AMD GPU op een Gsync monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 15:30
Ik heb recent mijn PC geupgrade

ryzen 7 5700x
32gb 3200
Asus b550 m plus
Corsair 850w gold

Nu heb ik een RTX 2060 en een Acer Predator XB271HUAbmiprz, Deze heb ik zon 6 a 7 jaar geleden aangeschaft denk ik. Heb altijd Nvidia kaarten gehad dus dit leek mij destijds de beste optie.
Nu wilde ik mijn 2060 upgraden naar een rx 7700XT maar ik was totaal vergeten dat ik een Gsync monitor had,

Na een beetje zoeken zag ik dat Nvidia in 2019 het mogelijk heeft gemaakt om VRR ook met AMD GPUs te laten werken.Nu kan ik nergens terug vinden of dit met mijn monitor ook werkt, is er een manier om daar achter te komen? of zit ik een beetje vast aan Nvidia.
In de Nvidia control panel staat wel Gsync,Gsync compatible.

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

als het een nieuwe monitor was kon je de gok wagen, maar als ik het internet mag geloven werkt het alleen met de nieuwere gsync modules en je monitor is van 2016. Dus als je VRR wil behouden zou ik het niet doen.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 15:30
knightofn1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:03:
als het een nieuwe monitor was kon je de gok wagen, maar als ik het internet mag geloven werkt het alleen met de nieuwere gsync modules en je monitor is van 2016. Dus als je VRR wil behouden zou ik het niet doen.
Ik had ook op linus tech tips forum een post gemaakt en toevallig was er iemand met dezelfde monitor.

Werkt helaas niet.
Ik ga dus toch weer voor nvidia, heb het er niet voor over om een nieuwe monitor te kopen.