Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik wil gaan overstappen op 50+ Mobiel, en op hun website staat meerdere keren vermeld (en het wordt in een aantal filmpjes genoemd) dat het proces van het overzetten van m'n huidige telefoonnummer "minstens 30 dagen duurt".

Voor mij zou dat perfect zijn, want ik ben nu van huis en kom volgende week pas thuis. Dus stel dat de nieuwe SIM-kaart komende week per post komt dan kan ik er nog niet bij. Ik wil niet dat mijn nummer al bij de oude provider geblokkeert wordt terwijl ik hier zit; het is juist belangrijk dat ik bereikblaar blijf komende week.

Tegelijkertijd is er nu een actie op de site van 50+ Mobiel dat een abonnement maar 2,50 kost voor de eerste 12 maanden, en die actie loopt over 10 uur af. Dus ik voel enige druk om nu al te bestellen en niet te wachten totdat ik thuis ben (wat natuurlijk hun intentie is; de marketing werkt goed haha).

Edit: het gaat om een abonnement, niet prepaid; thanks PeacekeeperNL.

[ Voor 4% gewijzigd door Rainbow op 24-03-2024 22:11 . Reden: verduidelijking ]

Beste antwoord (via Rainbow op 24-03-2024 22:35)

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Even uitgaande van dat het bij jouw kon hetzelfde werkt als bij mij: Maand opzegtermijn vanaf moment van opzeggen. Dus als je de 24e maart opzegt, per 24 april. Als je nieuwe bundel iedere 15e van de maand ingaat moet je wel rekening houden dat je bundel in de laatste dagen 'naar rato' wordt berekend. In dit voorbeeld heb je dan 10 van de 30 dagen (15-24 april is 10 dagen, 15 april tot 15 mei is 30 dagen).

Voor je belbundel, bijvoorbeeld 150 minuten, heb je dan maar recht op 50 van de 150 minuten, of data, alsnje een 12gb bundel hebt krijg je maar 4gb. Maar als je 30 euro per maand betaalt, is die laatste paar dagen ook maar 10 euro.

Mijn reviews al gezien?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Dat is voornamelijk ook afhankelijk van je huidige mobiele nummer, is het prepaid of abonnement? Uitgaande van dat laatste kan nummerbehoud pas plaatsvinden zodra je oude abonnement is stopgezet. Met nummerbehoud overstappen gaat dat automatisch/wordt dit geregeld door de nieuwe provider.

Hopelijk beantwoordt dit je vraag!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Goeie, bedankt. Het is een abonnement en ik krijg elke 15e van de maand een berichtje van KPN over "einde van de maand" en nieuwe belminuten enzo. Ik heb geloof ik een maand opzegtermijn, maar zou dat dan de 15e van de volgende maand zijn (dus op dit moment niet 15 april, maar 15 mei)?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Even uitgaande van dat het bij jouw kon hetzelfde werkt als bij mij: Maand opzegtermijn vanaf moment van opzeggen. Dus als je de 24e maart opzegt, per 24 april. Als je nieuwe bundel iedere 15e van de maand ingaat moet je wel rekening houden dat je bundel in de laatste dagen 'naar rato' wordt berekend. In dit voorbeeld heb je dan 10 van de 30 dagen (15-24 april is 10 dagen, 15 april tot 15 mei is 30 dagen).

Voor je belbundel, bijvoorbeeld 150 minuten, heb je dan maar recht op 50 van de 150 minuten, of data, alsnje een 12gb bundel hebt krijg je maar 4gb. Maar als je 30 euro per maand betaalt, is die laatste paar dagen ook maar 10 euro.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CPV
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 20:02

CPV

Voor de duidelijkheid: je hebt het over opzeggen, maar als het goed is, zegt je nieuwe provider je huidige abonnement op en hoef je dus niets te doen.
Ik had de keuze om direct op te laten zeggen (met eventuele boete) of na de standaard opzegtermijn bij mijn huidige provider.
Ik zou gewoon nu het nieuwe abonnement met korting afsluiten en de overzetting door hen laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
CPV schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:25:
Voor de duidelijkheid: je hebt het over opzeggen, maar als het goed is, zegt je nieuwe provider je huidige abonnement op en hoef je dus niets te doen.
Ik had de keuze om direct op te laten zeggen (met eventuele boete) of na de standaard opzegtermijn bij mijn huidige provider.
Ik zou gewoon nu het nieuwe abonnement met korting afsluiten en de overzetting door hen laten doen.
Thanks. Ja de nieuwe provider regelt het allemaal met mijn oude provider, daar ben ik niet zo bang voor. Waar ik wel bang voor ben is dat het allemaal binnen een week gebeurt, en dan zou ik hier ver van huis niet meer bereikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPV
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 20:02

CPV

Je kunt bij je huidige provider nakijken wat de opzegtermijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Bedankt. Ik zit nu bij KPN en die hebben inderdaad 1 maand opzegtermijn. Ik heb nu verschillende zoektermen gebruikt op internet, en op echt veel sites gevonden dat het inderdaad echt minimaal een maand duurt vanwege de opzegetermijn. Ook als je zelf een datum kan kiezen wordt aangeraden om 5 weken vooruit te doen vanwege de opzegtermijn, en als je het eerder zou willen dat je dan expliciet je oude abonnement zou moeten afkopen (en ik ga er even vanuit dat de nieuwe provider dat niet zomaar doet / kan doen).

Ik heb nu dus maar de knoop doorgehakt en het nieuwe abonnement besteld. Fingers crossed dat het allemaal goed gaat!

Edit: nu ook bevestiging van KPN dat het nummer wordt overgezet op 25 april, over een maand dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Rainbow op 25-03-2024 18:57 . Reden: bevestiging KPN toegevoegd ]

Pagina: 1