Toon posts:

dringend stroom/mobo probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb ontzettend dringend hulp nodig!

Ik heb hier een pIII op een Gigabyte GA-6VX7-4X. Hij doet het niet en t heeft met de stroom te maken...

ik heb er net een nieuwe voeding in zitten. De harddisk draait wel, de cd rom speler ook alleen het mobo krijgt geen stroom. Net zette ik hem een keer aan dmv de stekker erin te duwen en toen stopte hij na 1,5 seconde weer... :(

Ik dacht eerst dat het aan de aan/uit schakelaar lag maar dat is het niet...

iemand? er staat hier in de studio namelijk een hoop op t spel dus help if u can!

thnx

Verwijderd

Topicstarter
het is by the way een 250 watt voeding... (net nieuw)

maar dr hangt dus alleen 1x harddisk 1x cdrom 1x 3,5" en een mobo aan en dat zou toch wel moeten werken?! (videokaart heeft geen fan maar een heatsink, en ook de cpu heeft een heatsink)

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
tis vast geen niet-goed-vaste-gedrukte proc. daar had ik dus een keer last van. alles in de kast deed t, coolers, harde schijf etc, alleen dr gebeurde nix op het scherm...

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

A: Waarom zit er een nieuwe voeding in.
B: Zet de oude voeding terug.
C: Controleer of alle stekkers goed zitten.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 11:20 schreef Diamon het volgende:
A: Waarom zit er een nieuwe voeding in.
B: Zet de oude voeding terug.
C: Controleer of alle stekkers goed zitten.
omdat ik d8 dat het aan de voeding lag,... nu heb ik iig een goede voeding onder handen...
alle stekkers zitten goed...

Verwijderd

Topicstarter
nu ik de proc een keer los heb gehad en er weer in deed begon de computer wel te starten maar weer na +/-1,5 seconde hield ie er weer mee op?! (misschien ergens een zekering???

Verwijderd

Topicstarter
ook als de proc eraf is en ik zet hem aan dan gaat hij na een korte tijd weer uit,... misschien een verkeerde setting van dipswitches? (ik heb geen handleiding bij de hand hier)

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Sommige mobo's starten niet op als de cpu fan niet is aangesloten.

Specs

Verwijderd

Of op de verkeerde plek aangesloten is ;)

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Kijk even of de cmos clear jumper niet op clear staat, dat zou een verklaring kunnen zijn. Kijk ook even of je niet per ongeluk de schakelaars op de verkeerde plek hebt aangesloten, als je de powerbutton kortsluit zou hij ook weer snel uit kunnen gaan.

Verwijderd

Heb je toevallig een nieuwe cooler die maar weinig toeren maakt?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 11:39 schreef Stalker het volgende:
Sommige mobo's starten niet op als de cpu fan niet is aangesloten.
heb ik ook al aan ged8, op alle twee de koeler aansluitingen geprobeerd, met of zonder proc en met of zonder geheugen en met of zonder video/geluid/netwerk kaart... hmmmm ik wordt gek hier... ik denk dat t mobo gewoon rot is...

Ik hoorde net dat de computer doordat het alarm de stroom in dit gebouw uitschakeld wel eens uit gaat zonder af te sluiten... misschien dat hierdoor er een beveiliging is doorgefikt ofzo??!!
Ik neem nl nu aan dat het een beveiliging is want hij doet consequent hetzelfde...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 11:44 schreef Da_Bink het volgende:
Kijk even of de cmos clear jumper niet op clear staat, dat zou een verklaring kunnen zijn. Kijk ook even of je niet per ongeluk de schakelaars op de verkeerde plek hebt aangesloten, als je de powerbutton kortsluit zou hij ook weer snel uit kunnen gaan.
okee, heb het denk ik gevonden... kabeltje van de power on, is denk ik het probleem... ga nu alles terug erin zetten en dan kijken of ie het doet...

thnx alvast iedereen... mocht het niet lukken post ik wel weer op dit topic.

thnx

Verwijderd

Topicstarter
okee, het stroom probleem is opgelost...

alles blijft draaien alleen hoor ik in het begin een lange pieeeeeeep piep en er komt nix op mn scherm... volgende probleem dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 11:46 schreef HlpDsK het volgende:
Heb je toevallig een nieuwe cooler die maar weinig toeren maakt?
nope, die is wel goed

Verwijderd

Topicstarter
heeft er misschien iemand een handleiding van deze gigabyte GA-6vx7 mobo?? ik denk dat daar wel staat beschreven wat die pieeeep pieperde piep inhoud?!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
check je processor en druk je vidkaart eens aan, check je mobo boekje wat die piepjes betekenen, het kan ook een monitorkabel zijn die niet goed aan je vidkaart hangt...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu even de videokaart van deze (de comp waar ik nu op typ) verwisselen... ben dus zo terug!

Verwijderd

Topicstarter
okee, t is solved!

het waren twee problemen:

1. kortsluiting in de power on.
2. een kapotte videokaart.

er is op dit moment een koerier onderweg met een nieuwe dus alles komt goed. alleen vannacht ff doorwerken dus... zucht... weer geen :z

iedereen bedankt!
Pagina: 1