Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxys1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-01 22:31
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Daikin Perfera vloermodel?
Volgens de installateur heeft dit voor het verwarmen het voordeel dat deze niet in zijn "eigen warmtebubbel" terecht komt en de warmte gelijkmatig over de vloer wordt verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-04 13:43
Ja verwarmen goed, het instellen is ook meer wat je gewend bent.

Zijn erg mooie dingen, functioneel niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ja, vloermodellen zijn altijd de beste optie in woon/slaapruimes. bonuspunten en een gratis luchtgitaar voor aircomannen die vloermodellen adviseren.

ja, ze zijn duurder maar qua comfort winnen ze altijd en zijn ook stiller. helpt ook dat ze een stuk netter staan dan zo'n lelijke puist aan de muur.

hang/zet ding op de plek van een radiator en klaar ermee. radiator heb je toch niet meer nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door flippy op 25-03-2024 00:53 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxys1
IplugNplay schreef op maandag 25 maart 2024 @ 00:15:
Ja verwarmen goed, het instellen is ook meer wat je gewend bent.

Zijn erg mooie dingen, functioneel niks te klagen.
En qua koelen? Werkt dit ook nog redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Galaxys1 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:24:
[...]

beter dan met een hogewand omdat je niet in de luchtstroom zit.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-04 13:43
Galaxys1 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:24:
[...]

Ja ook goed.

Zoals eerder aangegeven, zijn ze ook stiller omdat ze niet hoeven te werken om koude lucht aan te trekken enkel de warmte voor zich uit blazen.

Koelen doet die aan de bovenkant en waardoor dit op een goed niveau met de warme lucht mengt, immers zit je niet tegen het plafond aan met je hoofd (mag ik hopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:48
Heel onbekend in nederland.
Sommige mensen laat ik ze zien, die hebben dat nog nooit gezien.
En inderdaad werkt het vooral met verwarmen en vooral in de woonkamer veel beter. En ziet er beter uit (als een moderne radiator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 15:51
We hebben er hier 1 in de woonkamer. Erg goed ervaring mee. 600 m3 gas vervangen van het oude jaarverbruik van 950 m3.

Je stelt wat vragen over koelen, maar volgens mij is verwarmen uitdagender voor een airco. Dus volgens mij zou je je daar mee zorgen om moeten maken.

Wat ik mij na aanschaf pas realiseerde (en wel vaker hier op het forum genoemd, maar niet door mij opgemerkt): het 3,5 kW model produceert bij -10c buitentemperatuur 'maar' 2,4 kW. Als het buiten rond 0 graden is en mistig heeft de buitenunit het moeilijk om voldoende warmte te produceren.

Een 5 kW unit is echter (zowel binnen als buiten) een stuk groter en maakt meer geluid, dus dat moet wel in je woonkamer passen.
Wanneer je genoeg plek hebt, 5 kW nodig denkt te hebben en budget minder belangrijk is, zou je misschien beter 2 2,5 kW modellen kunnen ophangen ipv 1x 5 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rth
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-03 21:56

Rth

Wij hebben hier een 5Kw vloermodel van Daikin .. in de kamer . Ongeveer 45 m3 . Gas verbruik van een jaar van 1200m3 naar 270 m3 gas !! We verwarmen de hele benedenverdieping ermee en met gemak houden we het warm ook als de buitentemperatuur-6graden is .. heel tevreden ermee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 16:10
Ik kom hier ook even binnen vallen omdat ik aan het kijken ben naar Airco's voor onze nieuwe woning.

Optisch gezien zijn deze vloermodellen stukken mooier weg te werken als wandmodellen. Ik had ze in eerste instantie alleen voor de 3 slaapkamers bedacht en een wandmodel voor de woonkamer/keuken. Door dit topic is een vloermodel voor de woonkamer ook een serieuze optie.

Het gaat om een oppervlakte van 55m2 en voornamelijk voor koelen in de zomer. Zou ik dan aan de grootste unit genoeg hebben of kan ik in de woonkamer beter voor een wandmodel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 15:51
Borne schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:54:
Ik kom hier ook even binnen vallen omdat ik aan het kijken ben naar Airco's voor onze nieuwe woning.

Optisch gezien zijn deze vloermodellen stukken mooier weg te werken als wandmodellen. Ik had ze in eerste instantie alleen voor de 3 slaapkamers bedacht en een wandmodel voor de woonkamer/keuken. Door dit topic is een vloermodel voor de woonkamer ook een serieuze optie.

Het gaat om een oppervlakte van 55m2 en voornamelijk voor koelen in de zomer. Zou ik dan aan de grootste unit genoeg hebben of kan ik in de woonkamer beter voor een wandmodel gaan?
Het hangt een beetje van de plaatsing af, maar wij hebben aan de 3,5 kW in de zomer ruim voldoende voor 35 m2 Woonkamer (en hij staat relatief ongunstig in de hoek naast de bank).
Dus ik zou zeggen dat het geen probleem is. Waarom is verwarmen minder belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 16:10
schumacher schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Het hangt een beetje van de plaatsing af, maar wij hebben aan de 3,5 kW in de zomer ruim voldoende voor 35 m2 Woonkamer (en hij staat relatief ongunstig in de hoek naast de bank).
Dus ik zou zeggen dat het geen probleem is. Waarom is verwarmen minder belangrijk?
Omdat wij gaan verwarmen door middel van vloerverwarming en ik persoonlijk L/L warmte niet prettig vind maar dat is een persoonlijk ding. Ik heb liever alles in de woning op een stabiele temperatuur dan een warme wind ergens uit een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange Herman
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-04 12:53
Hier in huis 4 Perfera vloermodellen, 2 x multisplit (2,5 kW & 3,5 kW per buitendeel van 5 kW).
3 stuks tbv de slaapkamers en 1 stuk tbv de zolder. Gemonteerd op de plaats van de oude radiatoren.
Voordelen zijn onder andere dat je geen ruimte boven aan de muur kwijt bent (handig met kasten) en de uitstraling (WAF).
Bevalt qua verwarming prima, qua koeling ben ik nog aan het zoeken naar de juiste instelling om de gewenste situatie te bereiken.
(Ik zou graag een draadloze temperatuur opnemer zien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rth

Rth

Ervaring met een 5Kw Daikin perfera vloermodel:
Nu ruim 2 jaar in ons huis , voor verwarmen van onze kamer zeer tevreden van ruim 1000 m3 gas naar 150m3 gas verbruik per jaar .. alleen voor douche en warm tapwater.. we houden het huis gemakkelijk op een temperatuur van 23 graden ook als de buitentemperatuur lager is dan -6 graden ..boven de slaapkamers verwarmen we niet en de badkamer is voorzien van elektrische vloerverwarming.. als de benedenverdieping op temperatuur is staat de kamerdeur open om ook de bovenverdieping op een behaaglijke temperatuur te houden.. (rond de 20/21 graden ) huis is redelijk goed geïsoleerd…. Ontdooien van de buitenunit : …dit gaat om de 2 uur even op een ontdooi stand staan van ongeveer 8 á10 minuten.. tijdens de ontdooi stand blaast de binnenunit niet , dus ook geen (koude luchtstroom) in huis . Het is zeker een goede investering om je energie kosten (vooral de gasprijzen) lager te krijgen. Je stroom verbruikt wordt wel hoger maar we hebben wel zonnepanelen..uiteindelijk zeer tevreden over dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxys1
Ik heb sinds juni de 5KW hangen. Bevalt tot nu toe erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 15:19
Wij zijn ook aan het nadenken over de Daikin perfera vloermodel. Ik lees dat de diepte van de binnenunit bijna 24 cm is. Hoe bevalt dat bij jullie? Is dat storend? Heeft iemand misschien een foto van het apparaat aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rth

Rth

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTethwVMzt6ErihFh-rRDZrvXAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3HxAnsp52iWarZ9YZg6fzi3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 15:19
@Rth Dank je wel. Hoe vind je de diepte van de kast zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rth

Rth

Niet storend.. de radiator die hiervoor zat was bijna net zo dik als de unit zelf .. denk dat deze een cm of twee dikker is.
Pagina: 1