met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
hmm. ... weird .... Dit probleem had ik ook, maar ik had het voordeel dat ik achter een linux-adsl-routertje stond. Dan hoef je namelijk alleen maar het iptje van die router op te geven.
Al eens geprobeerd uit te vinden wat de laatste router voor je pc is? Desnoods bij je provider? en dat IP in je /etc/hostst te zetten?
Misschien is dat je oplossing.
Al eens geprobeerd uit te vinden wat de laatste router voor je pc is? Desnoods bij je provider? en dat IP in je /etc/hostst te zetten?
Misschien is dat je oplossing.
Moeilijke vraag?
Verwijderd
Tja zolang ze niet met een DHCP server werken in dat netwerk en een DNS-server met dynamic DNS-updates, zal er niet heel veel anders op zitten vrees ik.
Mar zo'n ramp is het toch niet
Duurt gewoon wat langer bij het inloggen.
Mar zo'n ramp is het toch niet
Je kunt op zich ook een DNS server draaien op je eigen compu, zodat hij alle IPs op je subnet succesvol kan reverse-resolven.
En je kunt dan met je firewall eventueel die DNS server blocken voor allesbehalve je eigen compu.
En je kunt dan met je firewall eventueel die DNS server blocken voor allesbehalve je eigen compu.
ja hoe kan het dan dat windows computers hier geen last van hebben?Op zondag 09 september 2001 21:04 schreef nelske het volgende:
Tja zolang ze niet met een DHCP server werken in dat netwerk en een DNS-server met dynamic DNS-updates, zal er niet heel veel anders op zitten vrees ik.
Mar zo'n ramp is het toch nietDuurt gewoon wat langer bij het inloggen.
Gewoon, als je op een 192.168.0.0/24 netwerk zit, 192.168.0.1 -> compu001, 192.168.0.2 -> compu002 enz erin zetten. Deze komen dan niet overeen met de hostnames van de bakken zelf, maar de reverse DNS lookup is dan iig succesvol.
Verwijderd
Yups, maar als ik me niet vergis kan dat problememen gaan leveren.Op zondag 09 september 2001 21:49 schreef deadinspace het volgende:
Gewoon, als je op een 192.168.0.0/24 netwerk zit, 192.168.0.1 -> compu001, 192.168.0.2 -> compu002 enz erin zetten. Deze komen dan niet overeen met de hostnames van de bakken zelf, maar de reverse DNS lookup is dan iig succesvol.
Dan maakt het niks uit of je het in /etc/hosts zet of je maakt er PTR records van voor een reverse lookup.
Het gaat hier over ftp-SERVERS en ssh-SERVERS.. Niet over de client programma'sOp zondag 09 september 2001 21:41 schreef Servowire het volgende:
[..]
ja hoe kan het dan dat windows computers hier geen last van hebben?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
ik bedoel dan ook ftp-WINDOWs-servers..Op zondag 09 september 2001 22:26 schreef Janoz het volgende:
[..]
Het gaat hier over ftp-SERVERS en ssh-SERVERS.. Niet over de client programma's
Mja, mogelijk, maar veel anders kun je niet doen. Bovendien werkte het hier met ssh iig wel (net getest).Op zondag 09 september 2001 22:05 schreef nelske het volgende:
Yups, maar als ik me niet vergis kan dat problememen gaan leveren.
Mja, das waar.Dan maakt het niks uit of je het in /etc/hosts zet of je maakt er PTR records van voor een reverse lookup.
Pagina: 1