Offerte EvoHome

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05 21:25
Hallo, ik heb een offerte ontvangen van de installateur voor een zoneregeling systeem van Honeywell.
Ik heb de volgende informatie gedeeld met de installateur: Warmtepomp installatie, geen gasaansluiting
-Beganegrond, 8 groepen, alle groepen 1 thermostaat;
-1e verdieping, 5 zones, 2x badkamer, 3x slaapkamer
-2e verdieping, 2 zones.

Heb de volgende offerte ontvangen, ik vind prijs aan de hoge kant. of is dit normaal?

Hierbij offerte evohome

2 x zoneregelaar vloerverwarming

1 x klep voor verdeler beneden.

7 x ruimte thermostaat Round aan/ uit

1 x evohome thermostaat bedieningspaneel

1 x warmtepomp module

1 x module voor klep besturing (verdeler beneden)

Klep met lage weerstand voor verdeler beneden.

Alles compleet gemonteerd kan ik dat aanbieden voor € 3459,- inclusief btw en plaatsen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:05
Je kunt alle componenten los vinden, als je die dan optelt wat zijn de kosten daar van? (Ook niet goedkoop) Daarna rest nog installatie/garantie ect.

Dus de keuze is zelf als je de totale kosten van materiaal los haalt van de prijs, weet je wat de kosten zijn voor montage ect, hieraan kan je vinden of je het dit waard vindt of wellicht zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO050
Bedankt voor je reactie, ik kan veel materiaal niet zoeken, een klep, wp module, module voor klepbesturing? Heb jij een idee bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmardus
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:59
Heb je gerekend aan je minimum vermogen van je WP icm. het afgiftevermogen van je vloerverwarming als je het minimum aantal groepen open hebt staan?

Je warmtepomp moet het minimum vermogen kwijt kunnen in je afgiftesysteem om pendelen te voorkomen, dus je kunt niet zomaar het grootste deel van de groepen dichtzetten.

Los daarvan: in een goed geisoleerd huis is de winst met zoneregeling beperkt, omdat het verschil in temperatuur tussen kamers binnen de geïsoleerde schil niet groot is.

Als je vaak zones open/dicht schakelt kan dit voor onrustige regeling van de WP zorgen met veel start/stops tengevolge, maar ik heb zelf geen ervaring de kwaliteit van de regeling van Evohome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO050
Nee heb geen berekening gemaakt, echter heb ik een buffer vat van 120 liter.
Zou dit het pendelen op kunnen vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
MO050 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:09:
Nee heb geen berekening gemaakt, echter heb ik een buffer vat van 120 liter.
Zou dit het pendelen op kunnen vangen?
Tja, dat kunnen wij niet gokken.. kan jouw auto met 10km/h naar zn 3? Of moet je minimaal 30 rijden?
Dat ligt er echt aan hoeveel je gaat afsluiten..

Ik denk dat je met wat Googlen prima kan vinden wat die onderdelen zijn en wat ze ongeveer kosten.. Evohome is duur. Heb je überhaupt die componenten al eens onder elkaar gezet?

[ Voor 19% gewijzigd door ID-College op 27-03-2024 12:52 ]

Pagina: 1