Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (bijv. Cyberpunk 2077, Helldivers, StarCraft, World of Tanks, Horizon: Zero Dawn). Daarnaast ook streaming diensten (Netflix, Prime etc.) tijdens het gamen.
Ik heb een setup met 3 schermen: 2x 1680x1050 en 1x 1920x1080/60Hz. Ik zal dus zal niet snel op hogere resoluties gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tot €900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU, voeding en SSDs heb ik al en zouden niet vervangen hoeven worden, maar correct me if I'm wrong! De GPU ga ik voorlopig niet upgraden, die heb ik mid-2023 nog vervangen.
GPU: uitvoering: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC
Voeding: uitvoering: Seasonic Prime GX-1300
SSD 1: uitvoering: WD Blue SN570 1TB
SSD 2&3: uitvoering: PNY XLR8 CS3030 500GB
Randapparatuur:
uitvoering: Logitech G533 Wireless
uitvoering: Logitech G402 Hyperion Fury
uitvoering: Sharkoon Skiller Mech SGK3 (Kailh Brown, Qwerty US) Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe MOBO, CPU & koeler, RAM, Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua Mobo liefst Asus, omdat mijn GPU ook Asus is. Verder niet veel voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil een CPU die weer minimaal 4-5 jaar mee kan. De i7-7700K heeft het lang volgehouden maar is aan vervanging toe.
Mobo mag zonder wifi, ik heb een kabel, maar wifi is wel handig om iig te hebben. Tevens wil ik een mobo met Bluetooth-ondersteuning voor bijv. Xbox controller support.
Ga je overklokken?
Niet echt, de GPU licht overklokken houdt het wel bij op.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb in mijn ogen een mooie upgrade set samengesteld, maar ik baseer mij daarbij op informatie uit 2023. Gezien we toch wel wat verder zijn heb ik twijfels of dit nog steeds de beste keuze is. Als dat zo is: mooi! Zo niet: dan hoor ik graag advies/alternatieven.
Gamen (bijv. Cyberpunk 2077, Helldivers, StarCraft, World of Tanks, Horizon: Zero Dawn). Daarnaast ook streaming diensten (Netflix, Prime etc.) tijdens het gamen.
Ik heb een setup met 3 schermen: 2x 1680x1050 en 1x 1920x1080/60Hz. Ik zal dus zal niet snel op hogere resoluties gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tot €900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU, voeding en SSDs heb ik al en zouden niet vervangen hoeven worden, maar correct me if I'm wrong! De GPU ga ik voorlopig niet upgraden, die heb ik mid-2023 nog vervangen.
GPU: uitvoering: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC
Voeding: uitvoering: Seasonic Prime GX-1300
SSD 1: uitvoering: WD Blue SN570 1TB
SSD 2&3: uitvoering: PNY XLR8 CS3030 500GB
Randapparatuur:
uitvoering: Logitech G533 Wireless
uitvoering: Logitech G402 Hyperion Fury
uitvoering: Sharkoon Skiller Mech SGK3 (Kailh Brown, Qwerty US) Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe MOBO, CPU & koeler, RAM, Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua Mobo liefst Asus, omdat mijn GPU ook Asus is. Verder niet veel voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil een CPU die weer minimaal 4-5 jaar mee kan. De i7-7700K heeft het lang volgehouden maar is aan vervanging toe.
Mobo mag zonder wifi, ik heb een kabel, maar wifi is wel handig om iig te hebben. Tevens wil ik een mobo met Bluetooth-ondersteuning voor bijv. Xbox controller support.
Ga je overklokken?
Niet echt, de GPU licht overklokken houdt het wel bij op.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb in mijn ogen een mooie upgrade set samengesteld, maar ik baseer mij daarbij op informatie uit 2023. Gezien we toch wel wat verder zijn heb ik twijfels of dit nog steeds de beste keuze is. Als dat zo is: mooi! Zo niet: dan hoor ik graag advies/alternatieven.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 368,99 | € 368,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 185,- | € 185,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 149,- | € 149,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 55,95 | € 55,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 113,95 | € 113,95 |
Totaal | € 872,89 |
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie