[Vakantie] Bijzondere stops Frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:14
In mei maak ik in mijn eentje een roadtripje richting Valencia. De laatste stops worden Carcassonne en Andorra, maar vanaf Eindhoven t/m Carcassonne ligt de route nog open. Ik ben op zoek naar tips voor bijzondere stops in Frankrijk. Bijzondere dorpjes, steden, uitzichten, wandeltochten, musea, architectuur. Zolang het ook maar leuk is in mijn eentje en ik er een beetje een logische totaalroute van kan maken.

Iemand nog goede tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38

Xanax959

relax...

Vaison la Romaine vond ik wel leuk. Deels middeleeuws, deels wat nieuwer maar ook een Romeins amfitheater, winkelstraat (opgraving) en een 1e eeuwse brug die nog intensief wordt gebruikt.
Gordes ook in die regio. En Avignon. Niet super in de buurt van Carcasonne, maar misschien wel op de route.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vaison is inderdaad mooi. Als je een klein beetje om wil rijden kun je ook nog de gorges du verdon proberen, mooie hike daar doorheen (sentier de l’imbut, uit mijn hoofd). Ook een keer solo gedaan in een middag, heerlijk.

Iets meer toeristisch zijn de attracties in Avignon (palais des papes) of Orange (het amfitheater), of de arena in Nimes. Allemaal lekker langs de snelweg richting Spanje.

Verder in het noorden, als je van wijn houdt, kun je bij beaune de weg af en lekker door de heuvels rijden en langs de route du vignobles een wijntje proeven. Fietsje huren is wel een aanrader dan :)

Pfff, nu heb ik er ook weer zin in…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 23:50
Mocht je autosport (geschiedenis) interessant vinden dan is dit misschien wel een leuke voor een snelle stop en een foto

Wikipedia: Circuit de Reims-Gueux

Een oud (F1) circuit bij Reims waarvan alleen de pitgebouwen nog staan en het rechte stuk is openbare weg.

Afbeeldingslocatie: https://dynamic-media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-o/07/9b/1b/ea/circuit-de-reims-gueux.jpg?w=1200&h=-1&s=1

[ Voor 48% gewijzigd door FastFred op 25-03-2024 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
En deze lijkt me zelf tof om eens te kijken: Château de Guédelon. Een kasteel dat op dit moment gebouwd wordt met 13e eeuws technieken, gereedschappen en materialen, steenhouwen met de hand aan toe.

Wikipedia: Guédelon Castle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Dit ligt ook nog enigszins op de route. Een wat donkere plek, maar hier wil ik zelf nog wel eens naar toe. Wikipedia: Oradour-sur-Glane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Dank voor de tips, morgen even rustig bekijken wat me aanspreekt en hoe het in een route zou kunnen passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:50
Ietsje meer op je route is in de Ardèche
Vallon - Pont D'Arc.
Schitterende omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15

Peetman

Tjah....

In de Bourgogne: Cluny en Beane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniels
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-10 14:55
Het ligt er een beetje aan hoe je wilt rijden, maar ik zou de omgeving rondom Verdun willen aanraden. Veel Eerste Wereldoorlog bezienswaardigheden. Mooie autorit is ook de Voie Sacrée die van Verdun naar Bar-le-Duc loopt. Allemaal erg indrukwekkend en heel veel historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wij stopten altijd in de regio rond Beaune en Fleurie. Allebei schattige kleine dorpjes met campings waar je lekker rond kan struinen. Goed eten en mooie omgeving. Mocht wijn je ding zijn zit je ook snor met alle caves in de buurt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Mooie routes rijden en wijn zijn wel mijn ding, dus deze neem ik ook even mee. Er begint nu een route te vormen met de volgende stops:
  • Verdun - Bar-le-Duc
  • Kasteel van Guedelon
  • Beaune
  • Vaison-la-Romaine
  • Carcassonne
  • Andorra
Daar kan ik wel een kleine week mee vullen volgens mij, misschien dat ik her en der nog iets schuif of verander als ik nog iets leukers tegen kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Viaduc de Millau is ook mooi om overheen te rijden en te zien. Er is een klein museumpje met een film over de bouw (kun je misschien ook wel op YouTube vinden).

Het is de hoogste brug ter wereld, Wikipedia: Millau Viaduct

Ben er zelf toen voor omgereden onderweg naar Carcassonne. Wilde er altijd overheen met onze Citroën.

...

Pagina: 1