwbaarheid van Toyota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind tegenstrijdige berichten over de instaphoogte van een CHR.. De eerste twee hits op google zeggen 63cm en dat is GEEN hoge instap.. Ik vind echter ook 69-70cm.. Dat is wel een enigzins hoge instap... Die 7cm lijkt niet veel maar is het wel.. Bij 70cm kom je riching het segment hoge instap.. 63cm is dat niet echt... :)

Wel een betrouwbare auto me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
FreakNL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:21:
Ik vind tegenstrijdige berichten over de instaphoogte van een CHR.. De eerste twee hits op google zeggen 63cm en dat is GEEN hoge instap.. Ik vind echter ook 69-70cm.. Dat is wel een enigzins hoge instap... Die 7cm lijkt niet veel maar is het wel.. Bij 70cm kom je riching het segment hoge instap.. 63cm is dat niet echt... :)

Wel een betrouwbare auto me dunkt.
Dan zet je de stoel hoger :P

Ik snap wel wat je bedoeld.
Ik heb in de zoektocht destijds naar een nieuwe auto in vele modellen gereden en gezeten, als ik dat dan vergelijk met andere modellen die hier worden voorgeschreven is die zeker wel hoger of hoog.

Ik ben 198cm lang en vond de ruimte wel belangrijk.
Als ik niet voor de CHR had gekozen, was ik voor de Mazda gegaan, puur vanwege de atmosferische 2.0 motor zonder turbo, maar de CX3 is voor mij veel te klein en vond de CX5 toen te duur.
Ik sla die kleine motoren met turbo echt af, onder compressie veel toeren, nee dank je.
Mijn ouders hebben een qasqai en een mokka, allebei van die kleine motoren met turbo en die hebben toch wel de nodige probleempjes gehad, maargoed het zijn ook beide halve Franse rotzooi :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 14:31

charlie7

pr0

Om heel eerlijk te zijn, volkswagen is inderdaad niet het betrouwbaarste. In dit lijstje natuurlijk wel de mooiste, gok daarom ook dat dat voornamelijk je reden is om voor de T-Roc te kiezen.

Wel wil ik zeggen dat de 1.0tsi en 1.5tsi van volkswagen erg degelijk zijn. De 1.4 en 1.8 willen nog wel eens wat issues hebben (Maar de 1.8 is inmiddels vervangen door een iets tragere 2.0 dan in de GTI, ook die is goed).

Mijn vader rijdt sindskort in een Crossland X, ik moet heel eerlijk zeggen, een fijnere en betere auto dan verwacht. Goed, je kunt voor jouw budget ook makkelijk een dikke Grandland kopen met 1.6 turbo.

Ik zou zeker eens bij Mazda kijken en anders inderdaad voor een RAV4.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05 01:12
Geen idee waarom je een crossover wil (ben je 50+?), maar crossovers zijn hartstikke duur. Betaal je meer voor een hoge Clio of Polo dan voor een Megane of Golf. Ik zou lekker een hatchback uit het C-segment pakken ipv een B-segment crossover, tenzij je met je rug zit oid dat een "lage" instap moeilijk voor je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 09:25

Tomatoman

Fulltime prutser

De auto moet van sterke komaf zijn […]
Rolls Royce maakt geen SUV’s, maar de Bently Bentayga is een SUV. Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dat je een sterke komaf als vereiste stelt en vervolgens zelf met Renault, Kia en consorten op de proppen komt. Bedoel je wellicht dat het geen auto van sterke komaf mag zijn?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:37

ThunderNet

Flits!

Tomatoman schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:50:
[...]

Rolls Royce maakt geen SUV’s, maar de Bently Bentayga is een SUV. Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dat je een sterke komaf als vereiste stelt en vervolgens zelf met Renault, Kia en consorten op de proppen komt. Bedoel je wellicht dat het geen auto van sterke komaf mag zijn?
Wat noem je een Cullinan dan?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 09:25

Tomatoman

Fulltime prutser

@ThunderNet: dat is waar ook. Fijn voor de topicstarter, dan heeft hij wat meer keus.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Thomas18GT schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:24:
Geen idee waarom je een crossover wil (ben je 50+?), maar crossovers zijn hartstikke duur. Betaal je meer voor een hoge Clio of Polo dan voor een Megane of Golf. Ik zou lekker een hatchback uit het C-segment pakken ipv een B-segment crossover, tenzij je met je rug zit oid dat een "lage" instap moeilijk voor je is.
Waarom wil iemand een nieuwe Aygo X

Waarom wil iemand een automaat

Waar wil iemand een blauwe auto

Je opmerking slaat dus nergens op en voegt 0 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadstalig
Ik heb nooit gezegd dat de auto voor mij is, ik ben mij aan het oriënteren. Hij is inderdaad voor mij moeder (+60). Hoe dan ook, het voegt inderdaad weinig toe.

Ik ga woensdag naar de Mazda CX30 kijken en de Toyota Yaris Cross. Is hybride in deze categorie nog een goed idee of juist niet?

Mis ik nog echt een sterk merk/model in deze range? Goedkoper mag uiteraard ook altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

draadstalig in "Het grote Audi topic - Deel 5"

Je wilt een A5 toch, want die heb je nu ook? Of zoek je twee auto's?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-05 22:18
Mijn moeder heeft een Toyota Yaris Cross GR, en dat komt goed van de plaats af.
De instap is lekker hoog, en de auto zit ook lekker, ik ben 1.96 lang.
Voor mij is het enige probleem met die auto dat de binnenspiegel te laag zit, je moet er onderdoor kijken als je lang bent.
Maar ik heb dat met mijn eigen Prius 2010 ook en die moet je zeker niet kopen voor een hoge instap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05 01:12
FreakNL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:28:
[...]

Waarom wil iemand een nieuwe Aygo X

Waarom wil iemand een automaat

Waar wil iemand een blauwe auto

Je opmerking slaat dus nergens op en voegt 0 toe.
draadstalig schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:51:
Ik heb nooit gezegd dat de auto voor mij is, ik ben mij aan het oriënteren. Hij is inderdaad voor mij moeder (+60). Hoe dan ook, het voegt inderdaad weinig toe.

Ik ga woensdag naar de Mazda CX30 kijken en de Toyota Yaris Cross. Is hybride in deze categorie nog een goed idee of juist niet?

Mis ik nog echt een sterk merk/model in deze range? Goedkoper mag uiteraard ook altijd!
Er wordt om advies gevraagd en ik vind dat de doelgroep voor een auto nogal verschillend is om goed advies te kunnen geven. Voor je moeder van 60+ vind ik het lijstje inderdaad logisch klinken, die zal niet zovaak een kinderwagen in en uitladen of minder geven om een sportief uiterlijk bijvoorbeeld.

Maar als je niet wil dat mensen meedenken moet je gewoon een Japanner kopen, dat is hier toch altijd het advies want betrouwbaar volgens de lijstjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:21
draadstalig schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:51:

Toyota hybride is eigenlijk altijd wel een goed idee. Het is hele betrouwbare techniek en erg zuinig. Maar als je daar door flink meer wegenbelasting moet betalen kan het soms niet uit.
Maar met een kilometerstand van 25k per jaar zou ik het zeker doen. Je hebt dan ook direct een automaat.
90% van de aangeboden Yaris Cross modellen is ook hybride.

[ Voor 3% gewijzigd door Headshot_NL op 28-03-2024 07:26 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Pagina: 1