Toon posts:

Unlock tape voor AMD..waar te vinden??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek unlock tape voor mijn Thunderbird. Ik weet zeker dat het er is geweest, maar ik kan het nergens vinden. Geen enkele shop die het heeft...

Het potloden werkt bij mij niet vandaar!

En ik heb ook geen zin om met electrisch geleidende lijm te gaan rotzooien..daar vind ik mijn proc te duur voor!

Weet iemand misschien waar ik dat unlock tape of een unlock setje kan kopen?

Alvast Thx!

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Anders gooi je je FSB toch wat omhoog? Ik zie het probleem niet.

Verwijderd

Of kleur gewoon nauwkeuriger.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Sommige moederborden (K7T Turbo) die willen door potlood unlockte processoren niet goed unlocken, je kan dan niet goed alle Multipliers kiezen. Ik had zelf dit probleem ook, tot ik een uit de fabriek unlockte 1200/133 kocht >:)
De K7T Turbo (en nog wat andere bordjes) schijnen niet genoeg stroom door die bruggen te jagen, waardoor het (vanwege niet 100% geleiding door het potlood) niet de "overkant" haalt.....
Vandaar dat je dus tape of zoiets nodig hebt, om je processor te unlocken, omdat dit veel beter geleid als potlood...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Unlock TAPE?

Wat je wel kan doen (heb ik eens voor een duron gedaan) is ff meetlat pakken, en dan heel precies meten waar de bruggen zijn, daat stukkie metaal leggen. Werkte bij mij iig. Is natuurlijk wel lastig: alle L1's met elkaar verbinden (niet enkel die onde/boven elkaar, ook die van ernaast) kan niet goed zijn voor de proc...

Wat je ook kan doen, is IMHO handiger, wordt hier op een TB 600@800 gebruikt: je pakt lijm (liefst hele sterke, een die geen plastic/keramic van je proc aantast) en dan doe je een beetje lijm waar ze met de laser de L1's hebben doorgedaan, dan plak je er een stukje draad op. (met gestripte eind: het is natuurlijk de boedoeling dat ze contact maken he :+) dan doe je er best een stukje goede tape over. Anders kunnen er "nare" dingen gebeuren >:).

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Die tape kun je ook zelf maken, gewoon 4 hele kleine stukjes koperdraad pakken en met plakband en al op je proc. plakken.

edit:

http://www.tweakers.net/nieuws/16086?highlight=pleister

Probeer de frontpage eens uit te spitten.
Ik wist dat ik dit al eerde heb gelezen. :)
Er staan geloof ik ook linkjes en alternatieven in. *D

Krankzinnige muziek vind je hier.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Potlood moet niet hoor.

Heel vaak is het gewoon dat je een te hard (of is het nou te zacht :?) potlood gebruikt waardoor de weerstand te hoog is (ken je dat experiment nog: variabele weerstand door een potlood open te breken >:)) Als je een avontuurlijke geest hebt kun je eens proberen wat ik in me vorige post heb gezegd :)

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 15:35

aP_

ik heb laatst een 1.4GHz Thunderbird gekocht die al in de fabriek geunlocked was :) . (met stepping AYHJAR) LOL :)

Het is lastig om je specs up to date te houden

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijmen vind ik te veel risico en potloden heb ik al vele malen met een soort van lineaal geprobeerd.

Ik zocht dus unlock tape voor de mensen die dat niet hadden gelezen ;)!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Eeh, lees mijn eerdere post eens. :z

Krankzinnige muziek vind je hier.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 09 september 2001 10:23 schreef aP_ het volgende:
ik heb laatst een 1.4GHz Thunderbird gekocht die al in de fabriek geunlocked was :) . (met stepping AYHJAR) LOL :)
ze zijn tegenwoordig allemaal geunlocked. d8 vanaf 1ghz.
Pagina: 1