Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0nnaa
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-03-2024
Hallo,

Ik hoop dat dit hier mag ik wist niet zo goed in welk onderwerp ik het kon plaatsen.
Een aantal weken geleden heb ik op Facebook op een bericht geklikt die iemand in een groep deelde, ik kreeg toen alleen wat anders te zien als ik naar die link ging en volgensmij heb ik toen nog ergens op geklikt om te kijken of ik dan wel de 'juiste inhoud' kreeg wat dus niet gebeurde (misschien perongeluk een extensie gedownload).
Dit was volgensmij via Google Chrome op mijn mobiel (dat is mijn standaard browser). Dus dat zou betekenen dat die extensie nog op mijn telefoon zit? Kunnen ze dan ook mijn andere accounts hacken zoals mijn Google account?
Wat kunnen ze daar dan allemaal mee?
Ik heb nu mijn Facebook wachtwoord gewijzigd en me afgemeld van alle andere apparaten maar hoe verwijder ik de extensie op Google Chrome op mijn mobiel?
Ik kan alleen vinden hoe ik extensies op de computer kan verwijderen maar op mijn telefoon kan ik het niet vinden.
Sorry voor het lange verhaal ik hoop dat iemand mij kan helpen ik heb helemaal geen verstand van deze dingen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Even een tikje naar (hopelijk) het juiste forum :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:30
Chrome op Android ondersteunt geen extensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0nnaa
@hcQd vandaar dat ik er niks over kon vinden.
Hoe komen ze dan in mijn Facebook account? Volstaat het dan om alleen mijn wachtwoord te veranderen zoals ik gedaan heb of moet ik ook andere acties ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
J0nnaa schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 01:48:
@hcQd vandaar dat ik er niks over kon vinden.
Hoe komen ze dan in mijn Facebook account?
Hoe weet je dat ze in je Facebook account zijn (geweest)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0nnaa
@rens-br oeps vergeten erbij te zetten zie ik😅
De link waar ik een aantal weken geleden op klikte word nu via mijn account in allerlei groepen gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
J0nnaa schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:58:
De link waar ik een aantal weken geleden op klikte word nu via mijn account in allerlei groepen gezet
Ah, dat lijkt me dan helder ja. Je zou eens kunnen kijken wat voor diensten / accounts er aan je facebook account gekoppeld zijn. Ik kan zelf alleen niet zo snel vinden waar dit overzicht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0nnaa
@rens-br ik kan alleen vinden welke apps er gekoppeld zijn en dat is alleen pinterest dus dat kan het niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:35
J0nnaa schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:58:
Wat vaak gebeurt bij zulke neplinks is dat je naar een nep Facebooksite wordt gestuurd waar gevraagd wordt naar je emailadres en wachtwoord. Zodra je die invult dan hebben ze je inloggegevens en kunnen ze berichten plaatsen. Zo trappen er steeds meer mensen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0nnaa
@Jimster ja dat was toen niet het geval.
Ik weet eigenlijk niet meer zo goed waar ik toen op geklikt heb maar het kan best zijn dat in die link ook een link zag waar ik op geklikt heb om te kijken of ik dan bij de juiste inhoud kwam.
Ik kan me niet herinneren dat ik mij toen ergens opnieuw ingelogd heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
J0nnaa schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:17:
Ik weet eigenlijk niet meer zo goed waar ik toen op geklikt heb maar het kan best zijn dat in die link ook een link zag waar ik op geklikt heb om te kijken of ik dan bij de juiste inhoud kwam.
Weet je echt honderd procent zeker dat je niks gedownload hebt en dat geen ook daadwerkelijk uitgevoerd of geïnstalleerd hebt? Informatie stelen door simpel op een linkje te klikken is vrijwel niet mogelijk mits iemand een flinke zero day te pakken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:35
J0nnaa schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:17:
Meestal is dit toch echt het geval, inloggen is vaak zon standaard proces dat mensen dat vergeten

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0nnaa
@Puddi Puddin nee ik weet het niet meer zeker eerlijk gezegd 😅 het kan ook best zijn dat er stond dat ik toestemming voor een extensie ofzo moest geven om de inhoud te zien, of dat ik me toch in een nieuwe link moest inloggen op een nep Facebook. Ik weet wel dat het me niet lukte om de juiste inhoud te bekijken die in het bericht stond en dat ik ergens op geklikt heb of iets gedaan had om te kijken of ik dan wel de juiste inhoud kreeg.
Maar wat ik heb begrepen worden er op een Android geen extensies ondersteund dus dat kan het niet zijn. Zws heb ik niet iets gedownload op mijn telefoon dat weet ik nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0nnaa
laurens0619 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:02:
[...]

Meestal is dit toch echt het geval, inloggen is vaak zon standaard proces dat mensen dat vergeten
Ja ik begin nu zelf ook te twijfelen of ik dat toch gedaan heb. Lastig ik kan het me echt niet meer zo goed herinneren. Ik hoop dat het opgelost is nu ik een ander wachtwoord heb genomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
J0nnaa schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:28:
[...]

Ja ik begin nu zelf ook te twijfelen of ik dat toch gedaan heb. Lastig ik kan het me echt niet meer zo goed herinneren. Ik hoop dat het opgelost is nu ik een ander wachtwoord heb genomen
Waarschijnlijk heb je ingelogd op een neppe site dan. Houd er wel rekening mee dat combinatie email wachtwoord nu bekend is en vermoedelijk ergens verkocht word in een database op het dark web. Zorg ervoor dat je dat wachtwoord nooit meer gebruikt en verander per direct ook de wachtwoorden op plekken waar je die hergebruikt hebt.
Pagina: 1