Ik zoek een?
Stereo versterker voor in de woonkamer.
Wat is je budget?
Tot 500 euro, hoeft niet op, het moet vooral een beetje in balans zijn met de rest.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mijn overleden Pioneer VSX-405RDS Mk2 te vervangen.
Moet werken met:
- TV (RCA, maar Digital Audio Out mogelijk)
- Pro-ject Primary E platenspeler (RCA Phono, liever geen losse voorversterker)
- Chromecast Audio (RCA, maar TOSLINK kabel mogelijk)
- 2x Mission 701 speakers
- ONE for all universele (programmeerbare) IR afstandsbediening
Wat heb je zelf al gevonden?
Gebaseerd op WhatHifi en een paar YouTube reviews ben ik bij de Marantz PM6007 uitgekomen.
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn versterker is dus vandaag kapot gegaan. Ik heb zitten twijfelen om weer een tweedehands te halen, maar de kans dat hij dan binnen een paar jaar weer stuk gaat lijkt mij dan reëel, dus ik heb een lichte voorkeur voor wat nieuws.
Behalve de Marantz zijn er ook nog de Denon PMA-600NE welke als voordeel heeft dat hij een stuk minder diep is (formaat), maar lijkt qua bediening wat minder fijn en is volgens de reviews wat meer punchy en aanwezig, terwijl ik juist van een wat neutraler geluid houd.
De Yamaha A-S301 is juist groter dan de Marantz en heeft maar één optical-in.
Voor mijn gevoel liggen deze alle drie redelijk dicht bij elkaar maar de Marantz heeft mijn voorkeur. Ook zie ik een demo-model bij een winkel voor 300 euro dus dat zou wel eens de winnaar kunnen worden.
Zie ik nog wat over het hoofd? Is de rest van mijn oude (doch geliefde) zooi het waard om een nieuwe versterker voor te kopen of zijn er betere alternatieven?
Stereo versterker voor in de woonkamer.
Wat is je budget?
Tot 500 euro, hoeft niet op, het moet vooral een beetje in balans zijn met de rest.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mijn overleden Pioneer VSX-405RDS Mk2 te vervangen.
Moet werken met:
- TV (RCA, maar Digital Audio Out mogelijk)
- Pro-ject Primary E platenspeler (RCA Phono, liever geen losse voorversterker)
- Chromecast Audio (RCA, maar TOSLINK kabel mogelijk)
- 2x Mission 701 speakers
- ONE for all universele (programmeerbare) IR afstandsbediening
Wat heb je zelf al gevonden?
Gebaseerd op WhatHifi en een paar YouTube reviews ben ik bij de Marantz PM6007 uitgekomen.
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn versterker is dus vandaag kapot gegaan. Ik heb zitten twijfelen om weer een tweedehands te halen, maar de kans dat hij dan binnen een paar jaar weer stuk gaat lijkt mij dan reëel, dus ik heb een lichte voorkeur voor wat nieuws.
Behalve de Marantz zijn er ook nog de Denon PMA-600NE welke als voordeel heeft dat hij een stuk minder diep is (formaat), maar lijkt qua bediening wat minder fijn en is volgens de reviews wat meer punchy en aanwezig, terwijl ik juist van een wat neutraler geluid houd.
De Yamaha A-S301 is juist groter dan de Marantz en heeft maar één optical-in.
Voor mijn gevoel liggen deze alle drie redelijk dicht bij elkaar maar de Marantz heeft mijn voorkeur. Ook zie ik een demo-model bij een winkel voor 300 euro dus dat zou wel eens de winnaar kunnen worden.
Zie ik nog wat over het hoofd? Is de rest van mijn oude (doch geliefde) zooi het waard om een nieuwe versterker voor te kopen of zijn er betere alternatieven?
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.