Slimme deurbel voor meerdere users

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Na een tweetal mislukkingen (Ring, Reolink) vraag ik toch maar hulp: welke slimme deurbel is geschikt voor meerdere gebruikers? Bij Ring kan je weliswaar meerdere telefoons toevoegen, die gaan ook allebei over als er wordt aangebeld, maar als meerdere personen tegelijk opnemen kan je elkaar niet horen, en is het totaal onduidelijk met wie de persoon bij de voordeur eigenlijk praat. We hebben hier drie gebruikers, dus dat gaat bij elk belletje gedoe opleveren. Reolink werkte ook crap.

Wie heeft er ervaring met een deurbel die dit -wel- goed heeft opgelost? En hoe werkt het exact in de praktijk? Liefst out-of-the-box, dus zonder geklooi met allerhande middleware waar ik weer beheer voor moet doen...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 12:02
Unifi deurbel,
geen gedoe, werkt goed. heb je wel Unifi protect voor nodig.

zou eens moeten testen hoe het 'meerdere personen tegelijk opnemen' scenario bij Unifi werkt..

verder heb ik ook nog nooit van dit soort problemen met 'doorbird' gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:58
thomke schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:37:
Unifi deurbel,

zou eens moeten testen hoe het 'meerdere personen tegelijk opnemen' scenario bij Unifi werkt..

verder heb ik ook nog nooit van dit soort problemen met 'doorbird' gehoord.
Zie toevallig staan in de recensies dat dit dus ook problemen oplevert bij Unifi... precies niet waar TS naar opzoek is verwacht ik.

* ben zelf ook nog opzoek naar een fatsoenlijke deurbel.

Eufy wellicht? Las een poos geleden dat de bellen traag reageerden, weet niet of dat nog steeds is. Gebruiken er zelf cameras van, dat werkt prettig.

[ Voor 9% gewijzigd door Inverted_World op 25-03-2024 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 12:02
Inverted_World schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:41:
[...]

Zie toevallig staan in de recensies dat dit dus ook problemen oplevert bij Unifi... precies niet waar TS naar opzoek is verwacht ik.

* ben zelf ook nog opzoek naar een fatsoenlijke deurbel.
Als ik er vanavond aan denk, zal ik dit eens testen.
die review is ondertussen al 2 jaar oud.
(ik heb zelf de G4 doorbell pro PoE versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Kijken wie er aan de deur is
Degene die hem kent neemt op
Gewoon afspraken maken
Want de enige andere oplossing is 3 deurbellen plaatsen vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:33

Reptile209

- gers -

Luzeklap schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:46:
Kijken wie er aan de deur is
Degene die hem kent neemt op
Gewoon afspraken maken
Want de enige andere oplossing is 3 deurbellen plaatsen vrees ik
En wie doet dan de postbode/buurvrouw/collectant? Er zullen genoeg 'onbekenden' of mutual friends voor de deur staan. Dan kan je bijna nog beter een tijdschema maken :).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
thomke schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:37:
Unifi deurbel,

Unifi heb ik hier gehad voor het interne netwerk, was een verschrikkelijk drama, ga ik zeker niet kopen. Deze units hebben trouwens hetzelfde probleem begrijp ik.
Reptile209 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:48:
[...]

En wie doet dan de postbode/buurvrouw/collectant? Er zullen genoeg 'onbekenden' of mutual friends voor de deur staan. Dan kan je bijna nog beter een tijdschema maken :).
Precies dat.

Is er echt niemand met een partner die me kan vertellen welk merk dit -wel- netjes geregeld heeft. Het lijkt me nogal essentieel als je met meerdere personen dezelfde deurbel hebt dat het handig werkt, maar blijkbaar is die usecase totaal niet doordacht. Echt bizar vind ik het...

Zowel de optie dat je allebei tegelijk kan opnemen (en dat ziet/hoort!) als dat alleen de eerste opnemer de verbinding kan maken vind ik prima.

[ Voor 6% gewijzigd door joepP op 28-03-2024 11:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Welk probleem los je precies op?

Deze werkt perfect als er meerdere mensen thuis zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrqBTsPlrl5CD4hfa6N5dQK_Piw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9XCgv1fAfvZjD7pSoCPUMiEa.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Sethro op 28-03-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Sethro schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:12:
Welk probleem los je precies op?

Deze werkt perfect als er meerdere mensen thuis zijn.

[Afbeelding]
:P

Ik woon in het buitengebied met een poort bij de oprit van het erf. De meegeleverde software+app werkt abominabel slecht, dus we zijn iets anders aan het zoeken. De aansturing van de poort is eenvoudig met een RaspberryPi + relais op te lossen, maar een camera+deurbel die fatsoenlijk werkt is nog een open eindje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 19:58
Wij hebben een Google Nest Doorbell en die kan je met meerdere personen delen in de Google Home App. Iedereen die toegang moet kan je met het gmail adres toevoegen in het gezin.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Maar wat gebeurt er als iemand aanbelt, jij neemt op, en daarna neemt je partner -ook- op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-07 20:30
Kijk es naar Hikvision Acces terminals.
Deze kunnen je poort direct aansturen, zoveel users als je wil.
Kan worden gevoed met PoE.

En beste van al, geen cloud, geen abo, alles zelf te beheren.

En de vernieuwde Hik connect app werkt vlot en goed.

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Thanks! Heb je zelf ervaring met hoe multi-user in de praktijk precies werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je zult sowieso meer nodig hebben dan alleen een deurbel, daar kun je gewoon niet omheen.

Wij nemen onze Ring deurbel nooit op maar lopen gewoon naar de deur toe, dat scheelt veel ruis maar ik kan me voorstellen dat dat anders werkt als je in het buitengebied woont.

Wat je eigenlijk wil is een domme deurbel, een losse camera, en een losse intercom, zodat je allemaal een melding krijgt, allemaal kunt zien wie er aanbelt, allemaal kunt praten met die persoon (en elkaar hoort op datzelfde kanaal) en dan op afstand de poort kunt openen, maar of daar een nette alles-in-een oplossing voor is betwijfel ik.

Als ik dit zelf zou moeten opzetten zou ik denk ik gewoon een webapp schrijven die de meest recente snapshot van de camera ophaalt en een communicatie kanaal opent wanneer de deurbel trigger wordt afgevuurd, maar daar is wel enige kennis en een avondje knutselen voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-07 20:30
Oon schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:45:
Je zult sowieso meer nodig hebben dan alleen een deurbel, daar kun je gewoon niet omheen.

Wij nemen onze Ring deurbel nooit op maar lopen gewoon naar de deur toe, dat scheelt veel ruis maar ik kan me voorstellen dat dat anders werkt als je in het buitengebied woont.

Wat je eigenlijk wil is een domme deurbel, een losse camera, en een losse intercom, zodat je allemaal een melding krijgt, allemaal kunt zien wie er aanbelt, allemaal kunt praten met die persoon (en elkaar hoort op datzelfde kanaal) en dan op afstand de poort kunt openen, maar of daar een nette alles-in-een oplossing voor is betwijfel ik.

Als ik dit zelf zou moeten opzetten zou ik denk ik gewoon een webapp schrijven die de meest recente snapshot van de camera ophaalt en een communicatie kanaal opent wanneer de deurbel trigger wordt afgevuurd, maar daar is wel enige kennis en een avondje knutselen voor nodig.
Waarom alles appart?
Ik had ook alles appart, snapshots sturen naar telegram,...
Werkte fijn, maar niet gebruiksvriendelijk voor andere leden van gezin.

https://www.hikvision.com...Pro-Series/ds-k1t502dbwx/
Hier hangt de voorloper al paar jaar aan de garagepoort. werkt naar behoren!
Daar zit alles in, camera, intercom, rfid, fingerprint en kan je deur direct aansturen.

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:51
Interessant project, wij hebben een soortgelijk vraagstuk.
Qua bel hebben we nu het 3e merk, het is geen standaard optie in de software die mee geleverd word.

Nu ik er verder over nadenk zou ik mijn Telegram setup verder kunnen aanpassen.
go2rtc zou dan de spil in het web worden.
https://github.com/AlexxIT/go2rtc

- Bel word geactiveerd
- Plaatje word door Home Assistant (voorbeeld) naar de Telegram users gestuurd
- Home Assistant activeert spraak cq video kanaal in Telegram en voegt daar de bel onvif/RTMx/stream aan toe.
- Gebruikers kunnen nu het Telegram kanaal joinen en allemaal feedback geven op de beller.
- Na Xmin word het kanaal verwijdert om geen onnodige data te gebruiken

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Zelf dingen klussen is zeker interessant, maar ik heb daar (deze keer) geen zin in. Blijft toch een beetje ducttapen in mijn ervaring, en ik wil ook niet teveel tijd aan beheer besteden. Dingen gaan altijd stuk, en niet als het mij uitkomt:)

RaspberryPi met webhook voor aansturen relais wil ik nog wel doen, maar verder dan dat ga ik niet!

Ik zal die HikVision checken!
Pagina: 1