Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01 13:56
Goedenavond,

Bij deze vraag ik advies over uurtarief. Ik wil weten welke optie het gunstigste uitpakt.

Optie 1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1H_QWzgvqHXZ5qgBweRNZI2QCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EvVOwMDguUV6PfaNnjYddxdX.png?f=fotoalbum_large

verloning.nl pakt eerst 5% provisie over het brutoloon. Vervolgens regelt het op basis van wat er in de screenshot staat de verloning. Het valt me op dat er heel weinig netto overlijft. Het gaat om 19,50 bruto.

Optie 2:

2320 bruto per maand verdienen obv 14,50 uurtarief dat je ontvangt via het uitzendbureau. Het uitzendbureau geeft ook vakantiegeld, vakantiedagen en pensioenopbouw. Loonheffing is ook toegepast.

Mijn ervaring met een andere payroll constructie zoals een uitzendureau is beter (soortgelijk aan optie 2). Zo hield ik bijvoorbeeld met 15 euro netto (2400 bruto) per maand 2316,94 netto over. Daarbij kreeg ik ook nog me vakantiedagen, vakantiegeld en pensioen elk jaar. Daarom zou ik graag willen weten welke optie het beste lijkt. Het hoeft niet op de cent nauwkeurig maar zodat ik een idee heb _/-\o_

Met vriendelijke groet,

htg

whatever it takes

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• internet
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-04 23:16
Voor deze bedragen moet je helemaal niets zelf willen doen. Werken niet (behalve een uitzend bijbaantje voor tijdelijk). Maar zeker niet zelf willen verlonen / zzp-en.

Mag ik vragen welk werk je hiervoor zou willen doen? Een bruto salaris van 2400 is prima voor je leeftijd, maar je kan daar echt niet voor zzp-en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ten eerste, druk eens op 'bekijk loonstrook' voor antwoorden op je vragen voor optie 1.
Ten tweede let op de WAADI waar je in beide gevallen recht op hebt zie mijn uitleg in dit topic: True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Oh en account uit 2003 en je bent 21? :p

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
Verloning.nl houdt geen rekening met leeftijd. Iedereen verdient evenveel. Maar ik ben zelf 41 jaar oud. Dit is de loonstrook. Conculsie is (was al) dat er belachelijk weinig overblijft. Een uitzendbureau als payroller lijkt me daarom veel gunstiger. Dan hou ik neem ik aan veel meer over toch? Zelfs op basis van 14,50 bruto. Ik heb het idee dat als een uitzendbureau dat aangeeft als brutoloon dat dan alles daar al in is voorgerekend zoals vakantiedagen, vakantiegeld en pensioen. Dat klopt toch? Ik ben niet heel bekend in die wereld. Maar ik heb een werkgever gehad en die vroeg wat ik bruto per maand wilde verdienen vroeger. Toen gaf ik aan 2400 en daar hield ik dus 2316,94 van over netto en ik kreeg zoals ik zei ook nog de vakantiedagen, vakantiegeld en pensioen opbouw er omheen. Hoe kan ik dat vragen aan het uitzendbureau of dat ook het geval is. Moet ik om een proforma berekening vragen? Of is dit standaard zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfAY0Uug8p85v-LWNbVJNA_dsXk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Jr5eG0SOVy1KLc8Au4ujKSGW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door htg op 25-03-2024 22:23 ]

whatever it takes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@htg er staan persoonsgegevens op die proforma ik weet niet of dat 'random' is of wel je echte naam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zoek eens uit waar die reserveringen(4) voor zijn dan, daar mis je een hoop inkomen.
En ja een proforma vragen bij een uitzendbureau kan helpen inzichtelijk maken wat je zou gaan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
Nee zijn dummy gegevens. Ja ik zie dat de reserveringen heel veel zijn. Ik noem liever niet het uitzendbureau maar het is een vrij bekende. Ze zullen dus niet raar kijken als ik een proforma vraag lijkt me.

[ Voor 99% gewijzigd door htg op 25-03-2024 22:33 ]

whatever it takes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

htg schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:03:
verloning.nl pakt eerst 5% provisie over het brutoloon.
De provisie is 6%.
Vervolgens regelt het op basis van wat er in de screenshot staat de verloning. Het valt me op dat er heel weinig netto overlijft. Het gaat om 19,50 bruto.
Je werkt ongeveer 1832 uur per jaar (vanwege vakantiedagen/feestdagen). Bij optie 1 is je brutojaarloon ongeveer 33,600 euro.
Als je bij verloning.nl zou kiezen voor 'all in' ipv 'basic' zou je brutojaarloon (na betaling van het lidmaatschap) ongeveer 34,500 euro zijn (optie 1b).
2320 bruto per maand verdienen obv 14,50 uurtarief dat je ontvangt via het uitzendbureau. Het uitzendbureau geeft ook vakantiegeld, vakantiedagen en pensioenopbouw. Loonheffing is ook toegepast.
Met vakantiegeld is je brutojaarloon bij optie 2 ongeveer 30,000 euro. Dat is iets minder dan optie 1b maar je krijgt wel pensioenopbouw (ongeveer €1000/jaar), doorbetaling bij ziekte (ziek zijn kost je bij optie 1b bruto €156/dag), en je bouwt ww-rechten op (ww-premie is ongeveer €2300/jaar). Het ontloopt elkaar financieel dus niet zoveel, maar met optie 2 ben je veel beter uit als je langdurig ziek of werkloos raakt.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

True schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:11:

Oh en account uit 2003 en je bent 21? :p
Vroeger opende je gewoon een spaarrekening voor je pasgeboren kind. Een moderne ouder regelt alvast zijn toekomstige social media accounts. Je kunt die carriere als toekomstig influencer niet vroeg genoeg beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
Vanaf 2024 is de provisie 6% maar de ramingsoverenkomst waar het hier om gaat is nog gebaseerd op 5% provisie. Wanneer je kiest voor premium of allin dan komen er ook weer extra membership kosten bij van circa 1000 euro per jaar of meer.

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

htg schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:42:
Vanaf 2024 is de provisie 6% maar de ramingsoverenkomst waar het hier om gaat is nog gebaseerd op 5% provisie.
De screenshot in de OP is gebaseerd op 6%.
Wanneer je kiest voor premium of allin dan komen er ook weer extra membership kosten bij van circa 1000 euro per jaar of meer.
De lidmaatschapskosten heb ik in mijn berekening meegekomen. 6% van je facturen in een jaar is ongeveer €2100 dus is het beter om lid te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
In elk geval bedankt. Ik zal even een proforma bij het uitzendbureau vragen. Lastig om mondeling de reserveringen uit te vragen natuurlijk.

whatever it takes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:23

DropjesLover

Dit dus ->

Zelfs een eenvoudig (doch zeer gewaardeerde!) arbeider in bijna elke willekeurige branche die ik ken gaat voor niet minder dan €50/uur aan het werk.
Jij moet je sociale lasten, verzekeringen, materialen (computer, software licenties, vervoer), pensioensopbouw en het belangrijkste, de tijd dat je zonder inkomen tussen opdrachten zit, ook in rekening brengen.

Werkgevers huren doorgaans geen externen in omdat het zo zo enorm om de centen gaat, en daar staat eigen personeel ook voor €60 - €150 (even afhankelijk van welk vakgebied en kennis/ervaring) in de boeken.

Ik denk dat je jezelf veel te goedkoop neerzet.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:59
DropjesLover schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:53:
Zelfs een eenvoudig (doch zeer gewaardeerde!) arbeider in bijna elke willekeurige branche die ik ken gaat voor niet minder dan €50/uur aan het werk.
Los daarvan, waarom verloning.nl ipv een normale eenmanszaak? Heb je recht op startersaftrek, zelfstandigenaftrek, mkb-korting en een sligro-pas... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
@fopjurist Je hebt het over ww-rechten gehad. Die bouw je toch ook op via Optie 1?

whatever it takes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
True schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:31:
Zoek eens uit waar die reserveringen(4) voor zijn dan, daar mis je een hoop inkomen.
En ja een proforma vragen bij een uitzendbureau kan helpen inzichtelijk maken wat je zou gaan verdienen.
De reserveringen zijn voor de opties die zijn aangevinkt:
* vakantiegeld (8%)
* vakantiedagen (10%)
* flexibel sparen (10%)

@htg Het verschil tussen Verloning.nl en het uitzendbureau zijn vermoedelijk de reserveringen.
Als je bij het uitzendbureau aan de bak gaat, krijg je bovenop het salaris nog je vakantiegeld e.d.
Bij verloning.nl zit dit in je uurtarief verwerkt.

Overigens vraag ik mij wel af, welke werkzaamheden je voor € 19,50 / uur doet. Het kan bijna niet kostendekkend zijn voor dat bedrag. Tenzij je ergens alleen fysiek aanwezig hoeft te zijn en verder helemaal niets hoeft te doen... Maar zodra je zelf ook spullen mee moet, zou ik toch eens kritisch naar je uurtarief kijken.

edit:
In je pro forma van verloning.nl heb je met een uurtarief van € 15,60 gewerkt. Dat is weer anders dan wat er in je TS staat (€ 19,50)
Maar als je toch met deze club in zee wilt, speel dan ook even met de getallen en de verschillende abonementen die ze aanbieden.
Mijn uitgangspunten, zodat je het vergelijk enigszins hebt:
* uurtarief € 19,50
* gewerkte uren 160
* factuurbedrag € 3.120
* vakantiegeld (8%)
* vakantiedagen (10%)
* flexibel sparen (10%)

Bij het basis abonnement kom je dan uit op:
* bruto inkomen € 2.932,80
* netto inkomen € 1.704,99

Bij het premium abonnement (€ 39,95 per maand) kom je uit op:
* bruto inkomen € 2.986,40 (€ 53,60 meer t.o.v. basis)
* netto inkomen € 1.772,35 (€ 67,36 meer t.o.v. basis -> minus abonnementskosten nog steeds € 27,41 meer dan t.o.v. basis + de extra's die je er bij krijgt)

Bij het all in abonnement (€ 99,95 per maand) kom je uit op:
* bruto inkomen € 3.020,00 (€ 33.60 meer t.o.v. premium)
* netto inkomen € 1.827,78 (€ 55,43 meer t.o.v. premium en met dit uurtarief dus niet voordeliger)

Met het premium abonnement haal je het meeste uit je uurtarief 8)

[ Voor 36% gewijzigd door BastaRhymez op 26-03-2024 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 23:37
Minimumloon is 13.27 per uur. Tel darabij het de wettelijke vakantiedagen, de vakantietoeslag (aka "vakantiegeld" en de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW) en dan zit je op 16.34.

Met zo'n flexibele constructie neem je een aantal risico's van je werkgever over waarvoor je na aftrek van de 5% payrolling kosten slechts 2 euro per uur bruto ontvangt. Verkoop je je huid wel duur genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Lol, kennelijk hebben we ze plat gelegd, want de site is uit de lucht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
[quote]BastaRhymez schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:33:
[...]

* vakantiegeld (8%)
* vakantiedagen (10%)
* flexibel sparen (10%)

@htg Het verschil tussen Verloning.nl en het uitzendbureau zijn vermoedelijk de reserveringen.
Als je bij het uitzendbureau aan de bak gaat, krijg je bovenop het salaris nog je vakantiegeld e.d.
Bij verloning.nl zit dit in je uurtarief verwerkt. Want in dat geval ontwijkt 19,50 bruto via verloning.nl niet veel vanaf de mogelijkheid via een uitzendbureau. Zeker niet omdat verloning.nl ook nog provisie pakt.

@BastaRhymez
Dank je voor je heldere toelichting.

Betekent dit dan eigenlijk dat als je €14,50 via een uitzendbureau krijgt, je daar dan nog ongeveer de volgende reserveringen bovenop kunt tellen omdat je die erbij krijgt? Dit dus omdat de reserveringen al in het uurtarief via verloning.nl inbegrepen zitten.

* vakantiegeld (8%)
* vakantiedagen (10%)
* flexibel sparen (10%)

Dus 14,50 + 4,06 (28%) = 18,56 bruto.

Het is overigens maar tijdelijk werk dus premium via verloning.nl is niet relevant omdat je dat alleen per jaar kunt afsluiten. Dan betaal je over de €1000

Met vriendelijke groet,

htg

[ Voor 18% gewijzigd door htg op 26-03-2024 10:57 ]

whatever it takes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

htg schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:14:
@fopjurist Je hebt het over ww-rechten gehad. Die bouw je toch ook op via Optie 1?
Dat denk ik niet. In de pro-formaberekening staat geen ww-premie. De werkgever moet 7,64% ww-premie afdragen dus dat lukt niet van de 6% provisie.
Bij optie 1 verplicht verloning.nl je, zodra je meer verdient dan € 3.750,- binnen 3 maanden, om een verzekering af te sluiten voor arbeidsongeschiktheid. Als je tot je 68ste doorbetaald wilt worden, betaal je daarvoor afhankelijk van je beroep 7-12% van je brutoloon. Dan is het financiële voordeel van optie 1 weg en heb je nog steeds niet de voordelen van de ww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
fopjurist schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:19:
[...]

Dat denk ik niet. In de pro-formaberekening staat geen ww-premie. De werkgever moet 7,64% ww-premie afdragen dus dat lukt niet van de 6% provisie.
Bij optie 1 verplicht verloning.nl je, zodra je meer verdient dan € 3.750,- binnen 3 maanden, om een verzekering af te sluiten voor arbeidsongeschiktheid. Als je tot je 68ste doorbetaald wilt worden, betaal je daarvoor afhankelijk van je beroep 7-12% van je brutoloon. Dan is het financiële voordeel van optie 1 weg en heb je nog steeds niet de voordelen van de ww.
Correct. Navraag gedaan. WW premie bouwt men niet op via verloning.nl

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
BastaRhymez schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:33:
[...]

* vakantiegeld (8%)
* vakantiedagen (10%)
* flexibel sparen (10%)

Bij verloning.nl zit dit in je uurtarief verwerkt.
Vraagje, ik heb het uitzendbureau gevraagd of vakantietoeslag, vakantiedagen en pensioen nog van het bruto uurtarief afgaat. Het uitzendbureau geeft aan dat dit later gebeurt. Je krijgt eerst betaald en later kijken ze hoeveel die reserveringen zijn. Dan worden die berekend. Dit lijkt er dus bovenop te komen. Bij verloning.nl zit het in het uurtarief verwerkt, dus hou je minder over, denk ik. Is de vuistregel dat het er altijd nog bovenop komt als je een bruto uurloon ziet op bijvoorbeeld indeed.nl?

Het gaat in dit geval om een klantenservice vacature. Ik ga dit tijdelijk doen. 100% vanuit huis.

whatever it takes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
htg schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:17:
[...]

Vraagje, ik heb het uitzendbureau gevraagd of vakantietoeslag, vakantiedagen en pensioen nog van het bruto uurtarief afgaat. Het uitzendbureau geeft aan dat dit later gebeurt. Je krijgt eerst betaald en later kijken ze hoeveel die reserveringen zijn. Dan worden die berekend. Dit lijkt er dus bovenop te komen. Bij verloning.nl zit het in het uurtarief verwerkt, dus hou je minder over, denk ik. Is de vuistregel dat het er altijd nog bovenop komt als je een bruto uurloon ziet op bijvoorbeeld indeed.nl?

Het gaat in dit geval om een klantenservice vacature. Ik ga dit tijdelijk doen. 100% vanuit huis.
Secundaire voorwaardes komen er inderdaad nog bij dus bovenop het brutoloon wat er vermeld staat tenzij het anders staat aangegeven.
Tegenwoordig staat vaak bij de laag betaalde banen zoals vakkenvullen bv een 'all in' loon dan zit alles erbij in dat brutoloon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@htg Wat @NicoHF aangeeft. Secundaire voorwaardes (vakantiegeld, etc.) komen bovenop het brutoloon tenzij anders aangegeven.

Als het uitzendbureau dus met 20 euro p/u rekent, krijg je daar bovenop je vakantiegeld, etc. nog.
Bij verlonging.nl zit dit al in je uurtarief. Hierdoor kun je het basisbedrag dus niet met elkaar vergelijken, omdat je niet hetzelfde aan het vergelijken bent.
Pagina: 1