Kiezen tussen twee 7600 XT's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commandoprime
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-06 20:21
Goedenavond,

Ik ben sinds kort bezig naar een nieuwe grafische kaart om mijn MSI 1050ti te vervangen. Na wat uitzoekwerk wil ik gaan voor een kaart van AMD. Ik heb twee mooie exemplaren gevonden:

uitvoering: Powercolor Fighter AMD Radeon RX 7600 XT 16GB GDDR6

en de

uitvoering: XFX Speedster SWFT 210 AMD Radeon RX 7600 XT

Wat mij in de specs van deze twee opvalt is dat de Powercolor slechts 217mm lang is en de XFX versie maart liefst 302mm lang. Beide passen wel in mijn kast, maar ik compacter hoe minder gekl**t natuurlijk. Op papier lijken ze het zelfde, maar waarom kan de ene 85 mm korter zijn van de ander? Heeft een compactere kaart nadelen ten aanzien van een grotere variant?

Bedankt alvast voor eventuele reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:11
De XFX heeft een iets beter koelsysteem (groter koeloppervlak en iets grotere fans) dit zal resulteren in een kaart welke stiller is.

Beide kaarten zullen ongeveer hetzelfde presteren, persoonlijk zou ik voor de XFX gaan om dus een PC te hebben welke iets stiller is. Mogelijk kun je de kaart zelfs iets beter overclocken aangezien je iets meer ruimte hebt in de temperaturen voor de boost (hij doet standaard al 50 mhz meer).

[ Voor 22% gewijzigd door huubhuub op 24-03-2024 19:19 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:18

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 13:55

SpamLame

niks

Welk van de twee is afh van wat je zelf aan voorkeuren hebt.
Budget
Afmetingen
Geluidsdruk
Overklokbaarheid
Merk voorkeur

Waarom verschil in afmetingen, producent heeft zelf een PCB/koeling (laten) ontwerpen om zich te onderscheiden van andere en/of een marktsegment aan te spreken bv.

Als je niet perse features nodig hebt uit de RX7000 range, kijk dan ook eens naar de RX6000.
Prijstechnisch kan je dan mss meer performance krijgen, zeker als je niet vies bent van 2de hands.