Ervaringen met geschilderde betonnen trappen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:58
Vanuit de VVE van mijn appartement wordt gekeken naar het mogelijk laten schilderen van de betonnen trap in ons complex. Het is een gebouw met 4 verdiepingen en 6 appartementen, 6 halve trappen.

Reden hiervoor is verfraaiing / net houden van de trap en het aanzicht van het gebouw.

Een schilder waar de VVE al vaker mee heeft gewerkt heeft een ogenschijnlijk redelijke offerte opgesteld van net onder de €3000.

Dit is een bedrag waar de VVE in principe akkoord mee wil gaan, alleen zit ik nog met de vraag hoeveel onderhoud in de vorm van bijhouden van het schilderwerk dit nodig gaat hebben.

Eenmalig €3000 klinkt wel redelijk, maar het maakt wel een verschil of je dit elke 5 of elke 15 jaar moet gaan herhalen om het netjes te houden. Zeker in een VVE met maar 6 appartementen/deelnemers.

Volgens de offerte gaat het om 3 lagen "Sigmafloor Aqua 2K EP Satin" in een kleur die op het beton lijkt.

Navraag bij de schilder geeft een weinig concreet antwoord, namelijk dat hij het in een ziekenhuis hetzelfde heeft gedaan, en dat het er daar na 6 jaar nog netjes uit ziet. Op zich goed om te horen, maar dat is verder ook niet heel concreet.

Is er iemand hier die toevallig zelf dit heeft laten doen bij een trap, of iets of iemand kent waar het gebeurt is, en mogelijk een beeld heeft van hoe dit er na een langere periode uit ziet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Nee, niemand ervaring met dit soort geschilderde trappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-06 22:37
Je zou even bij dat ziekenhuis lang kunnen gaan om te kijken. Dan kun je je ook een beeld vormen omtrent hoe vaak die trap gebruikt wordt. Sommige trappen worden bijna nooit gebruikt, anderen de hele dag door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nee, maar waarom je een betonnen trap zou verven in de kleur van beton ontgaat me. Is een hogedrukspuit niet een goedkoper alternatief, als het er niet meer netjes uitziet?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Groningerkoek schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:46:
Je zou even bij dat ziekenhuis lang kunnen gaan om te kijken. Dan kun je je ook een beeld vormen omtrent hoe vaak die trap gebruikt wordt. Sommige trappen worden bijna nooit gebruikt, anderen de hele dag door.
Goed idee, had ik zelf ook. Helaas lijkt het op de plattegrond van het ziekenhuis dat alle trappen achterin afdelingen zitten waar ik niets te zoeken heb, weet niet of ik daar zomaar heen mag. Word verwacht dat je alles met de liften doet lijkt het.

Zelf als ik het zou kunnen bekijken weet ik niet of het dan representatief is, gezien die trappen dan waarschijnlijk zeer weinig gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Flamesz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:29:
[...]
Zelf als ik het zou kunnen bekijken weet ik niet of het dan representatief is, gezien die trappen dan waarschijnlijk zeer weinig gebruikt worden.
Als ik het zo lees is de belasting bij jou ook niet zo gek hoog. In ziekenhuizen worden over het algemeen de trappen vaak door personeel gebruikt, als dat bij wijze van spreken elk uur een of twee medewerkers zijn (24/7) dan zit de belasting niet heel ver van jullie situatie af.

Er wordt kwaliteitsverf (coating) gebruikt bij jullie, verwacht dat het minimaal 5 jaar zonder probleem mee kan en met wat lichte gebruikssporen de 10 jaar ook haalbaar moet zijn (op basis van een kantoorvloer die met soortgelijke coating geverfd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Is de trap binnen of buiten, dus heeft deze trap te maken met nattigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
frennek schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:00:
Is de trap binnen of buiten, dus heeft deze trap te maken met nattigheid?
Goede vraag, de trap is binnen.
Thijsmans schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:47:
Nee, maar waarom je een betonnen trap zou verven in de kleur van beton ontgaat me. Is een hogedrukspuit niet een goedkoper alternatief, als het er niet meer netjes uitziet?
Gezien het appartement uit de jaren 70 is zitten er al wat ingetrokken vlekken in. Die komen er met geen schoonmaken er meer uit. Persoonlijk stap ik daar overheen, maar sommige medebewoners willen het verfraaien.
Ik ben daar niet op tegen, maar wel als we dat elke 5 a 10 jaar moeten gaan herhalen voor deze genoemde prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:15
Flamesz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:14:
[...]

Goede vraag, de trap is binnen.

[...]

Gezien het appartement uit de jaren 70 is zitten er al wat ingetrokken vlekken in. Die komen er met geen schoonmaken er meer uit. Persoonlijk stap ik daar overheen, maar sommige medebewoners willen het verfraaien.
Ik ben daar niet op tegen, maar wel als we dat elke 5 a 10 jaar moeten gaan herhalen voor deze genoemde prijs.
Stoomreiniger al eens geprobeerd?
Doen soms wonderen
Pagina: 1