Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:46
Zijn in februari/maart 2022 overgestapt naar ZonderGas Energie (5-jarig contract) voor de levering van gas en stroom.
Dit dankzij de spreadsheets _/-\o_ van @CAP die destijds vrijwel dagelijks werden bijgehouden.

Na het eerste jaar in april 2023 € 1240 retour ontvangen.
Het 2e jaar is op 15 maart 2024 afgelopen.

Probleem is dat de meterstanden gas, wel van elektriciteit, op de site van ZonderGas na 28 februari 2024 niet worden weergegeven. Op de site van SlimmemeterPortal.nl kan ik ook het gasverbruik inzien.
2 weken gelden de helpdesk benaderd, antwoord: 'er wordt aan gewerkt'.
Verwachte teruggave dit jaar dankzij de hogere energiebelastingen +/- €500.

Meer ZonderGas klanten waarbij de meterstanden gas niet op hun site worden getoond?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:14

mwa

Ja, gas lijkt momenteel niet te registeren.

Waar wij vorige week wel tegenaan zijn gekomen: de jaarnota klopt van geen kant. Ineens dynamische tarieven ipv vaste tarieven, teruglevering klopte niet (1800kwh in februari 2024, maar 20kwh in juni 2023 haha 8)7 ). Gebeld met de klantenservice en die viel het ook op, en wordt nu een nieuwe jaarnota gemaakt.

Dus even opletten en alles doorrekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jszvd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 12:20
Hier ook geen gas-standen sinds 29 februari, duurt wel erg lang voordat dit is opgelost.
Ontvang ook binnenkort de jaarafrekening, dat deze van geen kant klopte bij @mwa is toch wel ernstig.
Professionaliteit lijkt ver te zoeken bij deze club, ga maar eens op zoek naar een concurrerend alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:07
Bij mij idd ook, was me nog niet opgevallen. Ze doen hun naam nu wel eer aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa

mwa

jszvd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:45:
Hier ook geen gas-standen sinds 29 februari, duurt wel erg lang voordat dit is opgelost.
Ontvang ook binnenkort de jaarafrekening, dat deze van geen kant klopte bij @mwa is toch wel ernstig.
Professionaliteit lijkt ver te zoeken bij deze club, ga maar eens op zoek naar een concurrerend alternatief.
Ik verwacht rond de 300 tot 400 terug te krijgen, maar moest ineens 200 bij betalen. Excuses gekregen van de klantenservice (wel nadat ze alsnog probeerde die 200 te incasseren) en er wordt dus een nieuwe nota opgemaakt. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:01
Idem hier… ik verwacht ongeveer 1000 euro terug op basis van de standen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jszvd
Wat me nu ook opvalt is dat de tussenstand van ZonderGas niet klopt voor februari, de vermelde werkelijke kosten zijn een stuk hoger dan via m’n eigen registratie (via slimmemeter portal), voor oudere maanden klopt het wel. Ook de verwachte kosten zijn onlangs veranderd en een stuk hoger dan voorheen. Het wordt allemaal wel erg rommelig en onbetrouwbaar, de registratie van ZonderGas. Meer mensen met incorrecte kosten van ZonderGas met name vanaf februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
Hier zijn februari 2024 op de site van ZonderGas en Slimmemeterportal.nl gelijk.

In het tussenstand overzicht klopt bij ons april 2023 niet, scheelt een paar 10-tjes.

Maart 2024 elektriciteit klopt ook, de gasmeterstanden zijn bij ZonderGas nog nergens te bekennen.

Komende week maar weer eens bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Je kunt toch ook zelf je meterstand aflezen en doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Wel opvallend, dat alle fouten ten nadele van de klanten zijn
Als het echt een rommeltje was zou het voor een deel ook in hun nadeel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
Luzeklap schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:19:
Wel opvallend, dat alle fouten ten nadele van de klanten zijn
Als het echt een rommeltje was zou het voor een deel ook in hun nadeel zijn
Of mensen klagen alleen als het in hun eigen nadeel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

TheBrut3 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:44:
[...]

Of mensen klagen alleen als het in hun eigen nadeel is?
Precies. Het is mij vaker gebeurd dat het overzicht (“tussenstand”) niet klopt. Met een mailtje richting KS werd de boel weer gereset en klopte het. En in het verleden is het vaker voorgekomen dat de gasstanden niet werden uitgelezen. Maar dat kwam/komt altijd wel goed.

Ondertussen wacht ik nog op mijn correcte jaarnota..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max-H
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-04-2024
Nog steeds geen gasverbruik op de site. In mijn geval EnergieZero. Zelfde als ZonderGas. 3 Weken geleden al contact met de klantenservice gehad. Standaard antwoord; "we zijn er mee bezig". Slechte zaak voor een bedrijf dat zich profileert als softwarebedrijf. Gelukkig SimmemeterPortal als back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meineh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:01
Ik heb niet Zondergas, maar Energyzero. Was dat niet hetzelfde bedrijf ? Betreft ook een 5 jarig vast contract.
Gisteren de jaarafrekening gekregen, en die klopt bij mij ook niet.
Bij hetzelfde verbruik betaal ik plotseling 70% meer per maand over het afgelopen jaar dan het jaar daarvoor...

edit: ik zie nu bij Energyzero dat mijn contracttype op variabel staat, terwijl dit vast moet zijn !

[ Voor 15% gewijzigd door meineh op 12-04-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

Fiber

Beaches are for storming.

Ze zitten met het probleem dat sinds 29 februari de meterstanden voor gas niet (goed) meer doorkomen. Mijn jaarrekening was daardoor ook niet goed door een (te hoog) geschatte meterstand. Zou nog deze week opgelost te worden en dan komt er een gecorrigeerde jaarrekening.

Komt vast goed, ik heb er nog wel vertrouwen in. Had sowieso binnen tien minuten reactie op mijn berichtje. Dat maak je ook wel eens anders mee. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:07
Je zou verwachten dat die data toch gewoon meekomt met die van de stroommeter? Heb in ieder geval een paar weken geleden ook mijn jaarrekening gehad en zie nergens staan dat ze mijn eindstand geschat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jszvd
Mijn jaarrekening van ZonderGas vorige week ontvangen en de gas standen klopten (vergeleken met SlimmeMeterPortal). Dus dat de gasstanden sinds 29 feb niet meer worden doorgegeven aan hun klanten-portal, had geen effect op m’n jaarafrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nielson schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:38:
Je zou verwachten dat die data toch gewoon meekomt met die van de stroommeter? Heb in ieder geval een paar weken geleden ook mijn jaarrekening gehad en zie nergens staan dat ze mijn eindstand geschat hebben.
Dat staat er ook niet expliciet bij op de jaarrekening. Stond in het mailtje dat ik terug kreeg op mijn klacht dat de jaarrekening verkeerd was. Mijn huidige meterstand is nu nog ongeveer 100 m3 lager dan de eindstand in de jaarrekening dus dat viel mij op... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
Vrijdag 12 april de 2e jaarrekening (15 maart 2023 t/m 14 maart 2024) ontvangen.
Meterstanden Stroom kloppen.
Meterstanden Gas kloppen niet.
64m3 te weinig in rekening gebracht.
Er wordt +/- € 100 teveel teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:07:
[...]

Dat staat er ook niet expliciet bij op de jaarrekening. Stond in het mailtje dat ik terug kreeg op mijn klacht dat de jaarrekening verkeerd was. Mijn huidige meterstand is nu nog ongeveer 100 m3 lager dan de eindstand in de jaarrekening dus dat viel mij op... :z
Afgelopen week jaarafrekening ontvangen. Ook hier is de huidige gasmeterstand lager dan de eindstand in de jaarafrekening. M.a.w. er is te veel gasverbruik in rekening gebracht. Toch nuttig de factuur controle van slimmemeteruitlezen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

wsmaal schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:51:
[...]

Afgelopen week jaarafrekening ontvangen. Ook hier is de huidige gasmeterstand lager dan de eindstand in de jaarafrekening. M.a.w. er is te veel gasverbruik in rekening gebracht. Toch nuttig de factuur controle van slimmemeteruitlezen.nl
En hoe was het met je stroom? Want ik ben nu al ruim 4 weken in discussie met ZonderGas om ze er van te overtuigen dat je niet 1800kwh in februari kan terugleveren en vervolgens maar 20kwh in mei. En aangezien ze heel raar nu met een gemiddelde verkoopprijs de teruglevering berekenen (bij een vast contract….) scheelt dat honderden euro’s. En zelfs de standen kloppen in het ZonderGas dashboard, maar dat lijkt ze niet te boeien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mwa schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:49:
[...]

En hoe was het met je stroom? Want ik ben nu al ruim 4 weken in discussie met ZonderGas om ze er van te overtuigen dat je niet 1800kwh in februari kan terugleveren en vervolgens maar 20kwh in mei. En aangezien ze heel raar nu met een gemiddelde verkoopprijs de teruglevering berekenen (bij een vast contract….) scheelt dat honderden euro’s. En zelfs de standen kloppen in het ZonderGas dashboard, maar dat lijkt ze niet te boeien…
De uitgelezen meterstanden in mijn jaarafrekening stroom en teruglevering (H/L) kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pscll
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 30-05 15:36
mwa schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:49:
[...]

Al een nieuw jaaroverzicht gehad mwa?

Hier vandaag ook de jaarnota gehad. Begin en eindstanden van de meters kloppen maar dan begint het gegoochel. Teruglevering klopt van geen kant. 700 kWh teruggeleverd in Juni (2023), 86 kWh op de jaarnota. 22 kWh in februari (2024), 416 kWh op de jaarnota. Gemiddelde verkoopprijzen kloppen daarom niet en daardoor de totalen ook niet. Onderaan de streep klopt de verrekening van de energiebelasting ook niet. 1100 kWh dit jaar meer teruggeleverd tegen het lagere tarief. Verschil van €170 als ik het zelf uitreken aan de hand van de standen uit home assistant. Deze kloppen exact met de totale standen in de app (ze hebben de correcte standen dus wel beschikbaar) Met een maandbedrag van 60 euro vind ik 170 euro verschil toch wel een aardige afwijking. Maandag maar eens een belletje richting Zondergas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb in ieder geval een nieuwe jaarafrekening gehad die nu wel lijkt te kloppen met de juiste meterstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pscll
Fiber schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:19:
Ik heb in ieder geval een nieuwe jaarafrekening gehad die nu wel lijkt te kloppen met de juiste meterstanden.
Bij jou ging het alleen mis met de gas standen toch? Of ook met de teruglevering? Had hier trouwens ook vanaf 29 februari geen gas standen meer in de app maar de eindstand klopt gewoon op de jaarnota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

pscll schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:33:
[...]

Bij jou ging het alleen mis met de gas standen toch? Of ook met de teruglevering? Had hier trouwens ook vanaf 29 februari geen gas standen meer in de app maar de eindstand klopt gewoon op de jaarnota.
Alleen gas was fout inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

pscll schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:14:
[...]

Al een nieuw jaaroverzicht gehad mwa?
Nee, was (helaas) niet nodig want het blijkt toch te kloppen. Zie hier mijn bericht in een ander topic: https://gathering.tweaker...message/78848590#78848590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pscll
mwa schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:43:
[...]

Nee, was (helaas) niet nodig want het blijkt toch te kloppen. Zie hier mijn bericht in een ander topic: https://gathering.tweaker...message/78848590#78848590
Daar ook even gereageerd. Doordat ik niet weet welke TVL ik ontvang is de laatste maand mij niet duidelijk. Daar tellen de het verbruik en het overschot bij elkaar op tegen een in mijn ogen willekeurige gemiddelde verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
meineh schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:35:
Ik heb niet Zondergas, maar Energyzero. Was dat niet hetzelfde bedrijf ? Betreft ook een 5 jarig vast contract.
Gisteren de jaarafrekening gekregen, en die klopt bij mij ook niet.
Bij hetzelfde verbruik betaal ik plotseling 70% meer per maand over het afgelopen jaar dan het jaar daarvoor...

edit: ik zie nu bij Energyzero dat mijn contracttype op variabel staat, terwijl dit vast moet zijn !
Dit zie ik dus ook net. Vorig jaar 1100 voor 8000kwh. Dit jaar 1200 voor 4000kwh.

Ook even een oproepje aan andere tweakers die in 2022 zijn overgestapt om even goed hun contract te controleren. Hier staat ineens dat ik sinds augustus 2023 een variabel contract heb terwijl ik in 22 voor 5 jaar heb afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hun website lijkt ook kapot, ik kan niet meer inloggen op dit moment...

Edit: OK, login gelukt, de website is wel veranderd...

Edit 2: Contract staat er überhaupt niet meer op volgens mij...

[ Voor 49% gewijzigd door Fiber op 02-07-2024 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 13:59
@YKla @Fiber Hier meer mensen in hetzelfde schuitje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meineh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:01
Na voor de derde keer bij de klantenservice van EnergyZero navraag gedaan te hebben, heb ik twee weken geleden een nieuwe jaarafrekening gehad die nu wel klopte. De 250 euro die ik teveel met de afrekening betaald heb, heb ik vorige week terug ontvangen. Het heeft bijna 4 maanden geduurd, maar is nu dan correct afgehandeld.
Pagina: 1