Cilinderslot draait door

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 22:04
We hebben in onze voordeur een cilinderslot zitten die af en toe doordraait. Het slot is ongeveer 10 jaar oud en wordt regelmatig met slot spray ingespoten. Meestal werkt het goed maar gisteren bijvoorbeeld toen er aan de binnenkant een sleutel zat (ja dat werkt), moest ik echt 8x draaien om de deur open te krijgen.

Is het slot aan het overlijden en moet het vervangen worden, of is hier nog iets aan te doen? Wil straks niet voor de verrassing staan dat ik niet naar binnen kom en mijn voordeur moet laten openbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
hier hetzelfde met de voordeur. Keertje de andere kant opdraaien en dan pakt ie wel.
Mocht het wel erger worden gooi ik er een knopcilinder in ipv een cilinder met panieksluiting. In mijn geval kan ik gewoon door de achterdeur, daar zit een cilinder met zelfde sleutel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Laatst online: 21-07 10:29

Nullifiel

╞═══════╡

zeezuiper schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:09:
We hebben in onze voordeur een cilinderslot zitten die af en toe doordraait. Het slot is ongeveer 10 jaar oud en wordt regelmatig met slot spray ingespoten. Meestal werkt het goed maar gisteren bijvoorbeeld toen er aan de binnenkant een sleutel zat (ja dat werkt), moest ik echt 8x draaien om de deur open te krijgen.

Is het slot aan het overlijden en moet het vervangen worden, of is hier nog iets aan te doen? Wil straks niet voor de verrassing staan dat ik niet naar binnen kom en mijn voordeur moet laten openbreken.
Is het zeker weten de cilinder? Ik had het hier ook. Was bij mij slijtage in het hoofdslot van de meerpuntssluiting.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 22:04
Hoe kom ik erachter of het de cilinder is 🤔?

Een achterom/deur hebben we overigens niet dus als het slot echt stuk gaat hebben we een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:38
zeezuiper schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:09:
Meestal werkt het goed maar gisteren bijvoorbeeld toen er aan de binnenkant een sleutel zat (ja dat werkt), moest ik echt 8x draaien om de deur open te krijgen.
En als er aan de binnenkant geen sleutel zit?

Ik had in mijn vorige woning ook een cilinder met paniekfunctie (dus bedienbaar met een sleutel aan de andere kant ingestoken) en weet niet beter dan dat ik die altijd vaker heb moeten ronddraaien wanneer er aan de andere kant een sleutel in zit. Of misschien was het alleen als de sleutel aan de andere kant iets verdraaid was ten opzichte van het midden. Maar het gedrag komt mij in ieder geval niet onbekend voor en dit was vanaf dat ik de cilinder nieuw geleverd kreeg...

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 24-03-2024 20:57 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:28
Als de deur open is , kan je de cilinder er simpel uitschroeven en omdraaien, dan zit de mindergebruikte helft buiten en misschien doet die het nog jaren goed.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Laatst online: 21-07 10:29

Nullifiel

╞═══════╡

Cilinder eruit halen en draaien maar, met wat weerstand op de pal ofzo?
Hier heeft de slotenmaker het geconstateerd met een bouwsleutel in de meerpuntssluiting. Bij de gamma voor een tientje, op internet veel goedkoper 😆
Je zou dus ook een betrouwbare slotenmaker kunnen inschakelen.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Nullifiel schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:54:
Cilinder eruit halen en draaien maar, met wat weerstand op de pal ofzo?
Hier heeft de slotenmaker het geconstateerd met een bouwsleutel in de meerpuntssluiting. Bij de gamma voor een tientje, op internet veel goedkoper 😆
Je zou dus ook een betrouwbare slotenmaker kunnen inschakelen.
Precies dit inderdaad, en check het slot zelf even als het geen drie sterren met kerntrekbeveiliging is kan je sowieso beter vervangen (al zou dat als het slot maar 10 jaar wel zo moeten zijn).
Pagina: 1