Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver_2005
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-06 22:46
Hallo allen,

Ik ben bezig met een TopDesk on-premise installatie (schoolproject) alleen loop ik bij het deel mailimport tegen een probleem aan

als ik een certificaat wil importeren waarmee mailimport verbinding maakt met mijn mailserver d.m.v. IMAP krijg ik de volgende error:

pkix path building failed: sun.security.provider.certpath.suncertpathbuilderexception: unable to find valid certification path to requested target

Ook als ik geen certificaat heb geselecteerd geeft hij dezelfde error

Wat heb ik al geprobeerd:

Ik heb d.m.v. keystore explorer geprobeerd het certificaat handmatig in het cacerts bestand van TopDesk Java
te importeren, zonder succes.

Ik weet dat ik een oude versie van TopDesk gebruik waarvan de handleiding niet meer online te vinden is, maar ik gebruik deze software voor een schoolproject en heb de installatiebestanden hiervoor verkregen van docenten.

Wie helpt mij verder?

Met vriendelijke groet,
Silver_2005

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver_2005
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-06 22:46
Werkt niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 17:00
Als ik op de foutemelding zoek, kom ik het volgende artikel tegen:https://confluence.atlassian.com/kb/unable-to-connect-to-ssl-services-due-to-pkix-path-building-failed-error-779355358.html

Ondanks dat het een ander software pakket is, begrijp ik dat de foutmelding komt, omdat het certificaat niet vertrouwd wordt door een root certificaat in de root truststore.

Zorg dus dat het certificaat te valideren is door een root certificaat. En dat de gehele chain te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:16

jurroen

Security en privacy geek

Java heeft een truststore die los is van de truststore van het OS. Gebruikt deze oude versie van Topdesk Java 1.8? En op welk OS/distro voer je het uit?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry