[HA] Blueprint met uitroepteken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03 15:33
om te beginnen ik ben nieuw met home assistant maar wil graag hiermee wat doen
om uit te proberen wil ik de wasmachine slim maken hiervoor heb ik een bleuprint gedownload uit het blad computer idee,
de bleuprint staat in home assistant in file editor in map bleuprints/automation/computer idee/wasmachine.yaml
als ik nu kijk bij instellingen/automatiseringen en scenes/bleuprints heb ik een uitroepteken staan bij bestandnaam computer idee/weasmachine.yaml hiervoor staat een melding "failed to load bleuprint: while parsing a block mapping in: /config/bleuprints/automation/computer idee/wasmachine.yaml "
bij een klik op de uitroepteken de volgende melding " computer idee/wasmachine.yaml kon niet worden geladen
Failed to load blueprint: while parsing a block mapping in "/config/blueprints/automation/computer idee/wasmachine.yaml", line 34, column 7 expected <block end>, but found '<scalar>' in "/config/blueprints/automation/computer idee/wasmachine.yaml", line 46, column 21"

wat gaat er verkeerd?>
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien is het handig om een stukje van de yaml hier neer te zetten, binnen code-tags. Vooral het deel net voor en net na regel 34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaru
code:
1
template:
- trigger:
- platform: state
entity_id: input_select.wasmachine_status
to: 'Bezig'
sensor:
- name: Wasmachine_startverbruik
state: "{{ states('sensor.wasmachine_total_power_import_t1') }}"
unit_of_measurement: 'kWh'

- trigger:
to: 'Ongeleegd'
sensor:
- name: Wasmachine_eindverbruik

- name: Wasmachine_laatste_wasbeurt
state: "{{ states('sensor.wasmachine_eindverbruik') | float - states('sensor.wasmachine_startverbruik') | float }}"

service: notify.mobile_app_sm_g781b
data:
message: "De wasmachine is klaar maar ongeleegd. Er is {{ states('sensor.wasmachine_laatste_wasbeurt') | round(2) }} kWh verbruikt."
title: Wasmachine klaar

esphome wizard infrarood.yaml

remote_receiver:
pin:
number: D6
inverted: yes
dump: raw

remote_transmitter:
pin:
number: D2
carrier_duty_percent: 50%

button:
- platform: template
name: "RCA Analoog"
on_press:
- remote_transmitter.transmit_nec:
address: 0xFB04
command: 0xEE11

- platform: template
name: "Toslink"
on_press:
- remote_transmitter.transmit_nec:
address: 0xFB04
command: 0xED12

[mbr]Je moet je code wel binnen de tags zetten.[/mbr]
code:
1
code:
1

[ Voor 42% gewijzigd door jaru op 27-03-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:01

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

<knip> Nu redundant

[ Voor 97% gewijzigd door Septillion op 25-03-2024 10:59 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op het eerste gezicht lijkt er van alles door elkaar te lopen. Waarom zit in je wasmachine.yaml code voor afstandsbedieningen en uitgangen van een versterker (toslink en dergelijke)?

En een blueprint hoort volgens mij altijd met blueprint: te beginnen, dat ontbreekt hier. Dus dit is geen blueprint.

Kun je eens direct linken naar de blueprint die je probeert te gebruiken?

[ Voor 25% gewijzigd door Gizz op 25-03-2024 10:54 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:14

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Waar heb je de file vandaan? Want dit en überhaupt geen blueprint en meerdere dingen door elkaar.

Onderste is onderdeel van een ESPhome config, bovenste zijn template sensoren en in het midden heb je nog een random actie die onderdeel van een script/automation/blueprint/etc moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaru
ik had inderdaad een teveel aan code geplaatst het stuk na regel 30 hoort er niet bij.
ik heb de bleu print opnieuw gedownload maar alsnog krijg ik een foutmelding
de blueprint komt van uit het blad computer idee te downloaden via www.kwikr.nl/hadom
de volgende foutmelding wordt weergegeven: required key not provided @ data ['bleuprint']. Got None
bij een klik op de uitroepteken de melding: computer idee/wasmachine.yaml kon niet worden geladen required key not provided @ data ['bleuprint']. Got None
zoals al gezegd ik ben nieuw met home assistant maar wil graag op deze manier het bijleren.

hierbij de juiste code,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaru
code:
1

template:
- trigger:
to: 'Bezig'
sensor:
- name: Wasmachine_startverbruik

- trigger:
to: 'Ongeleegd'
sensor:
- name: Wasmachine_eindverbruik

- name: Wasmachine_laatste_wasbeurt
state: "{{ states('sensor.wasmachine_eindverbruik') | float - states('sensor.wasmachine_startverbruik') | float }}"

service: notify.mobile_app_sm_g781b
data:
message: "De wasmachine is klaar maar ongeleegd. Er is {{ states('sensor.wasmachine_laatste_wasbeurt') | round(2) }} kWh verbruikt."
title: Wasmachine klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jaru schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:30:
de blueprint komt van uit het blad computer idee te downloaden via www.kwikr.nl/hadom
Dit is geen blueprint. Dit is dezelfde ratjetoe als in je eerste post, met daarin allerlei andere apparaten, flarden van automations etc. Een blueprint begint altijd met dit bovenaan en dat heb je al niet eens:
YAML:
1
blueprint:

Weet je zeker dat je nu linkt naar de daadwerkelijke download van computeridee? Want dat zij een blueprint zouden delen als .txt bestand (zou .yaml moeten zijn) via kwikr.nl met allemaal onbruikbare gemixte code die geen blueprint is lijkt me érg sterk. Er staat ook nog eens semi-persoonlijke info in, heb jij toevallig een Samsung Galaxy S20 FE 4G?

Als dit wel de link is naar de zogenaamde blueprint, dan hebben ze iets verkeerds gedaan met hun link. Dit is onbruikbare meuk.

Overigens kun je via de HA-community met één druk op de knop een blueprint laden in HA. Bijvoorbeeld deze: Notify or do something when an appliance like a dishwasher or washing machine finishes

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 27-03-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaru
nog iets, ik zag net bij mijn eerst geplaatste code onderaan een reactie van Steptillion,
"Je moet je code wel binnen de tags zetten"
wat wordt hiermee bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jaru schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:39:
nog iets, ik zag net bij mijn eerst geplaatste code onderaan een reactie van Steptillion,
"Je moet je code wel binnen de tags zetten"
wat wordt hiermee bedoeld
Vergelijk eens hoe de code in deze post eruit ziet: jaru in "[HA] Blueprint met uitroepteken" met je laatste post. In de eerste wordt het netjes opgemaakt als code.

Door je post hier te bekijken kun je zien dat je laatste /code-tag nu onderaan je code staat om je code af te sluiten. Nu sluit je het code-stukje al af voordat je code komt en dat werkt niet.

Pagina: 1