Verwarming achter radiatorknop afdoppen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Bezig met het isoleren en hiervoor moeten de radiatoren ontkoppeld.

De benedenverdieping is ondertussen gelukt. Deze worden vervangen door nieuwe radiatoren en dus simpelweg een knelkoppeling erop gezet.

Boven gaan de radiatoren weer terug. Nu kan ik de radiatorknop dichtdraaien en de boel afkoppelen. Maar ik heb hier niet veel vertrouwen in en ben bang dat het gaat lekken. De radiatoren zijn met elkaar doorgelust. Totaal 3 radiatoren.

Volgens mij kan ik een eind dop op het schroefdraad schroeven met wat teflontape? Mogelijk dat ik in de toekomst de knop ga vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiQqjWM6n0Rl1GxsaIwF7nIEiiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aRR2w0cBEAUdpciAwnXgH4p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCg6VZuAWatznQCJZ97u-iq_Ngc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQpUe5WvPB3GfEOs1fMiZ8mc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ja dat kan op deze manier. Als de knoppen nog goed zijn sluiten deze ook helemaal af. Met klein beetje handigheid kan systeem dus op druk blijven terwijl je deze verwijderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sowieso even een dop er op draaien...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
Sethro schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:13:
Ja dat kan op deze manier. Als de knoppen nog goed zijn sluiten deze ook helemaal af. Met klein beetje handigheid kan systeem dus op druk blijven terwijl je deze verwijdert.
Bedankt! Ik heb de knop dichtgedraaid en radiator ondertussen leeg laten lopen. Morgen even kijken of er nog water uit de radiator komt. Maar ik verwacht dat deze niet helemaal lekker afdicht. De vorige bewoners zijn los gegaan met verf en het dichtdraaien ging nogal stroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
SMSfreakie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:14:
sowieso even een dop er op draaien...
Inderdaad, morgen maar even een dopje opzoeken.