Nieuw type tandenborstel ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:42
Mijn elecktrische tandenborstel is het aan het begeven.

Na een nachtje opladen kan ik met pijn en moeite 1 a 2 poetsbeurten doen en dan moet hij al terug opladen.

Nu was ik op zoek naar een smart tandenborstel op Google, geen idee wat hiervan de meerwaarde is maar hierdoor kwam ik uit op een tandenborstel genaamd de sensepro.

Deze zou een 3 in 1 werking hebben namelijk.

Poetsen , gum massage , en bleken ineen.
En dit alles met maar een poetsbeurt van 30 seconden. ?

Mijn gevoel zegt namelijk dat dit weer 1 van de zovele goede marketing producten zal zijn want hoe goed kan een tandenborstel effectief beter zijn op de helft van de tijd dan een gewone tandenborstel ?

Er zijn op hun eigen websites wel reviews te vinden maar hoe erg is dit betrouwbaar ?

De borstel kost ook 'slechts' 60 euro.

Zal ik het best bij mijn trouwe oral B houden of toch deze futuristische borstel een kans geven ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:42
Lol dat was snel zoals ik al verwachte weinig goeds 😂.

Kan wat mij betreft dan ook een slotje op aangezien er verder niet veel over te bespreken valt los van het feit dat het rommel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 01:07
Waarom zet je in je oude elecktrische tandenborstel geen nieuwe accu?

[ Voor 10% gewijzigd door jovadca op 28-03-2024 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Philtjens schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:31:

Na een nachtje opladen kan ik met pijn en moeite 1 a 2 poetsbeurten doen en dan moet hij al terug opladen.
Zo'n ding staat toch altijd gewoon in de oplader? Dus dan is het (nog) geen probleem? En anders gewoon een nieuwe oral b, kost ook de wereld niet.

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 28-03-2024 01:53 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
jovadca schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 01:12:
Kan niet zonder de body te slopen. Alles zit "vastgelast". Op youtube heeft iemand het een keer geprobeerd en het kan, maar het resultaat is niet geweldig.

Overigens 30 seconden is veel te weinig. Hoe wil je dat überhaupt ooit doen? Dan race je echt over je tanden. Minimaal 2 minuten poetsen. Van mijn vader (tandarts) krijg ik altijd de tip om 2 seconden per vlak te poetsen. En tandenpoetsen is niet gewoon je borstel op je tand zetten, maar je moet zowel de binnenkant, als de bovenkant als de buitenkant afzonderlijk poetsen.

[ Voor 11% gewijzigd door hoi1234 op 28-03-2024 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:19
hoi1234 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:25:
[...]

Overigens 30 seconden is veel te weinig. Hoe wil je dat überhaupt ooit doen? Dan race je echt over je tanden. Minimaal 2 minuten poetsen. Van mijn vader (tandarts) krijg ik altijd de tip om 2 seconden per vlak te poetsen. En tandenpoetsen is niet gewoon je borstel op je tand zetten, maar je moet zowel de binnenkant, als de bovenkant als de buitenkant afzonderlijk poetsen.
Het truucje van dit ding (als ie zou werken) is dat je niet een tand per keer doen, maar een aantal tanden tegelijk. Als 1 tand tegelijk 2 minuten duurt, dan zou bijv. 4 tanden tegelijk al 30sec maken. In theorie als je alle tanden tegelijk doet (van alle 3 de kanten), zou je dus aan 2sec genoeg hebben. In theorie.

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:47
Ik zou eens kijken naar andere borstels :)

Er zijn genoeg alternatieven, ik heb er eentje die 90 dagen batterij makkelijk volmaakt, dat scheelt een berg opladen en handig op vakantie ook. Denk dat de naam noemen ervan niet mag hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het beste dat je kunt doen is gewoon even je tandarts vragen welk model je het beste kunt kopen, die zijn op de hoogte van wat wel en niet werkt en wat er nu op de markt is.
Mijn tandarts raadt dan een of andere Oral-B aan die veel meer kost dan ik overheb voor een tandenborstel, maar ik heb zelf gewoon een 'Oral-B Pro 3 - 3000' gekocht.
Ik heb nog nooit een tandarts een ander merk horen aanraden dan Oral-B of Philips (Sonicare); die hebben dan misschien geen bitjes, maar ze maken je tanden wel goed schoon.

Die bitjes zou ik sowieso vermijden, want die werken gewoon niet. Je zou eens wat filmpjes van Dental Digest (een tandarts die tandenborstels uittest) kunnen bekijken op YouTube, zoals deze:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jovadca schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 01:12:
Onlangs m'n Braun/OralB tandenborstel vervangen. Accu was nog nieteens zo slecht, maar hij lekte en werd dus vies.

Bizar verschil hoe de nieuwe tandenborstel poetst. Er ontstaat m.i. op alle onderdelen speling, waardoor het poetsen minder effectief wordt. Elke twee jaar vervangen lijkt me een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19

Cheezus

Luiaard

De hele site schreeuwt ook 'goedkope chinese dropship meuk in een hip jasje':

https://www.aliexpress.co...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Dit kom je tegenwoordig vaak tegen, het helpt om af en toe zelf rond te struinen op aliexpress e.d. zodat je de typische foto's en reclame teksten op een gegeven moment herkent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik ben van Oral-B naar Philips gegaan. Sonicare voor m'n verjaardag gevraagd met zo min mogelijk opties. Geeft om de 30sec een signaal en gaat na 2 min uit, dat vind ik op zich wel het nadeel. Ik poets langer dan die 2 min en zo goed mogelijk. Ding gaat zeker 2 weken mee en ik poets 2/3x op een dag.

Het enige verschil is de manier van poetsen en in het begin kietelde het ontzettend omdat de Sonicare meer vibreert i.p.v. roteert zoals de Oral-B. Maar dat went vrij snel. Volgens mij is het enige nadeel dat de borsteltjes wat duurder zijn dan die van Oral-B, maar er zijn altijd wel sites met wat aanbiedingen.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Aldus consumentenbond is oral B wel het beste. We hebben hier allemaal die dingen, en dat bevalt idd gewoon goed. Met die kleine ronde borstels kom je echt in alle hoeken. Smartzaken erop? Tja het kan. Maar van dit soort dingen vind ik dat echt onnodig over engineerd.

Koop gewoon zo'n ding van 3 tientjes en je hebt een prima borstel, kan je weer jaren tegen aan.

Trouwens, bij het overstappen naar een nieuwe zorgverzekeraar krijg je vaak een gratis tandenborstel.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:02
Volgens mijn tandarts is iedere elektrische tandenborstel goed genoeg.
Of ie nu EUR 15 kost of EUR 150.
2 minuten elektrisch poetsen is beter dan 2 minuten handmatig poetsen.

Volgens diezelfde tandarts zijn de verschillen tussen goedkopere en duurdere tandborstels (met meer bewegingen) eigenlijk niet de moeite waard.
Zelf gebruik ik een Oral B, maar dan uit de goedkoopste serie. Iets van EUR 25 bij de Kruidvat ofzo

Vooral een kiezen met goedkope borstels, dan die ga je vaak vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door GarBaGe op 28-03-2024 10:15 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1