Creality 3D Ender 3 V3 SE Printprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 14:51
Na een paar maanden na aanschaf is de kwaliteit van de onderkant van mijn prints opvallend minder goed geworden.

Het filament is niet gewijzigd, en ook heb ik geen firmware update oid uitgevoerd.
Ik gebruik PrusaSlicer, en daar is wel een update van geweest. Instellingen heb ik verder niet gewijzigd.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvEnmTMI9ZBvnnBT8ZzMvZVOYnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/As5Jezpl6cja2OgVxH4V1eYk.jpg?f=fotoalbum_large

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Eerste dingen waar ik naar zou kijken, zijn bed leveling en filament. Is de heat bed wel echt goed level? Ik las dat vanuit de firmware het niet goed ging, maar weet niet of dit daar al in is opgelost. En je gebruikt na maanden nog hetzelfde filament, is deze dan nog wel droog? Ook vers uit de verpakking is filament niet altijd droog en kan beter eerst in een droger worden geplaatst. Naarmate filament meer vocht opneemt worden de printresultaten ook steeds slechter.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 14:51
Ik bedoelde met dezelfde filament hetzelfde type en merk, niet letterlijk dezelfde spoel.
Kan nog een keertje proberen de firmware te updaten. Overigens is de rest van de print wel goed, alleen de onderste laag lijkt een beetje ‘gesmolten’

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wellicht een gedeeltelijke verstopping van de spuitmond? Je zou een 'cold pull' kunnen proberen om te kijken of dat iets oplevert.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave