Melding’ serveridentiteit niet geverifieerd’ op iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS88
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-02 22:32
Hallo,

Sinds enkele weken krijg ik op mijn iPhone de melding ‘Serveridentiteit niet geverifieerd’ te zien. Meerdere keren per dag. Ik maak gebruik van Outlook> de standaard mail app gebruik ik niet, althans ik las ergens dat met mail instellingen te maken had? Maar geen idee of het ook zo is.

Weet iemand wat het is en hoe ik dat kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljy7BGXhhf8ZZQ9x141IMvRUskw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXD9LGAuAOVwPNBcSqvoqWrC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door RS88 op 25-03-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS88
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-02 22:32
Helaas is mijn Engels niet uitstekend.
Ik zie inderdaad vele berichten daar staan maar wat is de oplossing? Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:58
Snel gelezen, lijkt een probleem te zijn met additonele kalenders.
(in het forum waar de link naar verwijst lijkt het veelal NHL, NFL gerelateerd).

In de Kalender app deze verwijderen lijkt een/de oplossing.

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP1987
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-02 20:56
Mijn vriendin zit met een soortgelijk probleem. Iemand de oplossing? Melding komt random binnen bij het openen van internet, mail Whatsapp…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcvMQlD5TfU5DeAkqFMQHMfEtF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwX9sAtAealhAmjqn8XsNnnV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door GJP1987 op 23-11-2024 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:34

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

GJP1987 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 07:48:
Mijn vriendin zit met een soortgelijk probleem. Iemand de oplossing? Melding komt random binnen bij het openen van internet, mail Whatsapp…

[Afbeelding]
Een certificaat is een klein bestandje dat een website naar je telefoon kan sturen, en wat je telefoon vervolgens opslaat. Met zo'n certificaat wordt de verbinding tussen de telefoon en de website vervolgens beveiligd. Een certificaat heeft een houdbaarheidsdatum en moet dus met regelmaat vervangen worden. Dat gaat doorgaans automatisch, maar soms niet. Dan ontstaan deze meldingen.

Boll & Branch maakt dekbedden. bollandbranch.com is hun website.

Dus mogelijk heeft je vriendin een certificaat geaccepteerd bij het bezoek van hun website, of bij een van hun fysieke winkels (om op de wifi te kunnen wellicht? Of om in te kunnen loggen op een klantportaal of in een webshop?).

Dat certificaat verloopt binnenkort en wordt niet vertrouwd - vandaar de melding. Certificaat verwijderen is dan de beste oplossing.

Als ze het certificaat ooit weer nodig heeft, kan ze die weer opnieuw opvragen.

[ Voor 16% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 23-11-2024 09:12 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:10:
Als ze het certificaat ooit weer nodig heeft, kan ze die weer opnieuw opvragen.
Je wilt nooit zomaar een certificaat installeren. Tenzij je heel zeker weet waar het voor is, wat het doet, wie het heeft uitgegeven. Zeker niet doen voor een 'willekeurige' website of app. Oplossing als het zo ging: verwijder het betreffende certificaat.

Maar in de topicstart is denk ik helemaal niet niet handmatig een certificaat geimporteerd (door bij wijze van spreken een paar keer op next, ja, next te klikken): het is denk ik een 'net' certificaat die is verlopen of anderszins niet overeenkomst met wat het moet zijn. Dan is de oplossing niet meer gebruik maken van die dienst tot het is gerepareerd.In het geval van de topicstarter niet communiceren met / geen gebruik maken van apps van stanzacal.com of de kalenders ervan.

@GJP1987 wil wat meer info geven over de context maar het zou wel eens simpeler kunnen zijn: je gaat volgens mij daadwerkelijk naar een site die niet is te vertrouwen. Let op de e: bolleandbranch.com en die is van een cybersquatter. Als het dat is, tabblad sluiten en vergeten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vaak is het probleem dat de volledige certificaat chain niet wordt aangeboden, dat vind de iPhone (terecht) onveilig. De vervaldatum van het certificaat zorgt hier niet voor, tenzij het certificaat verlopen is uiteraard. Installeren hoeft niet overigens, het moet alleen aangeboden worden door de server en controleerbaar zijn voor de mail cliënt

In het geval van de OP gaat het erom dat het subdomein Test-.stanza.co niet is opgenomen in het certificaat voor Stanza.co en ook geen eigen certificaat heeft.

Terechte melding dus, de systeembeheerder van Stanza.co moet dit voor je fixen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4L0SjBx1TMW_7E4nAXweeRatv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJ6oRpc8vvqKoKDVxAPAOYv9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 23-11-2024 14:21 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP1987
Onderstaande heeft er ook mee te maken. Hoe krijgen we dit weg? Heb overal al gekeken bij de instellingen. Kan nergens een certificaat vinden dan wel verwijderen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqeqDNk_QddTNQjOYzqNtGZFhK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyLkZdhnbOVxNLBh9meM3uCm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GJP1987 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:28:
Onderstaande heeft er ook mee te maken. Hoe krijgen we dit weg? Heb overal al gekeken bij de instellingen. Kan nergens een certificaat vinden dan wel verwijderen…

[Afbeelding]
Geen certificaat aanwezig, domein reageert in zijn geheel niet, heeft ook geen MX records gepubliceerd.

Zit hier geen tikfout in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVztb4C_bepAdtiVnb_5odsx0x0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pa1HJGhPCYEiJLgNBsnd9XJw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 23-11-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP1987
Tikfout lijkt me niet, dit scherm komt steeds in beeld en schrijf ik zelf niet. Iemand de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GJP1987 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:20:
Tikfout lijkt me niet, dit scherm komt steeds in beeld en schrijf ik zelf niet. Iemand de oplossing?
Tikfout bij het toevoegen van het e-mail account bedoel ik.

Als dit domein uit het screenshot klopt dan dat e-mail account verwijderen want dat gaat niets doen (zie boven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJP1987
Dat was de oplossing!

Er stond een vaag email account inderdaad in haar lijst bij instellingen>mail>accounts.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leontine97
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPsXSMBG8PeiDdt8MReriVEjcII=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jigXqcEEMfJ4hmve1V6otHiU.png?f=fotoalbum_large

Wat kan ik doen om dit te verwijderen? En dan graag in duidelijke stappen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:50
Als er geen knop bij staat om dit te verwijderen dan zal het aan een kalender abonnement oid gekoppeld zitten. Dan zal je deze kalender subscriptie moeten verwijderen om het certificaat kwijt te raken.
Pagina: 1