Aanschaf zonnescherm icm HA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• laurens362
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:23
Hoi,

Wij zijn op zoek naar een zonnescherm en de volgende opties zijn hiervoor. Ik wil graag een elektrische zonnescherm die ik zowel op de muur en met HA kan bedienen. Er zijn diverse opties en ik heb eigenlijk geen idee welke ik zou moeten kiezen.. of zou ik een inbouwmodele moeten nemen met een van de volgende opties? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6KsLOOn-Iw5oEO1xW2jsKDRiig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3C2K9aQWLwWz7AQntKc00B7.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-11 10:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Somfy RTX kan met bijv. een rflink/rfxcom maar is niet bepaald veilig qua protocol. Somfy IO is een gesloten protocol maar er zijn wel wat projectjes geloof ik. Persoonlijk zou ik voor een zf motor? (met evt inbouw schakelaar) gaan en daar zelf een Shelly 2.5 of Plus 2PM o.i.d. achter zetten. Zelf gebruik ik er sonoff met tasmota voor maar dat was ook omdat er toen nog geen geschikte shelly was.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 25-03-2024 22:19 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• laurens362
Zf motor incm Shelly lijkt mij het makkelijkste/goedkoopste :)
Dankjewel

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
laurens362 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:03:
Zf motor incm Shelly lijkt mij het makkelijkste/goedkoopste :)
Dankjewel
Ik heb screens van de zf. De zf-motor werkt goed samen met een shelly qubino wave 2pm. Shelly integreert met een zwave stick in HA. Ik ben er erg blij mee. 8 shellies, een thin client en een paar sticks (zwave, zigbee, matter) zijn ook veul goedkoper dan een slimme set van een zonwering-fabrikant.

When life gives you lemons, start a battery factory

• laurens362
Ik heb momenteel diverse offertes ontvangen en vooralsnog zijn de voordeligste offertes met..

Somfy IO
of
Somfy WT

Somfy IO is 100 euro duurder en daar moet je als het goed is connectivity kit voor aanschaffen om te koppelen aan HA

Is het mogelijk om de Somfy WT aan te sturen dmv shelly 2pm?

• Ronker32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:53
Ik gebruik ook reguliere motoren, zonder Somfy IO. De partij waar ik de zonwering heb besteld keek me wel even raar aan, dat maken ze momenteel weinig meer mee. Ik heb de motoren bedraad aangesloten op een GIRA jaloezieschakelaar en daar heb ik een rolluikschakelaar van Robbshop tussen gezet.

Werkt vlekkeloos, eenvoudig te configureren in Home Assistant. Ik heb gekozen voor Zigbee maar mijn ervaring met Shelly is eveneens positief, ligt er net aan welke kant je op wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ronker32 op 28-03-2024 16:52 ]

• laurens362
Ronker32 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:51:
Ik gebruik ook reguliere motoren, zonder Somfy IO. De partij waar ik de zonwering heb besteld keek me wel even raar aan, dat maken ze momenteel weinig meer mee. Ik heb de motoren bedraad aangesloten op een GIRA jaloezieschakelaar en daar heb ik een rolluikschakelaar van Robbshop tussen gezet.

Werkt vlekkeloos, eenvoudig te configureren in Home Assistant. Ik heb gekozen voor Zigbee maar mijn ervaring met Shelly is eveneens positief, ligt er net aan welke kant je op wilt.
Top. Ikzelf heb ook bijna alles van zigbee en ook diverse robshop schakelaars. Dus dit zou denk ik het beste zijn :) Ik vermoed dat de Somfy WT dus hiermee werkt toch?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-11 10:57

DukeBox

loves wheat smoothies

laurens362 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:26:
Ik vermoed dat de Somfy WT dus hiermee werkt toch?
Ja, zo heb ik bij mij ook alles aangesloten zoals ik in de eerste reactie schreef.
Zelf gebruik ik er sonoff met tasmota voor maar dat was ook omdat er toen nog geen geschikte shelly was.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1