Hallo allen,
Willen jullie eens meekijken naar mijn eerste gamepc? Ik heb gekozen voor een Intel processor vanwege een persoonlijke voorkeur.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gebruiken voor gaming. Basebuilding games, RPG, survival. Mogelijk in de toekomst ook Cyberpunk en shooters zoals Battlefield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €2.000,- en €3.000,-.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur Intel en Nvidia, maar inmiddels ook naar AMD-kaarten aan het kijken. Voor de rest merken als ASUS, MSI, Corsair enz.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil niet over 5 jaar alweer wat componenten moeten vernieuwen. Ik kies als scherm waarschijnlijk de MSI Optix (product: MSI Optix MAG342CQR. Gamen op 4K ligt niet direct in het verschiet).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Is de setup die nu hebben gemaakt goed? Zijn er andere betere keuzes te maken? Bijvoorbeeld door toch te kiezen voor een NVIDIA GPU i.p.v. AMD of toch te kiezen voor een AMD processor? De keuze voor de voeding en kast laat ik even voor wat het is, dat is nog iets waar ik naar moet kijken.
Willen jullie eens meekijken naar mijn eerste gamepc? Ik heb gekozen voor een Intel processor vanwege een persoonlijke voorkeur.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gebruiken voor gaming. Basebuilding games, RPG, survival. Mogelijk in de toekomst ook Cyberpunk en shooters zoals Battlefield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €2.000,- en €3.000,-.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur Intel en Nvidia, maar inmiddels ook naar AMD-kaarten aan het kijken. Voor de rest merken als ASUS, MSI, Corsair enz.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil niet over 5 jaar alweer wat componenten moeten vernieuwen. Ik kies als scherm waarschijnlijk de MSI Optix (product: MSI Optix MAG342CQR. Gamen op 4K ligt niet direct in het verschiet).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Is de setup die nu hebben gemaakt goed? Zijn er andere betere keuzes te maken? Bijvoorbeeld door toch te kiezen voor een NVIDIA GPU i.p.v. AMD of toch te kiezen voor een AMD processor? De keuze voor de voeding en kast laat ik even voor wat het is, dat is nog iets waar ik naar moet kijken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 389,06 | € 389,06 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 825,99 | € 825,99 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 125,- | € 125,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i Elite LCD XT Zwart | € 255,95 | € 255,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 127,99 | € 127,99 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 161,- | € 161,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 158,99 | € 158,99 |
| Totaal | € 2.282,98 | |||