B&W subwoofer aansluiten op yamaha versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 20:32
Beste,
Ik heb al jaren B&W 683 luidsprekers aangesloten aan een yamaha rn402d receiver.
uitvoering: Yamaha MusicCast R-N402D (Zwart)
Ik ben hier best wel tevreden mee. Voorheen met ouder type yamaha versterker had ik misschien iets wat meer bas wanneer de speakers op een lager volume stonden te spelen.
Soms twijfel ik er aan om een B&W subwoofer asw608 er bij aan te sluiten.
Ik vraag me af of ik dit wel kan met mijn receiver? De luidspreker aansluitingen A en B zijn al in gebruik.
Op de A speaker aansluiting zitten mijn B&W 683 op en op de B aansluiting zitten andere speakers voor een andere ruimte (keuken) op. Dus hier kan ik niks mee op aansluiten en mijn versterker heeft geen subwoofer uitgang.
Nu komt mijn vraag. Kan ik de verbinding maken via line uit op mijn versterker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWivbfF13PL4I_cagSuv4U4fxoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INEjEavWtjPgyP77LEtNDezX.jpg?f=fotoalbum_large

naar line in op de subwoofer? Wetend dat de subwoofer zelf een ingebouwde versterker heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzBaQXU8qSag9IGnzRnHTxMVdmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjUwyNWbWFr9zFrDXLv9okpg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Via de line out wordt hem niet, die is niet geregeld qua volume.
Ik zie twee opties:
1. Sub parallel op speaker paar A, dus met je huidige speakers. Zolang je geen grenzen opzoekt, technisch geen bezwaar.
2. Sub op aansluiting B, en dan voor je keuken speakers een apart versterkertje, dat je aansluit op de line out van je Yamaha.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heb je die sub al?
Ik zou voor een Rel sub gaan en dan de high level input gebruiken, deze kabel snoept een niet merkbaar vermogen van je speaker af.
Op die B&W zie ik ook wel een speaker input maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:33
Wat the @The Eagle al zegt.

De ASW 608 is een snel ondersteunend subwoofer(tje), goed voor muziek. Die gaat echt aanvullen. Ik heb hem ooit zelf gehad, maar gebruik nu de iets grotere ASW610.

Praktisch antwoord: je moet een extra luidspreker kabel in de luidspreker aansluiting (bijv. Links en dan rood + zwart) van je yamaha
erbij steken. Je hebt dan dubbele draden. 1 paar gaat naar je luidsprekers en het andere paar naar de speaker level in van de subwoofer (rood+zwart).
Deze tapt het signaal af om te luisteren, maar belast de yamaha niet.
Dit werkt gewoon goed.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die input op de B&W sub is ook een high level input. Alleen heeft de B&W geen high level out, en heeft ie de B aansluiting op zijn amp al in gebruik :)

Dus dan kun je of parallel aansluiten, of de B aansluiting vrijmaken.
En idd, zon high level input heeft een niet noemenswaardig effect op je vermogen ed, dus ik zou dat als eerste proberen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 20:32
Ok allen bedankt voor de info. Ik ga hier nog even over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53

Jag

Idd high level via speakers a aansluitingen is the way to go. Evt kan je een luidspreker kabel met banaantjes gebruiken als je de terminals al te vol vindt zitten. Werkt ook wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:07
The Eagle schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:42:
Via de line out wordt hem niet, die is niet geregeld qua volume.
Weet je dat zeker? Ik ken heb wel apparatuur waar deze volume afhankelijk is.
Het is het proberen waard...

Het aansluiten via Line-in is ook omschreven in de handleiding van de ASW610

[ Voor 12% gewijzigd door BlueSS50 op 28-03-2024 07:51 ]

Pagina: 1